مقابله جدی شبکه های اجتماعی جهانی با اخبار جعلی

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، اتحادیه اروپا روز چهارشنبه گفت که فیس بوک، گوگل و توئیتر باید هر ماه گزارشی از فرایند مقابله با اخبار جعلی و دروغ پراکنی به ویژه درباره شیوع کرونا را ارائه دهند.

مقابله جدی شبکه های اجتماعی جهانی با اخبار جعلی

به گزارش خبرگزاری رویترز از بروکسل، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و ورا ژورووا معاون رئیس کمیسیون اروپا در امور ارزش ها و شفافیت بر نگرانی این اتحادیه از بابت رواج اخبار فریبنده در خصوص کووید - 19 و کوشش عوامل خارجی برای اعمال نفوذ بر اروپا ابراز نگرانی کردند.

ژورووا در یک کنفرانس خبری گفت: این مساله واقعا نشان داد که دروغ پراکنی نه تنها به سلامت دموکراسی های ما آسیب می زند، بلکه سلامت شهروندان ما را نیز به خطر می اندازد.

وی اضافه نمود: این مساله همچنین تاثیری منفی بر اقتصاد دارد و ضمن تضعیف واکنش مقام های مربوطه، تمهیدات بهداشتی را مخدوش می نماید.

این مقام اروپایی با استفاده به نتایج مطالعاتی مبنی بر کاهش تمایل به واکسینه شدن در آلمان به میزان 20 درصد طی دو ماه، یادآور شد که جبهه بعدی اخبار جعلی، واکسیناسیون است.

کمیسیون اروپا بیان کرد که شبکه های اجتماعی یاد شده باید هر ماه گزارشی از جزئیات اقدام شان در جهت ترویج محتوای قابل اطمینان و کاهش انتشار اطلاعات غلط کرونایی و تبلیغات مرتبط با آن را منتشر نمایند.

کمیسیون اروپا همچنین تاکید نمود که عوامل خارجی و کشورهای ثالث در اعمال نفوذ هدفمند و کارزار دروغ پراکنی در اتحادیه اروپا دخیل بوده اند.

بازوی اجرایی اتحادیه اروپا میخواهد با تقویت دیپلماسی و راهبرد ارتباطاتی اش، با عناصر خارجی مقابله کند و حمایت بیشتری از رسانه های آزاد و مستقل، محققان و هکرهای واقعیت به عمل آورد.

نبرد با ترویج شایعه و اخبار جعلی و گمراه نماینده مساله بسیار مهمی درمقابله با کووید - 19 و همان مساله ای است که تدروس آدهانوم مدیر سازمان جهانی بهداشت چندی پیش به آن اشاره نمود.

وی گفت: ما تنها با کووید - 19 مبارزه نمی کنیم، بلکه با یک ویروس همه گیر دیگرهم مقابله می کنیم و آن ارائه اطلاعات جعلی و گمراه نماینده است که درباره ویروس کرونا هر روز درحال انتشار است.

شبکه های اجتماعی مملو از بیانیه ها و اطلاعیه های جعلی و گمراه نماینده درباره کرونا هستند که منتسب به کارشناسان ناشناس است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "مقابله جدی شبکه های اجتماعی جهانی با اخبار جعلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقابله جدی شبکه های اجتماعی جهانی با اخبار جعلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید