سلامتی و پزشکی

تکنیک ضد سرطان شناسایی شد

پژوهشگرانی از موسسه پژوهشی سرطان لندن (ICR) و دانشگاه ادینبورگ، تکنیکی جدیدی با نامروالور (Revolver) را توسعه دادند. در این تکنیک که مبتنی بر تکامل تکرار سرطان است، از اطلاعات مربوط به الگوهای جهش موجود در توالی DNA، برای پیش بینی تغییرات ژنتیکی آینده استفاده...

28 آذر 1401

چگونه مسائل رایج گوشی های شیائومی را رفع کنیم؟

در این مطلب به آنالیز مسائل رایج گوشی های شیائومی می پردازیم چرا که این شرکت در بازار ایران هواداران بسیار زیادی دارد و کاربران زیادی هم از گوشی های آن استفاده می نمایند. بعلاوه علاوه بر اشاره به مسائل، راه چاره برطرف مسائل گوشی های شیائومی هم خواهیم...

25 آذر 1401

یک واژه برای جنگیدن با ویروس و تنهایی

برقراری تماس با دیگران در اوقاتی که خودتان احساس غم و تنهایی می کنید نشانه ضعف شما نیست. شما از شبکه درهم تنیده و منحصربفردِ روابطی استفاده می کنید که مقدر شده است انسان ها آن را پرورش دهند و از آن بهره مند شوند.

24 آذر 1401

خواص بی نظیر کلپوره که احتمالا نمی دانستید

عصاره این گیاه حاوی ترکیباتی مانند دی ترپنوئیدها، گلیکوزید، متوکسی جنگوانین و اسانس فرار آن نیز دارای ترکیباتی مانند ژرماکرن B، D، بتاکاریوفیلن، هومولن و کاریوفیلن اکساید است.

24 آذر 1401

با بچه ها در سنین پیش از دبستان چگونه رفتار کنیم؟ ، نشست مهارت های فرزندپروری برای والدین غرب تهران

سلسله نشست های روان شناسی لبخند زندگی با موضوع رفتارهای موثر با بچه ها در خانه فرهنگ باصفا برگزار می گردد.

21 آذر 1401

پرداخت عوارض خروج از کشور 1401

اگر قصد سفر به کشورهای خارجی را داشته باشید حتما با واژه عوارض خروج از کشور آشنا هستید. مبلغی که مسافران باید بابت هر بار خروج از کشور به عنوان مالیات سفر پرداخت نمایند. این مبلغ سالانه تغییر می نماید و ممکن است شامل شرایط خاصی نیز باشد. در خبرنگاران مروری...

18 آذر 1401

چگونه بوداپست را در 48 ساعت بگردیم؟

اگر در سفر خود به مرکز مجارستان که جاذبه های گردشگری فراوانی از معماری خیره کننده ساختمان ها تا موزه های بی نظیر را برای بازدید جهانگرد ها در خود جای داده است، زمان کمی دارید حتما راهنمای سفر به پوداپست در 48 ساعت را بخوانید.

18 آذر 1401

عکس ، شباهت عجیب این رفتار جمعی شامپانزه ها با انسان !

شامپانزه ای وحشی مشاهده شده است که یک شی را به مادرش نشان می دهد که صرفاً به خاطر اشتراک گذاری است، نوعی رفتار اجتماعی که قبلاً تصور می شد فقط به وسیله انسان ها به کار گرفته می گردد.

2 آذر 1401

قدرت شگفت انگیز یک آنتی بیوتیک تازه کشف شده!

ایرنا نوشت: محققان پزشکی یک آنتی بیوتیک تازه با نام دینوباکتین را به وسیله غربال محاسباتی شناسایی و کشف کردند که در مرحله آزمایشی روی موش ها توانسته است عفونت ناشی از باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک را نابود کند.

26 آبان 1401

حدود 45 میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه گری و عایدی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سازمان بیمه سلامت ایران حدود 45 میلیون نفر را تحت پوشش دارد که در گروه های مختلف بیمه شده قرار دارند

24 آبان 1401

بلاهایی که خوردن غذا های سرخ شده بر سرتان می آورد!

شناخت پیامد های مصرف مداوم غذا های سرخ شده قطعا می تواند تمایل به آن ها را کاهش دهد تا روش های سالم طبخ غذا انتخاب شوند.

20 آبان 1401

امید به زندگی در ایران به بیش از 75 سال رسید ، اَبَر بحران سالمندی در کمین جمعیت ایرانی

رئیس مرکز تحقیقات سالمندی گفت: ما قطعا در سال های آینده دچار ابربحران سالمندی خواهیم شد، سالمندی زلزله نیست که نتوانیم آن را پیش بینی کنیم بلکه با آمار و ارقام می توانیم این کار را انجام دهیم و مسائل را حل کنیم اما اقدامی برای برطرف این مسائل صورت نمی...

19 آبان 1401

دیوار مدرن در دکوراسیون خانه خود درست کنید

هنگامی که دیوارها به صورت حرفه ای طراحی شوند ، فضای متفاوتی به قسمت نشیمن می بخشند. دیوارها مکان هایی هستند که با سطوح بزرگ خود در خانه به دکوراسیون شما جان می بخشند. به همین علت ضروری است دکوراسیون دیوار خانه را با دقت و بی نقص انجام دهید. در ادامه به آنالیز...

12 آبان 1401

از درمان اختلالات ذهنی تا صدای پرندگان درمانگر افسردگی

اخبار کلینیکی خبرنگاران را در این بسته مشاهده کنید.

9 آبان 1401

افزایش 2 برابری قیمت آنتی بیوتیک در ایران ، آنتی بیوتیک وارداتی هم رسید

آنالیز های خبرنگاران نشان می دهد که قیمت بعضی از انواع آنتی بیوتیک در ایران بیش از 2 برابر افزایش پیدا نموده و این افزایش قیمت برای بیماران بدون بیمه یا خرید آزاد وجود خواهد داشت.

7 آبان 1401

تصادف در محور مهاباد، بوکان یک مجروح برجای گذاشت

رئیس سازمان آتش نشانی مهاباد گفت: در اثر حادثه رانندگی در محور مهاباد- بوکان یک نفر مجروح و به بیمارستان منتقل شده است.

3 آبان 1401

ردپای تکرار در سریال های تلویزیونی ، شباهت معنادار افرا به بی همگان و آتش سرد به بی نشان!

لازم است سریال سازان با نگاهی به الگوهای نو، پیچیدگی و کلاف سردرگم را چاشنی ترسیم فضای قصه، شخصیت پردازی کاراکترها و روایت داستان هایشان کنند به جای اینکه به کلیشه ها متوسل شوند.

3 آبان 1401

چرا مرغ چند نرخی شد؟ ، مرغ را بالاتر از این قیمت نخرید

مدیرعامل اتحادیه مرغداران کشور ضمن اشاره به افزایش قیمت جوجه یکروزه، دلیل بی نظمی در بازار مرغ و چند نرخی بودن آن در مغازه ها را ناشی از عدم تغییر رسمی قیمت مرغ دانست و گفت: منتظریم دولت قیمت نو مرغ را اصلاح و اعلام کند.

27 مهر 1401

رئیس تازه دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم معرفی گردید

دکتر حامد رحیمی به عنوان رئیس نو دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم معرفی گردید.

26 مهر 1401

5 خاصیت معجزه آسای آب استخوان برای بدن ، نوشیدن آب استخوان برای همه مناسب است؟

آب استخوان در طول سال های اخیر بسیار پرطرفدار شده است اما آیا خوردن آن فایده ای برای بدن دارد؟

20 مهر 1401
تعداد: (360)