پیش بینی تا 2 میلیون ابتلای روزانه در انگلیس

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، در حالی که سویه تازه اومیکرون به سرعت در انگلیس در حال توسعه است، کارشناسان هشدار داده اند بدون تشدید محدودیت ها تا سرانجام سال حدود دو میلیون ابتلای روزانه هم ثبت خواهد شد.

پیش بینی تا 2 میلیون ابتلای روزانه در انگلیس

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دخترانه ها ، سویه تازه اومیکرون در اروپا همچنان در حال توسعه است و در آستانه کریسمس دردسرها و نگرانی های زیادی را برای شهفرایندان و مقامات این اتحادیه ایجاد نموده است.

غلبه سویه تازه اومیکرون بر انگلیس

ساجد جاوید، وزیر بهداشت انگلیس اعلام نموده است که سویه تازه اومیکرون به نوع غالب در کشور تبدیل شده و حدود 60 درصد موارد ابتلا به کووید 19 در اثر آلودگی به این سویه است.

وی در عین حال بیان کرد که کشور با توجه به واکسیناسیون و تست های سریع در شرایط بهتری نسبت به دوران کریسمس سال گذشته قرار گرفته است.

این مقام بهداشتی در انگلیس بیان کرد که دولت تحولات را دقیقا مورد آنالیز قرار داده و تقریبا به صورت ساعتی با کارشناسان مشاوره نموده و اقدامات لازم برای مهار کرونا را انجام می دهد.

پیش بینی دو میلیون ابتلای روزانه در انگلیس

در روز شنبه در انگلیس حدود 10.59 مورد آلودگی به اومیکرون شناسایی شد که بسیار بیشتر از روز قبل از آن بود. در اسکاتلند هم سویه تازه اومیکرون به ویروس غالب تبدیل شده است. بعضی کارشناسان هشدار داده اند که بدون در نظر گرفتن اقدامات سختگیرانه برای مهار این بحران ممکن است تا سرانجام سال به رقم دو میلیون ابتلای روزانه در انگلیس دست پیدا کنیم.

اعمال قرنطینه در دانمارک

قرنطینه در دانمارک هم اجرایی می گردد. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از ساعت 8 امروز (یکشنبه) تئاترها، سینماها ، باغ وحش ها ، پارک ها و استادیوم ها در دانمارک تعطیل می شوند. رستوران ها هم تنها مجازند تا ساعت 23 باز بمانند. این قواعد قرنطینه ای تا اواسط ژانویه برای مهار کرونا در دانمارک برقرار خواهد بود.

در دانمارک با حدود 6 میلیون نفر سکنه آمار مبتلایان به کرونا چندین هفته است که به سرعت در حال افزایش است. روز آدینه شمار مبتلایان روزانه به کرونا در این کشور رکورد بالای 12 هزار نفر را بدست آورد که بیش از یک پنجم موارد ابتلا مربوط به آلودگی به سویه اومیکرون بوده است. این خبر را نخست وزیر دانمارک اعلام نموده است.

آلمان کشور دانمارک را به عنوان منطقه ها پر خطر کرونایی طبقه بندی نموده است. بر اساس قواعد دولت آلمان مسافرانی که از چنین منطقه های به آلمان می آیند و کاملا واکسینه نشده و یا از کرونا بهبود نیافته اند باید مدت 10 روز در قرنطینه قرار گیرند.

ویروس جهش یافته اومیکرون در بسیاری کشورهای اروپایی مرتبا در حال افزایش است و بعضی کشورها اقدامات متقابل علیه این ویروس را در پیش گرفته اند. هلند قرنطینه سختگیرانه را تا اواسط ژانویه در دستور کار قرار داده است. فرانسه، قبرس و اتریش محدودیت های سفر برای مهار کرونا را در دستور کار قرار داده اند.

شهردار لندن هم شرایط فاجعه در مرکز انگلیس اعلام نموده و در ایرلند هم محدودیت ها تشدید شده است.

اعمال قرنطینه سختگیرانه در هلند

از امروز (یکشنبه) قرنطینه سختگیرانه در هلند اعمال شده و باید تقریبا همه مغازه ها، مهمانسراها و اماکن ورزشی و فرهنگی ، مدارس و آرایشگاه ها تعطیل شوند. تنها سوپر مارکت ها و داروخانه ها از این قاعده مستثنی هستند. نخست وزیر هلند توسعه بسیار سریع اومیکرون را عامل اتخاذ چنین تصمیمات سختگیرانه ای دانسته و آن را ضروری اعلام نموده است. وی در این باره گفت: ما باید وارد عمل شویم تا از به وجود آمدن شرایط بدتر جلوگیری کنیم.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده این قرنطینه سختگیرانه تا 14 ژانویه ادامه خواهد داشت.

برگزاری اعتراضات گسترده ضد کرونایی در آلمان

مخالفان و منتقدان اقدامات کرونایی هم روز یکشنبه در بسیاری از شهرهای آلمان به خیابان ها آمدند.

بر اساس اطلاعات پلیس در هامبورگ حدود 11500 نفر به خیابان ها آمدند و علیه اجباری شدن واکسیناسیون اعتراض کردند.

در برلین هم با وجود ممنوعیت برگزاری تجمعات اما مخالفان به محدودیت ها و اقدامات کرونایی به خیابان ها آمدند.

در مرکز شهر شورین آلمان هم مخالفان اقدامات کرونایی تجمع کردند. بر اساس اطلاعات پلیس در بین معترضان زنان و بچه ها هم دیده می شدند. معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که خواهان توقف فرایند اجباری شدن واکسیناسیون از صدر اعظم تازه آلمان بودند.

در بسیاری از شهرهای جنوب غربی آلمان هم تجمعات ضد قواعد کرونایی برگزار گردید.

در فرانکفورت، فرایبورگ، کارلسروهه و دوسلدورف هم اعتراضاتی ضد قواعد کرونایی برگزار گردید و در بعضی منطقه ها حملاتی به مقامات، روزنامه نگاران و معترضان گزارش شده است.

بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان شاخص مبتلایان هفتگی به ازای هر 100 هزار نفر در این کشور به 315.4 رسیده است.

بر این اساس در عرض 24 ساعت 29348 نفر دیگر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 180 مورد مرگ کرونایی تازه هم در این مدت ثبت شده است.

دولت اتریش درباره همکاری مخالفان افراط گرای واکسن از اتریش و آلمان هشدار داده است.

کارل نهمر، صدر اعظم اتریش در گفتگویی با روزنامه دی ولت گفت: در همه گیری کرونا مخالفان واکسیناسیون از آلمان و اتریش با هم همکاری می نمایند. وی چنین شرایطی را خطرناک ارزیابی نموده و خواهان اقدامات مشترک برای مقابله با این تهدید شد.

بیشتر شهفرایندان آلمانی در کریسمس یه سفر نمی فرایند

نتایج تازهترین نظرسنجی موسسه یوگو هم نشان می دهد که با توجه به وخامت اوضاع کرونایی 13 درصد شهفرایندان آلمانی گفته اند که می خواهند به سفر بفرایند و کریسمس را با دوستان و خویشاوندان خود جشن بگیرند. 6 درصد هم در حال برنامه ریزی برای سفر هستند و 79 درصد هم گفته اند می خواهند در تعطیلات کریسمس در خانه بمانند. 2 درصد هم هنوز تصمیمی در این باره نگرفته اند.

انگلیس در فهرست پر خطرترین منطقه ها کرونایی آلمان

دولت آلمان انگلیس را به عنوان منطقه پر خطر با ویروس های جهش یافته که جزو پر خطرترین طبقه بندی های آلمان محسوب می گردد اعلام نموده است. به این ترتیب و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از روز دوشنبه قواعد بسیار سختگیرنه ای علیه مسافران از انگلیس در آلمان اتخاذ می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "پیش بینی تا 2 میلیون ابتلای روزانه در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی تا 2 میلیون ابتلای روزانه در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید