حدود 45 میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، مدیرکل بیمه گری و عایدی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سازمان بیمه سلامت ایران حدود 45 میلیون نفر را تحت پوشش دارد که در گروه های مختلف بیمه شده قرار دارند

حدود 45 میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند

حنان حاج محمودی، مدیرکل بیمه گری و عایدی سازمان بیمه سلامت ایران، در مورد این که خدمات بیمه سلامت شامل چه افرادی بوده و چه مواردی را پوشش می دهد، گفت: سازمان بیمه سلامت ایران حدود 45 میلیون نفر را تحت پوشش دارد که در گروه های مختلف بیمه شده قرار دارند، بخش عمده بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت، ساکن روستا ها بوده و دولت، حق بیمه آن ها را تامین می نماید و حدود 18 تا 20 میلیون نفر جمعیت روستایی و شهر های کمتر از 20 هزار نفر از این طریق تحت پوشش بیمه هستند.

مدیرکل بیمه گری و عایدی سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: بخش دیگر بیمه شدگان که در پرداخت حق بیمه مشارکت دارند در صندوق کارکنان دولت عضو هستند که بیش از 5 میلیون نفر مجموعه افراد کارکنان شاغل، بازنشسته و خانواده های آن ها در این گروه هستند. گروه دیگر، بیمه شدگان سایر اقشار هستند که می توانند به وسیله ارگان ها و موسسات بیمه گذار به سازمان بیمه سلامت معرفی شوند. همچون بنیاد شهید، کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی که حدود 2 میلیون و 600 هزار نفر از این طریق تحت پوشش بیمه سلامت هستند و هیچ حق بیمه ای پرداخت نمی نمایند.

وی توضیح داد: در صندوق بیمه سلامت همگانی، افراد به صورت اختیاری و به شکل انفرادی و یا خانوادگی تحت پوشش بیمه قرار می گیرند و جمعیتی حدود 17 میلیون نفر در طول سال های مختلف در این صندوق از سازمان و خدمات بیمه ای استفاده نموده اند.

حاج محمودی اضافه نمود: در امسال صندوقی برای بیماران صعب العلاج طراحی شده و افراد دارای بیماری خاص، صعب العلاج و دارای هزینه های کمرشکن با تحت پوشش قرار گرفتن در این صندوق، مشمول حمایت های بیشتر دولت برای کاهش هزینه های بیماری خواهند شد.

وبلاگ دخترانه ها علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "حدود 45 میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 45 میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید