روستای برغان کجاست و چه جاذبه هایی دارد؟

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، مسافرت همواره یک سفر خارج از کشور نیست! در بخش های مختلفی از ایران نیز می توان با صرف هزینه ای مناسب یک مسافرت مطلوب و دل چسب را تجربه کرد.

روستای برغان کجاست و چه جاذبه هایی دارد؟

تفاوتی ندارد در کجای ایران ساکن هستید، چرا که فعالیت تور گردشگری و طبیعت گردی در سالیان اخیر به صورت اینترنتی درآمده است و شما در هرکجای کشور که ساکن باشید می توانید با شرکت در یک تور مناسب به مسافرت در نقاط مختلف کشور بپردازید.

یکی از بهترین گزینه های ممکن برای استراحت، تفریح و گذران اوقات فراغت، این است که راهی خارق العاده ترین روستاهای کشور شوید.

بعضی از روستاها در نقاط مختلف ایران، گوشه ای از یک بهشت واقعی را به نمایش می گذارند و باعث می شوند شما با چند ساعت تفریح در فضای دل چسب آن ها تمامی خستگی های روزانه که ناشی از کار و فعالیت های سنگین است را فراموش کنید.

روستای برغان یکی از بهترین گزینه های ممکن در این زمینه است. اگر قصد مسافرت به این منطقه را دارید با مطالعه این مقاله با ما همراه باشید.

روستای برغان

روستای برغان در استان البرز و شهرستان ساوجبلاغ واقع شده است. این روستا در بین دو رود سنج و شاهرود واقع شده است. رونق صنعت گردشگری در این روستا به علت قرار دریافت در جهت کرج به سمت کردان است. البته نباید از واقع شدن روستا در میان رود سنج و شاهرود که منجر به توسعه این روستا شده است نیز غافل گشت.

روستای برغان یکی از معدود روستاهایی است که در چند سال اخیر مورد توجه تورهای گردشگری قرار گرفته و توانسته است محبوبیت بسیار زیادی میان مسافران به دست آورد.

پیشنهاد می کنیم در یکی از برنامه های خود، مسافرت به این منطقه زیبا و شگفت انگیز را نیز قرار دهید. قطعا این روستا می تواند به یکی از مهم ترین گزینه هایی تبدیل شود که می خواهید برای سالیان بعد نیز به آنجا مسافرت دوباره ای داشته باشید.

بهترین زمان برای مسافرت به روستای برغان

همانند بسیاری از مناطقی که در نیمه شمالی کشور واقع شده اند بهترین زمان مسافرت به روستای برغان، از اوایل فصل بهار است. در این فصل امکانات رفاهی و تفریحی فعال می شوند و آب و هوای دل چسبی در منطقه به گردش در میاید.

با توجه به امکانات مناسبی که در این منطقه وجود دارد فصل تابستان نیز زمان مناسبی جهت مسافرت خواهد بود. در این صورت می توانید از آب گرم رودخانه استفاده نموده و در نقاط مجاز به شنا و آب تنی بپردازید. فصل پاییز نیز حال و هوای خاصی دارد. رنگ درختان در این فصل یکی از زیباترین مناظر طبیعی در روستای برغان است.

بعضی از افراد بنابر اهداف خاصی همچون کاهش هزینه ها و یا سازگاری با آب و هوای سرد سعی می نمایند در روزهای زمستانی به روستای برغان بروند.

در این فصل نیز می توان مسافرت را برای بعضی از مسافران دل چسب و مطلوب دانست، با این حال اغلب فعالیت های تفریحی در این فصل تعطیل بوده و یا اینکه با محدودیت بسیار زیادی ارائه می شوند.

جاذبه های روستای برغان

در سفر به روستای برغان می توانید از مناظر طبیعی و بسیاری از جاذبه های دیگر بازدید کنید. در ادامه این مقاله به مهم ترین جاذبه هایی که می توانید در مسافرت به این روستای شگفت انگیز از آن ها دیدن کنید اشاره می کنیم.

آتشگاه کرج

آتشگاه کرج در واقع نام یک روستا است که در بیست کیلومتری شمال غربی کرج و ده کیلومتری شمال گوهردشت واقع شده است.

این روستا نیز همانند بسیاری از روستاهای اطراف شهرستان کرج، بسیار زیبا و دیدنی است. این منطقه در گذشته محل زندگی زرتشتیان بوده است، اما به دلیل آب و هوای مناسب و امکانات زیادی که دارد امروزه به پاتوق گردشگران و مردم شهر کرج در روزهای گرم سال تبدیل شده است.

حسینیه برغان

حسینیه برغان یک اثر تاریخی است و به دوره صفوی باز می شود. این حسینیه در شهرستان ساوجبلاغ، بخش چندار، روستای برغان واقع شده و در تاریخ 2 بهمن 1382 با شماره ثبت 10824 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مسجد برغان

مسجد برغان نیز یکی زیباترین مساجد تاریخی در ایران است که زمان ساخت آن به پانصد سال پیش باز می شود. جالب است بدانید که مسجد و حسینیه برغان توسط یک پل قدیمی به یکدیگر متصل شده اند و این امر یک حس زیبا و مطلوب را به انسان منتقل می نماید.

پل برغان

پل برغان نیز یک اثر تاریخی است و در دوره صفوی ساخته شده است. این پل هم اکنون به عنوان یکی از آثار تاریخی در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده و از حیث صندلی طبیعی و تاریخی بودن اثر، مورد توجه صنعت گردشگری واقع شده است.

میدان برغان

این میدان محل اصلی تجمعات روستای برغان و محل برگزاری مراسم های مختلف و بخصوص مراسمات مذهبی است. تعزیه خوانی چهارصد ساله یکی از مهم ترین مراسماتی است که هر ساله در میدان برغان انجام می شود.

میوه های فصلی در برغان

طبیعت برغان مهم ترین جاذبه ای است که گردشگران را به سمت این منطقه فرا می خواند. درختان میوه در این روستا به قدری زیاد است که تراکم آن ها می تواند شما را شگفت زده کند.

میوه های روستا در بخش های مختلف به فروش می رسد و مورد توجه ویژه گردشگران قرار می گیرد. در فصل های مختلف میوه های خوشمزه ای بر روی درختان و بوته ها رشد می نمایند و شما می توانید با قیمت مناسب آن ها را از باغداران خریداری کنید.

قلعه ایلخانی برغان

در دوره ایلخانی نیز آثار مختلفی ساخته شده و در نقاط متفاوتی از کشور برجای مانده اند. یکی از آثار تاریخی این دوره در روستای برغان و بر روی تپه کش کلا قرار گرفته و هم اکنون با عنوان قلعه ایلخانی برغان به عنوان یکی از جاذبه های این روستا شناخته می شود.

زیارتگاه چهل دختر برغان

این زیارتگاه یک درخت سیب است که قصه دور و درازی داشته و تاریخچه آن را در مقاله جداگانه ای با همین نام به طور کامل معرفی نموده ایم. ساکنان روستای برغان حرمت بسیار زیادی برای این درخت سیب قائل هستند و به شدت به آن اعتقاد دارند. شما نیز می توانید در مسافرت به برغان از این درخت مقدس بازدید کنید.

روستای سنج

روستای سنج در ساوجبلاغ و در مجاورت روستای برغان واقع شده است. این روستای زیبا دارای باغات گسترده ای همچون گردو، گیلاس، آلبالو، گوجه سبز و یا همان گوجه برغانی است؛ در این روستا از منطقه توریستی بسیار زیبایی به نام توکوه نیز دیدن کنید. توکو یک منطقه ییلاقی است و بهاری بسیار جذاب و دیدنی دارد.

روستای سرهه

روستای سرهه در جهت برغان به سمت کردان قرار گرفته است و یک جاده مارپیچ و باریک دارد؛ جاده دسترسی به روستای سرهه چندان مناسب نیست و بهتر است از عدم نقص فنی اتومبیل خود در زمان مسافرت به این نقطه مطمئن شوید.

این روستا به علت قرار دریافت در جهتهای سخت جهت رفت و آمد، بسیار بکر و ناب است و قطعا می تواند به یکی از نقاط مطلوب جهت گردش و تفریحات آخر هفته مبدل شود. با توجه به آب و هوای مطلوب این منطقه، زنبورهای بسیاری در آن وجود دارد و می بایست به خوبی مراقب گزش ناخواسته آن ها باشید!

مهم ترین تفریح روستای برغان

یکی از مهم ترین تفریحاتی که در جهت روستای برغان برای مسافران و گردشگران فراهم شده است امکان اسب سواری است. دو باشگاه سوارکاری در این منطقه وجود دارند که عبارتند از:

  • باشگاه سوارکاری گلاب که در جهت اتوبان کرج و نرسیده به شهرستان کرج قرار گرفته است.
  • باشگاه سوارکاری مروارید کیش که در کرج به سمت کردان و چهار راه خرمی واقع شده است.

سوغات برغان

از سوغاتی های معروف برغان می توان به آلوی برغان، عسل، توت، لبنیات و بستنی برغان اشاره کرد. شاید بگویید این ها که سوغات خاصی نیستند، اما خاص بودن این سوغات ها را زمانی درک خواهیم کرد که بدانیم آلوی برغان و روش تهیه بستنی برغان به عنوان میراث فرهنگی ملی ایران به ثبت رسیده اند.

آلوی برغان

آلوی برغان که بومیان به آن گوجه برغان می گویند، در واقع یک نوع محصول پیوندی است که از ترکیب آلوی محلی و آلوی بخارا به دست آمده است.

طعم گوجه برغان بی نظیر و متفاوت است و از آن در فراوری انواع لواشک، ترشی و سایر غذاهای ایرانی استفاده می شود. سعی کنید آلوی برغان را به صورت تازه و از باغات این محل خریداری کنید. بعضی از باغات برغان به علت قرار دریافت در معرض نور آفتاب در تمام طول روز، آلوهای بهتر و خوش طعم تری را فراوری می نمایند.

بستنی گله برغان

روش تهیه این بستنی بسیار مهم و حائز اهمیت است. در روش تهیه بستنی گله برغان در ابتدا شیر تازه دام را به مدت نیم ساعت می جوشانند.

بعد از اینکه شیر جوشیده سرد شد، آن را درون ظرف آهنی گالوانیزه می ریزند و با شکر، هل و گلاب مخلوط می نمایند. ظرف فلزی را داخل یک ظرف چوبی دیگر می گذارند که با آب خیس شده و به اصطلاح ور آمده باشد.

مردم برغان دور ظرف فلزی و داخل ظرف چوبی را پر از یخ می نمایند و سپس می چرخانند. نمک را اضافه نموده و چند بار همین کار را ادامه می دهند و در آخر بستنی را هم می زنند تا سفت شود.

اقامت در برغان

در روستای برغان ویلاهای و خانه هایی برای اقامت مسافران وجود دارد. اگر می خواهید در هتل اقامت داشته باشید، باید به شهرهای اطراف رفته و در آنجا اقامت کنید و در طول روز به روستا بروید.

اگر قصد اقامت در ویلاهای روستا را دارید بهتر است پیش از شروع مسافرت برای خود و خانواده تان یک ویلای مناسب رزرو کنید، چرا که میزان اقامتگاه های غیر هتلی در این روستا محدود است و در ایام شلوغ سال همچون بهار و تابستان ممکن است اقامتگاه مطلوبی یافت نشود.

دسترسی به روستای برغان

برای رفتن به روستای برغان دو جهت اصلی وجود دارد و شما می توانید یکی از آن ها را با توجه به موقعیت فعلی خود انتخاب کنید.

  • جهت اول: تهران، کرج، رجائی شهر، آتشگاه و بعد از دوراهی به سمت روستای برغان (از دوراهی تا روستای برغان حدود 10 کیلومتر فاصله است)
  • جهت دوم: تهران، ساوجبلاغ، جاده کردان، روستای برغان

اذسافرت به روستای برغان با تور گردشگری

تور گردشگری روستای برغان شما را با امکانات مطلوب در این مسافرت همراهی می نماید. هزینه مسافرت به روستای برغان با شرکت در تورهای گردشگری به شدت پایین می آید و از طرف دیگر امنیت شما و خانواده تان تا حد بسیار زیادی تامین می شود. هم اکنون می توانید به وسیله وب سایت … جهت شرکت و ثبت نام در تور روستای برغان ثبت نام کنید.

جاذبه های گردشگریکرج

منبع: الی گشت

به "روستای برغان کجاست و چه جاذبه هایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای برغان کجاست و چه جاذبه هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید