ناشران بورسی در جهت افزایش سرمایه

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، افزایش سرمایه به عنوان راهی برای تامین اقتصادی شرکت شامل روش هایی همانند از محل سود انباشته (سهام جایزه)، از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران، از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و به روش صرف سهام می گردد. هر شرکتی بسته به شرایط و موقعیت اقتصادی خود یکی از روش های فوق را جهت انجام این فرآیند در نظر می گیرد اما از آنجا که انجام افزایش سرمایه نیازمند اخذ تاییدیه از هیات مدیره، حسابرس قانونی شرکت و در نهایت سازمان بورس و اوراق بهادار تهران است، فرآیندی زمان بر محسوب می گردد. بنابراین شرکت ها جهت آگاهی سهامداران هر یک از مراحل این فرآیند را طی اطلاعیه های متعددی در سامانه کدال منتشر می نمایند. در ادامه به تشریح جزئیات چندی از این اطلاعیه ها پرداخته شده است.

ناشران بورسی در جهت افزایش سرمایه

فرابورس: شرکت فرابورس ایران اعلام نمود که افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 280 میلیارد تومان به مبلغ 700 میلیارد تومان (افزایش سرمایه 150 درصدی) از محل سود انباشته و اندوخته در تاریخ 09/ 09/ 1400 در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است.

میدکو: شرکت مادرتخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه اعلام نمود که افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 5/ 4هزار میلیارد تومان به مبلغ 6 هزار میلیارد تومان (افزایش سرمایه 33 درصدی) از محل مطالبات و آورده نقدی در تاریخ 08/ 09/ 1400 در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است.

رکیش: شرکت کارت اعتباری ایران کیش اعلامیه پذیره نویسی عمومی حق تقدم های استفاده نشده را منتشر کرد. در اطلاعیه شرکت آمده است که با عنایت به مجوز افزایش سرمایه مورخ 12/ 03/ 1400 و بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده 10/ 04/ 1400 با توجه به افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 260 میلیارد تومان به مبلغ 630 میلیارد تومان (افزایش سرمایه 142 درصدی)، تعداد یک میلیارد و 856 میلیون و 347 هزار و 965 سهم با توجه به حق تقدم استفاده شده به وسیله سهامداران فعلی و با عنایت به انقضای مهلت استفاده از حق تقدم مذکور برای تحقق افزایش سرمایه، به این وسیله تعداد 43 میلیون و 652 هزار و 35 سهم 1000 ریالی برای پذیره نویسی عمومی عرضه می گردد. بعلاوه مهلت پذیره نویسی عمومی از تاریخ 10/ 09/ 1400 لغایت تاریخ 09/ 10/ 1400 اعلام شده است.

پکرمان: گروه صنعتی شاخص اعلام نمود افزایش سرمایه و گزارش توجیهی شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه که پیش تر جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی شرکت ارائه شده بود، به وسیله آن موسسه (موسسه حسابرسی بیات رایان) تایید شد. بدیهی است انجام افزایش سرمایه منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده است. شرکت تصمیم به افزایش سرمایه از مبلغ 6/ 252میلیارد تومان به مبلغ 6/ 652 میلیارد تومان از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی به منظور تامین بخشی از منابع موردنیاز طرح توسعه 44 هزار تنی کارخانه کرمان دارد.

منبع: دنیای اقتصاد

منبع: تجارت نیوز

به "ناشران بورسی در جهت افزایش سرمایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناشران بورسی در جهت افزایش سرمایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید