مصالح ساختمانی

سرپرست روابط عمومی انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان کشور منصوب شد

به گزارش دیده بان گردشگری ایران، طی حکمی از سوی الوندیان رئیس انجمن صنفی سیمان کشور ریحانه بوالی به عنوان سرپرست روابط عمومی این مجموعه منصوب شد.

28 آبان 1401

پارکت مقرون به صرفه از کجا بخرم؟

هزینه محصولات دکوراسیون داخلی خانه، روز به روز درحال سر به فلک کشیدن است! خرید پارکت و کفپوش یکی از محبوب ترین تغییرات در خانه و محل کار به شمار می آید. این کفپوش های دوست داشتنی با طرح و رنگ های متنوع، برندهای مختلف داخلی و خارجی و طیفی گسترده از کیفیت...

4 آبان 1401

جزئیات بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده برای مالک و سازنده

ایمنیِ سازه و ساخت وساز یکی از موضوعاتی است که هر از چندی در ایران به مسئله ای داغ و مهم برای افکار عمومی تبدیل می گردد. ویرانی های گسترده در پی زلزله های اخیر و بعلاوه رویدادهای تاسف باری چون فروریختن پلاسکو و متروپل موجب شده تا دولت ها بار دیگر به فکر...

9 مهر 1401

6 راهکار طبیعی برای برطرف آلودگی هوای منازل

آیا تا به حال درباره کیفیت هوای داخل منزل خود فکر نموده اید؟ کیفیت هوای ساختمان ها مربوط به کیفیت هوا در داخل و اطراف ساختمان ها و سازه است و به سلامت و راحتی سرنشینان ساختمان مربوط می گردد. آلاینده ها می توانند طیف وسیعی از مسائل را به همراه داشته...

8 تیر 1401

کشف هرمی تازه در مصر با قدمت 3700 سال

کشف هرم 3700 ساله در جنوب شهر قاهرهشکی نیست که قاهره شهری اسرار آمیز با تمدنی افسانه ای است که حتی امروز هم خیلی از رازهای آن بر مردم و دانشمندان پوشیده است. قرن ها قبل، قبل از اینکه علم تا این مقدار پیشرفت کند، تمدن های پیشرفته ای در این شهر وجود داشته است...

16 خرداد 1401

شهداد، شهر عصر مفرغی کرمان از نابودی نجات یافت

شهداد، محوطه ای بسیار بزرگ متعلق به عصر مفرغ است که بر اساس پراکندگی مواد فرهنگی سطحی، حدود 200 هکتار وسعت دارد که با اجرای پروژه برآورد به منظور مشخص عرصه و پیشنهاد حریم از نابودی در امان ماند.

16 بهمن 1400

چه قارچ هایی در هوای بیمارستان ها وجود دارند؟

عفونت های بیمارستانی همیشه از مهم ترین مسائل نظام سلامت به حساب آمده و مقابله با آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. محققان کشور انواع گوناگون عوامل قارچی پراکنده در هوای مراکز درمانی و داروهای مؤثر بر آن ها را در پژوهشی تعیین نموده اند.

25 دی 1400

قیمت سیمان از بورس تا مصالح فروشی، کیسه ای 35 تا 40 هزار

آنالیز های میدانی نشان می دهد که قیمت سیمان اگرچه در بورس کالا به کیسه ای 23 تا 28 هزار تومان رسیده، اما نرخ در مصالح فروشی ها برای خرده فروشی 35 تا 40 هزار تومان است.

13 آبان 1400

با تعدادی از دیدنی های معروف شهر بابک آشنا شویم

ایرنا/ این خبر به جهت آشنایی شما با تعدادی از دیدنی های معروف شهر بابک نگارش شده است .

21 اردیبهشت 1400

روستای هرانده؛روستایی با جاذبه های گردشگری فراوان در نزدیکی تهران، عکس

روستای هرانده در 120 کیلومتری شرق تهران و 12 کیلومتری جنوب غربی فیروزکوه واقع شده است. روستایی با جاذبه های گردشگری فراوان مثل غارهای متعدد و رودخانه های پرآب و دره های زیبا و مردمی خونگرم… دشت بورنیک، مزارع منطقه و رودخانه نمرود نیز از دیگر دیدنی های...

21 اسفند 1399

با دو محصول مهم فولادی، میلگرد و تیرآهن IPE بیشتر آشنا شوید!

میلگرد چیست؟ میلگرد نوعی فولاد بوده که در سایزهای مختلف فراوری و ساخته شده و برای بتن ریزی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در بیشتر سازه هایی که ساخته می گردد از بتن جهت استحکام و محکم نمودن سازه استفاده می گردد.

9 اسفند 1399

توسعه بازارچه مرزی چذابه فرایند صادرات غیرنفتی را تسهیل می نماید

رییس اتاق اهواز با بیان اینکه طرح توسعه بازارچه مرزی چذابه از سوی گمرک خوزستان در دست اقدام است گفت: با اجرایی شدن آن فرایند صادرات کالاهای غیرنفتی از مرز چذابه تسهیل می گردد.

19 آبان 1399

تدبیری برای نیلکوه ، پیشنهادهای کارشناس محیط زیست برای کاهش آسیب کارخانه پیوند گالیکش

کارخانه سیمان پیوند همچنان آسمان و زمین نیلکوه و گالیکش را تخریب می نماید، اما کارشناسان محیط زیست راه حل هایی برای کاهش این تخریب می شناسند.

18 آبان 1399

گشت و گذار در موزه زمان تهران

برای قدم گذاشتن در صفحه جدیدی از تاریخ و هنر آماده باشید، راه دوری در پیش ندارید، همین جا در دل پایتخت گنجینه ارزشمندی در یکی از عمارت های دلنشین و باصفای تهران به نمایش گذاشته شده که ماموریتش آشنایی نسل های آینده با ریشه های تاریخیشان است.

24 مهر 1399

شرایط شرکت های بورسی سهام عدالت در 99، 3، 18

به گزارش خبرنگاران، امروز یکشنبه (18 خرداد) شاخص کل بورس با رشد 47342.32 واحدی وارد کانال 1,116,186 شد. همچنین ارزش بازار 41,834 میلیارد ریال، ارزش معاملات 1.122 میلیارد ریال و حجم معاملات 7.028 میلیارد سهم است.

22 مرداد 1399