متقاضیان نهضت ملی مسکن نگران نداشتن آورده نباشند

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، معاون استاندار خراسان رضوی گفت: متقاضیان نهضت ملی مسکن نگران مبلغ اولیه برای ساخت خانه نباشند، زیرا راهکار مناسبی در این زمینه در نظر گرفته شده است.

متقاضیان نهضت ملی مسکن نگران نداشتن آورده نباشند

جواد خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: راه چاره مناسبی در نظر گرفته شده است تا متقاضیان نهضت ملی مسکن در طول ساخت مسکن آورده را پرداخت نمایند به این ترتیب که از فرد متقاضی مسکن تعهد گرفته می گردد تا پس از شروع ساخت و گذشت چند ماه و دریافت تسهیلات از بانک، آورده خود را بپردازد.

او اضافه نمود: هم اینک طرح نهضت ملی مسکن از مجموع 96 شهر خراسان رضوی در 89 شهر در حال اجراست و زمین برای متقاضیان در این شهر ها برای ساخت منازل دو واحدی، ویلایی و بیشتر در حال واگذاری است که ظرف یک ماه آینده این موضوع به شدت اوج خواهد گرفت.

معاون هماهنگی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: به هرحال شرایط شناسایی و انتخاب و آماده سازی زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن کار ساده ای نیست به ویژه این که سهم خراسان رضوی از چهار میلیون خانه در کشور، 10 درصد معادل 400 هزار واحد مسکونی است.

خدایی اعلام کرد: رویکرد ما در مورد اجرای طرح نهضت ملی مسکن آن است که دولت هیچ گونه تصدیگری نداشته باشد و خانه ها با مشارکت مردم ساخته گردد و هم اکنون که زمین در عمده شهر های زیر 100 هزار نفر جمعیت استان به متقاضیان واگذار شده است آنان بدون مداخله ما در حال ساخت واحد ها و دریافت تسهیلات از بانک هستند.

خدایی اضافه نمود: حتی پیشرفت اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های گناباد، خواف و بجستان تا حدی بوده که متقاضیان طی هشت ماه گاه ساخت یک خانه ویلایی را با نظارت های کامل فنی و مهندسی کامل نموده و در آن ساکن شده اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استاندار خراسان رضوی گفت: مردم به لحاظ احتیاج به واحد ها و تعلق آن ها به خودشان دقت و حساسیت بیشتری در ساختشان لحاظ نموده اند در حالی که تصدیگری و مداخله ما در ساخت واحد های مسکونی می توانست در این زمینه مانع ایجاد کند.

او توضیح داد: طرح نهضت ملی مسکن در شهر های بالای 100 نفر جمعیت مانند سبزوار، نیشابور و قوچان به وسیله انبوه سازان و در قالب آپارتمان های چند طبقه ساخته می گردد.

معاون استانداری خراسان رضوی تأکید کرد: هدف گذاری طرح نهضت ملی مسکن در شهر نو گلبهار، 50 هزار واحد است که تا به امروز زمین برای 30 هزار واحد واگذار شده و کار ساخت شروع شده است.

خدایی اظهار کرد: یکی از انتقاد های مردم به ویژه طبقه میانه شاغل نسبت به طرح های قبلی مسکن در کلانشهر ها این بود که نمی توانستند خانه خود را در شهر های نو یا نزدیک به کلانشهر بسازند و یکی از دلایل اصلی کمتر ساخته شدن خانه در کلانشهر ها مساله زمین بوده چرا که قیمت بالای زمین هزینه تمام شده ساخت خانه را افزایش می داد.

وبلاگ دخترانه ها خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "متقاضیان نهضت ملی مسکن نگران نداشتن آورده نباشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متقاضیان نهضت ملی مسکن نگران نداشتن آورده نباشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید