فرار مالیاتی را به 1526 گزارش دهید

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، خبرنگاران/زنجان مدیر روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان زنجان گفت: شهروندان فرار مالیاتی را به 1526 گزارش دهند.

فرار مالیاتی را به 1526 گزارش دهید

هاشم دینی در گفت وگو با وبلاگ دخترانه ها، اظهار کرد: مرکز ارتباط مردمی با شماره تلفن 1526 در اداره کل امور مالیاتی استان زنجان برای پاسخ گویی به سئوالات مودیان مالیاتی راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: این سامانه به منظور ارائه خدمات مشاوره ای به همه مودیان مالیاتی، فعالان مالی و صاحبان مشاغل، دریافت گزارش های مردمی، گزارش فرار مالیاتی ، انتقاد، پیشنهاد، تقدیر و تشکر، ارتباط مستقیم با مدیرکل، هدایت سامانه های مالیاتی از قبیل سامانه صورت معاملات فصلی، سامانه مالیات بر عایدی حقوق، اظهارنامه های الکترونیکی و ...، به وسیله ارتباط تلفنی راه اندازی شده است.

این مسئول با اشاره به مصادیق فرار مالیاتی، ادامه داد: کتمان عایدی و هزینه مهم ترین علت فرار مالیاتی است که استفاده نکردن از کارتخوان، اجبار به پرداخت هزینه کالاها و خدمات به صورت نقدی، ثبت نکردن عایدی در دفاتر و یا کمتر ثبت کردن آن ها به وسیله به وجود آوردن خریداران ساختگی و کد (شماره مالی) جعلی و یا کد دیگران، مخصوصاً موسساتی که فروش کالای آن ها به وسیله شعبه، نمایندگی، کارگزار و توزیع نماینده به عمل می آید، حساب سازی و حساب به حساب کردن ثبت فروش یا عایدی در حساب های بستانکاران، جاری شرکاء و غیره .

دینی با اشاره به پاسخ گو بودن این سامانه در ساعات اداری، توضیح داد: سامانه 1526 اداره کل امور مالیاتی استان زنجان آماده پاسخ گویی به سئوالات و شبهات مالیاتی مودیان بوده و زبده ترین کارشناسان این اداره کل، در ساعات اداری به سؤالات و ابهامات مودیان مالیاتی به صورت آنلاین و به وسیله تلفن پاسخ می دهند و در ساعات غیراداری نیز به وسیله دریافت سؤالات ضبط شده مودیان با تهیه پاسخ مناسب و ارسال آن بر روی سامانه جهت دسترسی مودیان، سعی در ارائه برترین خدمات به مودیان را دارند.

مدیر روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان زنجان در رابطه با نحوه پاسخ گویی این سامانه به مودیان، یادآور شد: مودیان بعد از طرح سؤال خود از سامانه یک کد پیگیری دریافت می نمایند که برای شنیدن پاسخ پیغام خود بعد از شماره گیری 1526 بدون پیش شماره و فشردن کلید 2 باید کد پیگیری خود را وارد نمایند تا پاسخ ضبط شده از طرف همکاران اداره کل را دریافت نمایند.

وی، هدف اصلی از راه اندازی این سامانه را جلب رضایت هر چه بیشتر مودیان مالیاتی دانست و اعلام کرد: اداره کل امور مالیاتی استان زنجان علاوه بر شماره تلفن چهار رقمی 1526 که بدون پیش شماره و از هر نقطه از استان و به وسیله تلفن همراه و در تمام ساعات شبانه روز نیز قابل دسترسی است. برای ارتباط با مودیان مالیاتی، به وسیله سامانه پیغامکی 300001521526 ، پست الکترونیکی [email protected] و جایگاه الکترونیکی www.intamedia.ir/zanjan نیز آماده دریافت نظرات ، پیشنهادات ، نقدها هم استانی ها است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فرار مالیاتی را به 1526 گزارش دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرار مالیاتی را به 1526 گزارش دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید