فوت یک میلیون نفر در اثر همنشینی با سیگاری ها

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، عضو کمیته آموزش و ارتقای سلامت ستاد کشوری کنترل دخانیات از فوت یک میلیون نفر در سال به علت بیماری های ناشی از استعمال دخانیات از طریق دیگران و همنشینی با افراد سیگاری خبر داد.

فوت یک میلیون نفر در اثر همنشینی با سیگاری ها

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ دخترانه ها، دکتر حسن آذری پور عضو کمیته آموزش و ارتقای سلامت ستاد کشوری کنترل دخانیات به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات اظهار کرد: هدف از نامگذاری هفته ملی بدون دخانیات یادآوریِ خطرناک بودن استعمال آن و همسوشدن کشور ها برای اولویت قرار دادن کنترل دخانیات است.

وی با بیان اینکه سالانه هشت میلیون نفر به دلیل استعمال دخانیات در جهان فوت می کنند افزود: یک میلیون نفر هم با اینکه سیگاری نیستند، اما به دلیل بیماری های ناشی از استعمال دخانیات دیگران و همنشینی با افراد سیگاری جان خود را از دست می دهند.

عضو کمیته آموزش و ارتقای سلامت ستاد کشوری کنترل دخانیات، در مورد لزوم فرهنگ سازی و برنامه ریزی در این راستا در دو محیط مدرسه و خانواده گفت: از آنجایی که گروه سنی نوجوان و جوان بیشترین ساعات زندگی خود را در دو موقعیت مدرسه و خانواده به سر می برند لذا بیشترین اقدامات و برنامه ها را هم باید در این دو موقعیت انجام داد.

آذری پور با بیان اینکه وزارت بهداشت برنامه هایی را با وزارت آموزش و پرورش در دست اقدام دارد اظهارکرد: قرار است که این دو وزارتخانه با همکاری یکدیگر آموزش هایی را برای محافظت از این دو گروه سنی در مقابل دخانیات در مدارس ارائه کنند.

عضو کمیته آموزش و ارتقای سلامت ستاد کشوری کنترل دخانیات یادآورشد: از شش استراتژی که سازمان بهداشت در حوزه کنترل دخانیات ارائه کرده، افزایش قیمت مواد دخانی در قالب افزایش مالیات بر این محصولات موثرترین راهکار در این بخش محسوب می شود.

آذری پور درمورد چرایی اثربخشی این راهکار گفت: افزایش قیمت محصولات دخانی یک گروه مهم را از چرخه مصرف حذف می کند و آن هم گروه سنی جوان و نوجوان و به دلیل محدودیت های مالی آن هاست.

منبع: رادیو گفتگو

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فوت یک میلیون نفر در اثر همنشینی با سیگاری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت یک میلیون نفر در اثر همنشینی با سیگاری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید