می دانید چه طور کاج مطبق پرورش دهید؟

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، شرایط محیطی مناسب این گیاه استوایی را برایش فراهم کنید، نگین زمردین خانه تان می گردد!

می دانید چه طور کاج مطبق پرورش دهید؟

کاج مطبق به خاطر نگهداری آسانی که دارد گیاهی بسیار محبوب است. زیبایی خیره نماینده و باشکوه این گیاه پرورش آن را غیر قابل مقاومت می نماید. از این گیاه زیبا در هنر بنسای نیز استفاده می گردد.

احتیاج نوری: کاج مطبق به نور زیاد و غیر مستقیم احتیاج دارد. به عنوان یک گیاه خانگی در بالکن و پاسیو و یا مکان هایی با سرمای مداوم نور زیاد یا سایه نسبی و تهویه خوب نیز رشد کافی دارد.

احتیاج آبیاری: کاج مطبق از رطوبت خاک لذت می برد. آن را به خوبی آبیاری کنید اما توجه داشته باشید که زهکشی خاک خوب باشد تا آب اضافه از انتهای گلدان خارج گردد. در زمستان آبیاری را کاهش دهید. اسپری روزانه آب روی برگ ها در فصل های گرم می تواند به رشد بهتر گیاه یاری کند . در زمستان هفته ای یک بار استفاده از اسپری آب کافی است. برای آبیاری همه گیاهان آپارتمانی بهتر است یک ظرف آب را به مدت یک شبانه روز نگه دارید تا علاوه بر هم دمای محیط شدن گازهای مضر آن، مانند کلر، از بین بروند و سپس گیاه را با آن آبیاری کنید.

احتیاج تغذیه ای: در فصل رشد هر دو هفته به کوددهی احتیاج دارد. سعی کنید از کودهای مخلوطی که در بازار موجود هست بهره ببرید. کود نیتروژن هم برای یاری به رشد رویشی گیاه ضروری است.

احتیاج دمایی: کاج مطبق هوای سرد را بسیار دوست دارد و به محیطی با تهویه خوب احتیاج دارد. گرمای هوا باعث افتادگی و شل شدن شاخ و برگ می گردد پس اگر گیاه تان شاخ و برگ آویزانی دارد آن را به محیط سرد تری منتقل کنید.

بیماری ها و آفات: کاج مطبق بسیار مستعد مبتلا شدن به بیماری ها و آفات معمول گیاهان آپارتمانی است. آفاتی مثل شپشک ها از معمول ترین آفات این گیاه هستند. عوامل بیماری زا علایمی مانند شانکر (زخم گیاهی) و نکروز سوزنی ایجاد می نمایند که بیشتر در اثر رطوبت طولانی مدت خاک به وجود می آیند. تنها راه درمان نکروز سوزنی هرس برگ های آلوده است.

تکثیر: این گیاه از دو راه کاشت دانه و قلمه گیری قابل کشت است که قلمه گیری روشی آسان تر و سریع تر است. قلمه ها را از ساقه عمودی گیاه تهیه کنید.

منبع: فوت و فن

به "می دانید چه طور کاج مطبق پرورش دهید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "می دانید چه طور کاج مطبق پرورش دهید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید