گزارشگران بازی های ایران در جام جهانی چه کسانی هستند؟

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، قرار است بازی های تیم ملی در جام جهانی 2022 قطر را 3 گزارشگر مختلف گزارش نمایند.

گزارشگران بازی های ایران در جام جهانی چه کسانی هستند؟

در سال های گذشته فوتبال های اروپایی در لیگ های مختلف، جام های ملت های قاره ای و جام جهانی و رقابت های مقدماتی تورنمنت هایی که گفته شد، به صورت های مختلف پخش می شد که در نهایت منجر به شکایت های بین المللی از صدا و سیما می شد و پرونده های زیادی در این باره در عرصه بین الملل برای صداوسیما تشکیل شده بود و حتی بعضا منجر به جریمه هایی هم می شد. سال جاری صدا و سیما تصمیم گرفته حق پخش بازی ها را با توافق بخرد و برای بینندگان داخل ایران پخش کند. قرار است ویژه برنامه جام جهانی از شبکه 3 به زودی روی آنتن برود و این برنامه به مدت یکماه میهمان خانه های مردم باشد.

بازی های تیم ملی با بالاترین کیفیت

بالاخره بعد از چند هفته کوشش و دو روز مذاکره مستقیم، صدا وسیما و مجموعه Bin Media Group توافق کردند تا بازی های جام جهانی از صدا و سیما به صورت مستقیم پخش گردد. به نظر می رسد صداوسیما برای اولین بار پس از سال ها تصمیم گرفته تا حق پخش این مسابقات را خریداری کند و فوتبالدوستان ایرانی می توانند سه ملاقات تیم ملی در این تورنمنت را با برترین کیفیت دیدن نمایند.

آغاز برنامه از آدینه

قرار است ویژه برنامه شبکه سه برای پوشش جام جهانی قطر 2022 از روز آدینه27 آبان آغاز گردد. پیش فراوری این برنامه از مدت ها قبل آغاز شده و بخش های ویژه ای مدنظر قرار گرفته است که شامل ارتباط مستقیم با اکیپ اعزامی به دوحه، برگزاری مسابقات پیش بینی برای مخاطبان، ارائه اطلاعات حاشیه ای پیرامون جام و... می گردد.

ساخت استودیو در دوحه

از آنجایی که شبکه های تلویزیونی مختلف برای جام جهانی برنامه ریزی نموده اند، سازمان صداوسیما هزینه زیادی انجام داده تا چند استودیوی اختصاصی در دوحه داشته باشد. با آغاز پیش فراوری و فراوری برنامه های مختلف، گروهی از صداوسیما به قطر اعزام شدند تا مقدمات ساخت استودیو را فراهم نمایند. این استودیو ها در دوحه در حال ساخت هستند تا گزارشگران اعزامی بتوانند به شکلی بهتر رویداد ها را به تصویر بکشند و از میهمانان حاضر در قطر نیز در برنامه های خود استفاده نمایند.

میثاقی مجری ثابت؛ احمدی در رفت و آمد

آنطور که شنیدیم در ابتدا قرار بود، محمد حسین میثاقی برای تهیه گزارش و بعلاوه مصاحبه با افراد مختلف راهی قطر گردد و در استودیویی که شبکه 3 در دوحه تدارک دیده مسقر گردد. بعد از چند روز، اما سیاست های برنامه تغییر کرد و میثاقی مجری ثابت استودیوی تهران خواهد بود. بعلاوه قرار است محمد رضا احمدی هم در روز هایی که در تهران حضور دارد، کنار میثاقی کار اجرا را برعهده داشته باشد و دوباره شاهد این زوج در ویژه برنامه جام جهانی باشیم. احمدی، چون وظیفه گزارش برخی از بازی ها را هم عهده دار است، با توجه به داشتن باکس گزارش در استادیم های محل برگزاری رقابت ها راهی قطر خواهد شد تا چند ملاقات جام جهانی از جمله یکی از بازی های تیم ملی را از دوحه گزارش کند.

اعزام دو گزارشگر جوان

بعد از اینکه حضور میثاقی در قطر منتفی شد و احمدی هم بین تهران و قطر در رفت و آمد خواهد بود، مدیران شبکه 3 تصمیم گرفتند دو گزارشگر جوان خود را به قطر اعزام نمایند تا حواشی رقابت های جام جهانی و تبادل نظر ها را پوشش بدهند. به احتمال فراوان بهنام مهدی زاده و احسان خراسانی گزارشگران اعزامی شبکه 3 به قطر خواهند بود.

انصراف جاودانی از اجرا

یکی از برنامه های مدیران صدا و سیما برای اجرای ویژه برنامه جام جهانی در شبکه 3، حضور رضا جاودانی مجری با سابقه صدا و سیما به عنوان مجری ثابت در کنار محمد رضا احمدی و یا محمد حسین میثاقی بود. با این حال جاودانی به درخواست مدیران صدا و سیما پاسخ منفی داد و اعلام نمود نمی تواند پیشنهاد اجرا در ویزه برنامه جام جهانی را قبول کند.

حضور میهمانان داخلی و خارجی

شبکه 3 برنامه مفصلی برای جام جهانی تدارک دیده و قرار است آیتم های ویژه ای در ارتباط با تیم ملی و سایر تیم های حاضر در جام جهانی پخش کند. بعلاوه این برنامه هر شب میزبان چهره های معروف فوتبال ایران خواهد بود. به غیر از میهمانان داخلی قرار است به وسیله اسکایپ، چهره های مطرح خارجی و فوتبالیست های سرشناسی در برنامه جام 2022 حضور پیدا نمایند و در خصوص مسائل مختلفی به صحبت بپردازند.

بازی های ایران با 3 گزارشگر مختلف

از جام جهانی 98 فرانسه صدا و سیما برای دوره هایی که تیم ملی در آن حضور داشت، تصمیم گرفت گزارشگر اختصاصی اعزام کند و آن ها بازی های تیم ملی از ورزگاه محل برگزاری برای بینندگان تلویزیونی گزارش نمایند. جواد خیابانی در جام جهانی 98 فرانسه، عادل فردوسی پور در جام جهانی 2006 آلمان و مزدک میرزایی در جام جهانی 2014 برزیل حضور داشتند و بازی های تیم ملی را گزارش کردند. میرزایی در جام جهانی برزیل و قبل از دومین بازی تیم ملی مقابل آرژانتین به برزیل رفت، ولی به علت اینکه صدا و سیما پول باکس گزارشگری را پرداخت ننموده بود، میرزایی مجبور بود با موبایل یک نیمه را برای بینندگان شبکه 3 گزارش کند. اتفاقی که خیلی زود لو رفت و مسئولان استادیوم برای نیمه دوم اجازه گزارش به مزدک را ندادند و عادل فردوسی پور مجبور شد تا از استودیوی تهران کار ادامه گزارش را انجام دهد. در دوره قبلی که در روسیه برگزار گردید، قرار بود از بین احمدی و یوسفی یکی راهی روسیه شوند، ولی در نهایت این اتفاق رخ نداد و بازی های تیم ملی در جام جهانی 2018 از تهران و به وسیله 3 گزارشگر مختلف گزارش شد. فردوسی پور بازی ایران و مراکش، یوسفی ملاقات ایران و پرتغال و خیابانی هم ملاقات ایران با اسپانیا را گزارش کردند. در این دوره و با توجه به نزدیکی ایران با قطر، روابط خوب دو کشور و بعلاوه خرید پخش بازی ها و دادن باکس گزارشگری اختصاصی به صدا و سیمای ایران، مدیران تلویزیون تصمیم دارند برای بازی های تیم ملی و بعلاوه ملاقات های حساس جام جهانی در مراحل بالاتر گزارشگر اختصاصی به قطر اعزام نمایند تا بازی ها از داخل استادیوم برای مردم گزارش گردد. اما گزارشگر بازی های تیم ملی در جام جهانی چه کسانی خواهند بود؟

شنیده های ما حاکی از آن است که محمدرضا احمدی ملاقات حساس ایران و انگلیس را از دوحه گزارش خواهد نمود. جواد خیابانی گزارشگر ملاقات فوق العاده حساس ایران و آمریکا خواهد بود و از بین پیمان یوسفی و فرشاد محمدی مرام یکی بازی ایران و ولز را گزارش خواهد نمود. محمدی مرام گزارشگر جوان صدا و سیما که بسیار هم خوب گزارش می نماید و قطعا خیلی از بازی های حساس جام جهانی را با صدای او خواهید شنید، تا به حال هیچ کدام از ملاقات های داخلی و یا بازی های تیم ملی را گزارش ننموده و به همین علت شانس پیمان یوسفی برای گزارش ملاقات ایران و ولز بیشتر از او خواهد بود.

منبع: خبرورزشی

منبع: فرارو

به "گزارشگران بازی های ایران در جام جهانی چه کسانی هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارشگران بازی های ایران در جام جهانی چه کسانی هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید