فورد: توافقنامه تجارت آزاد برای بقای صنعت خودرو بریتانیا حیاتی است

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، طبق گفته گراهام هور، رئیس هیئت مدیره فورد بریتانیا، پس از خساراتی که برکسیت به اقتصاد این کشور وارد کرده، یک توافقنامه تجارت آزاد برای تضمین آینده صنعت خودروسازی انگلستان حیاتی است. هور در نشست انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان خودرو گفت:

فورد: توافقنامه تجارت آزاد برای بقای صنعت خودرو بریتانیا حیاتی است

یک توافقنامه تجارت آزاد برای بقای کسب وکار ما ضروری است. ما سرمایه گذاری زیادی روی آینده خودروهای الکتریکی قرار داده ایم. ما از فعالیت های دیجیتال استقبال می کنیم که بار جدیدی روی دوش ما هستند.

ما باید هر کاری می توانیم برای نجات و بقای این صنعت انجام دهیم. ما باید این دیدگاه را حفظ کرده و برای رسیدن به این هدف از شرکای دولتی خود حمایت کنیم.

مایک هاوس مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان خودرو که همواره خواستار امضای توافقنامه تجارت آزاد با اتحادیه اروپا بوده است. وی در این باره گفت:

برکسیت همچنان بزرگ ترین تهدید برای آینده بلندمدت صنعت خودرو است. این صنعت همچنان پابرجا باقی خواهد ماند، اما بسیار متفاوت خواهد بود. چالش های مربوط به این صنعت - بحران کرونا، برکسیت، الکتریکی سازی، خودروهای خودران - همگی به صورت همزمان در حال رخ دادن هستند و مقیاس تغییرات کنونی بی سابقه است.

وی افزود: صنعت خودروسازی یک صنعت بسیار چابک و در حال پیشرفت است. به همین دلیل، باید با دولت و سایر ذینفعان همکاری کنیم تا آینده روشنی برای این صنعت رقم بزنیم.

آدریان هالمارک مدیرعامل بنتلی نیز در نشست انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان خودرو گفت:

نکته اصلی این است که هر چیزی باعث کاهش تامین قطعات شده و زیان مالی بیشتری به ما وارد کند، و هر چیزی که هزینه بیشتری به مشتری تحمیل کند، ممکن است سودآوری یا میزان تقاضا را کاهش دهد.

ما ضربه سختی از برکسیت متحمل شدیم، اما اقداماتی برای مقابله با آن انجام داده ایم و تنظیم قیمت را به شکل جدی تری دنبال خواهیم کرد. یک توافقنامه در این صنعت ما را قادر می سازد تا به همان مقدار رشد کنیم که طی 10 سال گذشته آن را تجربه کرده ایم.

بنتلی به منظور آماده سازی برای برکسیت، ظرفیت انبارداری خودش را دو برابر کرده است، اقدامی که طی چند ماه گذشته به دلیل بحران کرونا مورد آزمایش قرار گرفته است. هالمارک در ادامه گفته است:

ما از انبارهای خود که برای ما هزینه میلیون دلاری دربر داشته اند برای ذخیره قطعات استفاده کرده ایم.

ندیم زهاوی وزیر صنعت و تجارت، حین سخنرانی در این نشست گفت:

انگلستان یکی از مهم ترین واردکنندگان خودرو به اروپا است. اجتناب از پرداخت تعرفه های گمرکی برای هر دو طرف ضروری است.

علاوه بر آن، ما در حال حاضر با سوئیس، کره جنوبی و آفریقای جنوبی توافق کرده ایم و در حال ادامه مذاکرات با دیگر کشورها مانند ژاپن و ترکیه هستیم. ما متعهد به حذف تعرفه ها با شرکا و مذاکره درباره توافقنامه تجارت آزاد با اتحادیه اروپا هستیم.

زهاوی همچنین از اعطای 78 میلیون پوند کمک مالی به صنعت خودروسازی انگلستان خبر داد، که قرار است به توسعه تخصص در زمینه فناوری های خودروسازی پاک کمک کند. شرکت هایی مثل فورد، جگوار لندروور و مک لارن از این کمک مالی بهره مند خواهند شد.

دومین گزارش تجاری سالانه انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان خودرو برای سال 2020 که به تازگی منتشر شده، نشان می دهد به دلیل بحران کرونا، حجم تولید خودروهای شخصی و خودروهای تجاری سبک در سال جاری به میزان یک سوم کاهش یافته و به 920 هزار دستگاه خواهد رسید.

اگر توافقی بدون تعرفه انجام بگیرد، پیش بینی می شود بهبودی کامل از این شرایط پنج سال طول بکشد، و انتظار می رود تا سال 2025 تعداد خودروهای تولیدی مثل گذشته به 1.35 میلیون دستگاه در سال برسد.

البته اگر این توافق صورت نگیرد، احتمالا شاهد افت تولید خودروها تا میزان 850 هزار دستگاه تا سال 2025 در انگلستان باشیم - که کمترین مقدار از سال 1953 تا به امروز است.

این افت قابل توجه به معنای کاهش 40 میلیارد پوندی در درآمدها، در کنار خسارت 33.5 میلیارد پوندی ناشی از بیماری همه گیر کرونا است.

منبع: AUTOCAR

منبع: دیجیکالا مگ

به "فورد: توافقنامه تجارت آزاد برای بقای صنعت خودرو بریتانیا حیاتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فورد: توافقنامه تجارت آزاد برای بقای صنعت خودرو بریتانیا حیاتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید