مبارزه با کرونای ایرانی بُغرنج تر از انواع دیگر آن ، ناخواسته در زمین دشمن بازی نکنیم

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، برخورد رسانه ها در مبارزه با کرونا در کشورهای مختلف متفاوت است اما در این بین کشورهایی که با قوانین سختگیرانه نگران امنیت روانی مردم خود هستند،در کنار رسانه های محلی خود، دارند رسانه هایی را که مخل آرامش مردم سایر کشورها باشند.

مبارزه با کرونای ایرانی بُغرنج تر از انواع دیگر آن ، ناخواسته در زمین دشمن بازی نکنیم

گروه سیاسی وبلاگ دخترانه ها، زهرا مهران راد؛ این روزها که همه درگیر بیماری Covid19 یا همان کرونای منحوس شدیم به حکم اجبار کمتر در فضاهای عمومی رفت و آمد می کنیم و گشت و گذارمان در فضای مجازی پر رونق تر از گذشته شده و خواه ناخواه در این سیر و سلوک بی حد و مرز به دنبال سرنوشت کرونا در جای جای میهن و حتی خارج از این مرز و بوم می گردیم و در این بین عده ای آگاهانه و از روی تعمد به manoto ،BBC و VOA اعتماد می کنند و عده ای هم از جنبه کنجکاوی سری به این رسانه ها می زنند اما برای گردانندگان این رسانه ها قصد و نیت من و شما تفاوت چندانی در رسیدن به هدف اصلی ندارد.

یک روز عکس هایی از نماز جمعه کربلا در سال های حمله داعش به این شهر را نشان می دهند که امام جمعه در یک محفظه شیشه ای به دلیل احتمال ترور ائمه جمعه مشغول اقامه نماز است و می گویند اینجا نمازجمعه قم است و ائمه جمعه که تا این حد نگران سلامت جان خود هستند، اهتمامی به حفظ جان مردم ندارند. بار دیگر به غسالخانه یکی از استان ها می فرایند و تصاویر دلخراشی از اموات و رشد بالای آمار فوتی ها بر اثر کرونا می دهند، در این بین هم هرازگاهی استناد می کنند به آمار از روی احساسات برخی مقامات مسئول که در حال مذاکره با نهاد بالادستی خود برای اخذ حداکثر امکانات برای استان خود هستند و سعی می کنند اوضاع را اسفبارتر از آنچه هست عنوان کنند تا امکانات بیشتری دریافت کنند؛ اما این فیلم بین مردم عادی توزیع می شود و آینه دِق هموطنی می شود به خاطر هموطن دیگر و آنچه به جان جامعه تزریق می کند بی اعتمادی، ترس و نگرانی است.

براساس پروتکل های بین المللی امنیت روانی از حقوق حقه مردم همه کشورهاست و هیچ رسانه یا کشوری حق برهم زدن آن را ندارد و این اقدام تجاوزی آشکار به حقوق ملت ها به حساب می آید.

این در حالیست که براساس اخبار واصله و با شیوع بیماری کرونا در انگلیس دولت اقدام به ایجاد واحد ویژه ضربتی برای مقابله با کرونا در بخش نخست وزیر کرده است این واحد وظیفه دارد در صورت مشاهده خبر یا شایعه ای کذب در خصوص این بیماری به سرعت به حذف خبر و واکنش در برابر آن بپردازد. چندی پیش نیز وزیر اخلاقیات آمریکا گفت انتشار هر خبری در خصوص شیوع و گسترش بیماری کرونا باید به تایید معاون اول ترامپ برسد و متخلفین مشمول جریمه سنگین انفصال از خدمت و قطع بیمه سلامت خواهند شد. اما رسانه های فارسی زبان از مبدا همین دو کشور به شدت در حال ترویج اخبار و شایعات مخرب در خصوص شیوع و همه گیری این بیماری در ایران هستند.

برای روشن شدن موضوع به سراغ مرتضی غرقی کارشناس مسائل رسانه رفتیم. وی ضمن اشاره به این موضوع که پخش اخبار منفی توسط دویچه وله، بی بی سی، منوتو و ایران اینترنشنال در حقیقت پخش اخبار جنگ روانی علیه یک ملت است، اظهار داشت: در حقیقت این رسانه ها با پمپاژ اخبار ناامیدکننده به حقوق ملت ایران تجاوز می کنند و ایرانیانی که مدعی ایرانی بودن هستند و آن طرف مرز ها علیه امنیت ایران و این رسانه ها فعالیت می کنند باید بدانند این روز های سخت خواهد گذشت، اما آنچه باقی می ماند روی سیاهی بر چهره آن ها تحت عنوان مزدوران رسانه خواهد بود.

غرقی در ادامه با مخاطب قرار دادن رسانه های داخلی گفت: امروز ما به عنوان سربازان رسانه وظیفه داریم که ضمن اطلاع رسانی دقیق و بیان هشدار های لازم شرایطی را ایجاد کنیم که اولویت مردم اخذ اخبار و اطلاعات از رسانه های داخلی باشد و در همین بستر مردم نیز باید بدانند همان طور که در دوران جنگ، غرب حتی از ارسال ابتدایی ترین تجهیزات جنگی مثل سیم خاردار برای رزمندگان ما اجتناب می کرد امروز نیز به دنبال پمپاژ اخبار واقعی به ملت ایران نخواهد بود و حتی انتشار خبر درست و امیدآفرین را نیز از مردم دریغ می کند.

*رسانه های داخلی مراقب باشند در دام منفی بافی رسانه های غرب علیه ملت ایران نیفتند

این کارشناس مسائل رسانه همچنین شرح داد: رسانه های غرب به دنبال این هستند که ایران را در بن بست قرار دهند و به کمک سردمداران خود فشار را بر مردم ما به حد نهایی برسانند این در حالی است که ما در رسانه های داخلی باید تلاش کنیم از دام بازی منفی گرایانه رسانه های غرب علیه نظام نیفتیم و مردم نیز باید آگاه باشند و بدانند که رسانه های داخلی و فرزندان آن ها در این رسانه ها در همین شرایط زندگی و با همین اوضاع دست و پنجه نرم می کنند، دوست و دلسوز آن ها هستند نه رسانه هایی مثل BBC و VOA که در آن طرف مرز ها حقوق شان از تزریق ناامیدی به مردم ایران پربارتر و پررونق تر می شود.

متن کامل این گفتگو را اینجا بخوانید.

پای اقدام انگلیس در تشکیل تیم ضربت به منظور حفظ آرامش بریتانیایی ها به نشست سخنگوی وزارت امور خارجه هم کشیده شد و سید عباس موسوی سخنگوی این وزارت خانه نیز در واکنش به این اقدام انگلیس برای مقابله با شایعات و اخبار کذب مربوط به کرونا در کشورش گفت: تشکیل چنین تیم ضربتی در انگلیس برای مبارزه با انتشار اخبار جعلی را به فال نیک می گیریم و حالا که دولت انگلیس دست به چنین اقدامی در خصوص مبارزه با اخبار جعلی زده بهتر است جلوی انتشار اخبار جعلی رسانه های فارسی که در انگلیس مستقر هستند را نیز بگیرد.

وی ادامه داد: رسانه های خاص و معلوم الحالی در این شرایط که همه جهان درگیر مبارزه با بیماری کرونا هستند، شروع به انتشار اخبار جعلی و تضعیف روحیه مردم ایران کرده است که امیدواریم همان طور که انگلیس برای مبارزه با اخبار جعلی در کشور خود تلاش می کند برای اخبار جعلی که از مبدا آن ها به سایر کشور ها منتشر می شود نیز اقداماتی را انجام دهد.

متن کامل این خبر را اینجا خوانید.

مبارزه با کرونای ایرانی بغرنج تر از انواع دیگر آن است/ اگر شهر سقوط کرد آن را دوباره فتح می کنیم؛ مواظب باشید ایمانتان سقوط نکند

به هرحال آنچه این روزها در جهان به چشم میخورد مبارزه با ویروس منحوسی به نام کرونا است که در بیش از صد کشور جهان قدرت نمایی کرده است؛ اما ظاهرا مبارزه با کرونای ایرانی قدری بغرنج تر از انواع دیگر آن است از تلاش برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران تا تحریم های وحشیانه دارو و تجهیزات پزشکی از احتکار ماسک و ژل ضدعفونی کننده و گان تا پزشکان و پرستارانی که تا پای جان در خط مقدم جبهه سلامت می جنگند، از رسانه هایی که با تمام قدرت و توان خود و بهره گیری از به روزترین ابزار جنگ روانی حتی روی قرار و آرامش را هم از مردم کشورم در میدان مبارزه با کرونا می ربایند تا بیماری که بوی جنگ بیولوژیک می دهد.

به اینجای گزارش که می رسم ناخودآگاه یاد جمله ای از شهید عزیز محمد جهان آرا وقتی هنوز خرمشهر را آزاد نکرده بودند، می افتم که گفت: بچه ها اگر شهر سقوط کرد آن را دوباره فتح می کنیم؛ مواظب باشید، ایمانتان سقوط نکند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مبارزه با کرونای ایرانی بُغرنج تر از انواع دیگر آن ، ناخواسته در زمین دشمن بازی نکنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبارزه با کرونای ایرانی بُغرنج تر از انواع دیگر آن ، ناخواسته در زمین دشمن بازی نکنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید