سال تحصیلی دانشجویان نوورود حداکثر تا سرانجام مهر آغاز می گردد

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، غلامی گفت: سال تحصیلی دانشجویان نوورود به دلیل تاخیر در برگزاری کنکور، دیرتر و حداکثر تا انتها مهر آغاز خواهد شد.

سال تحصیلی دانشجویان نوورود حداکثر تا سرانجام مهر آغاز می گردد

به گزارش خبرنگار ، منصور غلامی وزیر علوم، فناوری و تحقیقات در حاشیه دومین نشست مجازی ستاد خیرین وزارت علوم اظهار کرد: فرهنگ مشارکت در امور خیر مانند آموزش و تربیت نسل جوان و آینده سازان کشور امری مهم است که به عنوان الگوی گسترش فرهنگ در کشور ما پیشتاز بوده است.

او اضافه کرد: شاید به صورت مکرر در تاریخ داشته باشیم که اشخاص فراتر از مرز های جغرافیایی برای کشور ایران برنامه هایی داشته اند و در حال اجرای آن ها هستند. این فرهنگ زنده است و باید آن را توسعه دهیم. اراده، ظرفیت و توان اقتصادی بیشتر خیرین آن ها را وادار به یاری برای ارتقای کیفیت خوابگاه دانشگاه ها نموده است.

غلامی توضیح داد: مردم ایران در فضای فعلی کشور و هم قبل و بعد از انقلاب از خیران حوزه تعلیم و تربیت خاطره خوبی دارند. خیلی اوقات شاید ما به عنوان فعالان دانشگاهی از معرفی این خیران غفلت نموده باشیم، اما خیرین زیادی در سراسر کشور داریم و باید در حال توسعه و پیشرفت فرهنگ خیری باشیم و آن ها را الگوی خود قرار دهیم.

وزیر علوم ادامه داد: بخش اصلی موضوع در مورد زنده نگهداشتن فرهنگ خیرانه است که باید آن را توسعه دهیم و همت عالی را در چهارچوب اعداد و ارقام مادی نباید تعریف کنیم، این انگیزه و فرهنگ فراتر از بعد مادی است؛ بنابراین آنهایی که ظرفیت بیشتر اقتصادی دارند در امور خیرانه پیشتاز هستند و خواهند بود و این نوع الگو یک الگوی نمونه خواهد بود.

غلامی اظهار کرد: از خیرینی که بخش های رفاهی را برای دانشجویان توسعه داده و تکمیل نموده اند، کمال تشکر را داریم، امیدواریم این جریان خیر در کشورمان روز به روز گسترده تر گردد تا این امانت را هم به اهلش برسانیم.

وزیر علوم توضیح داد: هدف اصلی سازمان امور دانشجویان و صندوق رفاه، تامین منابع لازم برای رفاه دانشجویان است.

غلامی ادامه داد: خیرین حدود 460 هزار متر مربع فضا های آموزشی و خوابگاهی را برای ما در دانشگاه ها تکمیل نموده اند.

او گفت: در حال حاضر حدود 355 هزار متر مربع فضا رفاهی برای خوابگاه ها در حال ساخت و تکمیل است. برنامه ما تکمیل و تعمیر خوابگاه ها برای شروع سال تحصیلی جدید است که صندوق رفاه با همکاری دانشگاه بعد از بازسازی آنها، شرایط خوبی را برای ورود دانشجویان به دانشگاه فراهم خواهد نمود.

///////////////////////

غلامی در حاشیه این نشست در جمع وبلاگ دخترانه ها در مورد زمان بازگشایی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برای ترم آینده اظهار کرد: با توجه به اینکه درحال حاضر ترم تحصیلی جاری را به صورت مجازی یا الکترونیکی به خاتمه می رسانیم دروس عملی را در تابستان ارائه خواهیم کرد.

او اضافه کرد: ما سال جاری ترم تابستانی برگزار نخواهیم کرد و در سال های گذشته به صورت معمول برخی از دانشگاه ها ترم خود را از نیمه دوم شهریور ماه شروع می کردند، لذا برای اینکه دانشگاه ها با یک هماهنگی بیشتری ترم جدید را شروع نمایند، مقرر شد تا در تاریخ 15 شهریور ترم آینده را شروع نمایند.

وزیر علوم توضیح داد: در صورتی که هر دانشگاهی قصد زودتر اعلام کردن ترم آینده خود را داشته باشد، هیچ مانعی برای آن وجود ندارد و باید کوشش کنیم تا دیرتر از 16 شهریور دانشگاه ها بازگشایی نشوند. زمان شروع سال تحصیلی برای دانشجویان نوورود به دلیل زمانبر بودن تصحیح پاسخنامه ها، اعلام نمرات، انتخاب رشته و معین قبولی های کنکور سراسری و اینکه حداقل زمانی که برای سازمان سنجش در زمینه اعلام نتایج کنکور نیمه دوم مهر است، نیمسال تحصیلی دیر تر از خاتمه مهر شروع نخواهد شد.

او گفت: قصد داریم برای دانشجویان فعلی آموزش را به صورت ترکیبی (مجازی و حضوری) برگزار کنیم، اما دانشگاه ها خودشان در این زمینه برنامه ریزی می نمایند. یک مسئله ای این است که باید ظرفیت خوابگاه ها با توجه به تعداد دانشجویان، پیشنهاد شده است که حداقل ظرفیت پذیرش در خوابگاه ها به یک سوم کاهش یابد تا مسئله ای از نظر مسائل بهداشتی ایجاد نگردد.

غلامی توضیح داد: هر دانشگاهی مختار است تا شرایط حضور دانشجویان در خوابگاه ها را بر اساس برنامه های حضور آن ها در دانشگاه ها مدیریت کند و برنامه عمومی در این زمینه اعلام نخواهیم کرد.

او با اشاره به اجاره بهای خوابگاه ها و ژتون تغذیه اظهار کرد: در جلسه ای که به این منظور تشکیل خواهیم داد، حساسیت ها را درک می کنیم و آن ها را آنالیز خواهیم کرد. با این حال عموماً صندوق رفاه حداقل هزینه ها را پیشنهاد می نماید و در این زمینه حامی دانشجویان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سال تحصیلی دانشجویان نوورود حداکثر تا سرانجام مهر آغاز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال تحصیلی دانشجویان نوورود حداکثر تا سرانجام مهر آغاز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید