کالبدشکافی آیفون SE 3 باتری بزرگ تر آن را نشان می دهد

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، اپل مدتی قبل از آیفون SE 3 رونمایی کرد و مطابق معمول، ظرفیت رم و ظرفیت باتری این گوشی از طرف این شرکت اعلام نشده است. اما حالا به لطف کالبدشکافی آیفون SE 3 می توانیم به ظرفیت باتری این گوشی بپردازیم. اول از همه باید بگوییم که اگرچه این گوشی از همان بدنه استفاده شده برای نسل قبلی بهره می برد، اما مجهز به باتری بزرگتری است.

کالبدشکافی آیفون SE 3 باتری بزرگ تر آن را نشان می دهد

به طور معین این گوشی از باتری 2018 میلی آمپر ساعتی بهره می برد. برای مقایسه باید بگوییم که نسل دوم آیفون SE با باتری 1821 میلی آمپر ساعتی راهی بازار شده است و اپل برای نسل اول این سری از باتری 1624 میلی آمپر ساعتی استفاده نموده است. این یعنی باتری استفاده شده برای نسل سوم حدود 10 درصد بزرگ تر از نسل قبلی محسوب می گردد. طبق ادعای اپل، باتری این گوشی برای تماشای ویدیو حدود 2 ساعت عمر بیشتری ارائه می نماید که این ارتقا به لطف استفاده از باتری بزرگ تر امکان پذیر شده است.

این در حالی است که در ابتدا به نظر می رسید به لطف استفاده از چیپست تازهتر این افزایش عمر باتری عملی شده است. اگرچه چیپست تازه مبتنی بر فناوری ساخت بهتر بدون شک تاثیر زیادی بر افزایش عمر باتری دارد، ولی در هر صورت نمی توانیم نقش مهم استفاده از باتری بزرگ تر را از قلم بیندازیم. بعد از عرضه آیفون SE 3 برای بعضی این سوال پیش آمده بود که آیا می توانند باتری نسل قبلی را بر روی مدل تازه نصب نمایند یا نه. حالا بر اساس این کالبدشکافی، جواب این سوال منفی است. زیرا به غیر از تغییر مقدار باتری، اپل از کانکتور تازهی برای باتری موردنظر استفاده نموده که با باتری استفاده شده در نسل قبلی سازگار نیست.

بعلاوه در رابطه با امکان استفاده از نمایشگر نسل قبلی برای آیفون SE 3 هم باید بگوییم که چنین کاری امکان پذیر نیست. اگرچه اپل برای نمایشگر این گوشی از کانکتور متفاوتی استفاده ننموده، ولی در صورت انجام این کار، نرم افزار گوشی متوجه این موضوع می گردد و قابلیت لمسی نمایشگر را غیرفعال می نماید تا غیرقابل استفاده گردد.

از دیگر نکات مطرح شده در این کالبدشکافی می توانیم به استفاده از مودم X57 کوالکام اشاره کنیم. در سایت کوالکام هیچ اشاره ای به وجود این مودم نشده و به همین دلیل به نظر می رسد به طور اختصاصی برای اپل فراوری شده است. به لطف این مودم، آیفون SE 3 می تواند از اینترنت 5G پشتیبانی کند. همانطور که احتمالا می دانید، آیفون SE 3 از چیپست A15 بهره می برد و در کنار آن 4 گیگابایت رم انجام وظیفه می نماید. بر اساس بنچمارک های اجرا شده، این تراشه از نظر قدرت پردازش هیچ تفاوتی با تراشه استفاده شده در سری آیفون 13 ندارد و این یعنی اپل از نمونه ضعیف شده A15 برای آیفون SE 3 استفاده ننموده است.

آیفون SE 3 از نمایشگر 4.7 اینچی LCD بهره می برد و در پایین آن هم دکمه هوم حاوی تاچ آی دی دیده می گردد. در این گوشی هوشمند یک دوربین 12 مگاپیکسلی دیده می گردد که قابلیت زوم دیجیتال 5 برابری را در اختیار کاربران قرار می دهد. بعلاوه غول فناوری آمریکایی ادعا می نماید که با توجه به بهره گیری از چیپست A15 و بهبود پردازش تصاویر، در زمینه عکاسی نسبت به نسل قبلی حرف بیشتری برای گفتن دارد. از بین قابلیت های فیلمبرداری هم می توانیم به ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه و فیلمبرداری 1080p با حداکثر سرعت 240 فریم در ثانیه اشاره کنیم.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "کالبدشکافی آیفون SE 3 باتری بزرگ تر آن را نشان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کالبدشکافی آیفون SE 3 باتری بزرگ تر آن را نشان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید