جهش 100 درصدی در فعالیت صنایع خلاق ، گشایش و راه اندازی ده ها مرکز خلاق در سطح کشور

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، یکی از پرجهش ترین حوزه ها در حیطه کاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اکوسیستم نوآوری ایران، حوزه صنایع خلاق بوده است.

جهش 100 درصدی در فعالیت صنایع خلاق ، گشایش و راه اندازی ده ها مرکز خلاق در سطح کشور

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ دخترانه ها به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، با توجه به هدف گذاری اولیه کوشش کرد تا در عرض چند ماه فعالیت های این حوزه را بیش از100 درصد افزایش دهد، هر چند فرایند فعالیت ها در چند ماه اخیر، بسیار بیشتر از پیش بینی های اجرا شده بوده است.

خانه خلاق زاهدان تاسیس شد

خانه خلاق زاهدان با برخورداری از مرا کز تخصصی بازاریابی، طراحی و بسته بندی صنایع دستی، برای معرفی صنایع دستی سیستان و بلوچستان به بازارهای جهانی تاسیس شده است.

این خانه دارای 10 دفتر فروش از برندهای صنایع دستی استان و 10 دفتر برای تیم های خلاقی است که تازه شروع به فعالیت نموده اند. برنامه های توانمندسازی در حوزه صنایع دستی و منتورینگ و مشاوره و راهنمایی، در این مرکز انجام می گردد. در این مرکز، استارتاپ های مختلفی مستقر شده اند که نرم افزارهای تخصصی حوزه صنایع دستی را طراحی می نمایند.

کارخانه نوآوری مشهد و شیراز

کارخانه های نوآوری مشهد و شیراز با تمرکز ویژه بر صنایع خلاق گشایش یافت. این کارخانه ها که با مشارکت و سرمایه گذاری فعال بخش خصوصی و راهنمایی وحمایت معاونت علمی راه اندازی شدند محلی برای تجمع کسب وکارهای نوپا وشرکت های خلاق و تیم های نوآور و ارائه خدمات متمرکز به آنها هستند و مفهوم نوینی از هم افزایی را برای استارتاپ ها به همراه دارند.

با بهره برداری از کارخانه نوآوری مشهد و شیراز برگ تازه ای در اکوسیستم نوآوری این شهرها رقم خورد و ظرفیتی تازه برای تبدیل ایده های نوآورانه به کسب وکارهای دانش بنیان و خلاق فراهم شد.

مرکز فناوری های خلاق قزوین

مرکز فناوری های خلاق برای دانش آموزان در مرکز نوآوری تخصصی پارک علم و فناوری قزوین افتتاح شد.

این مکان به اسم نخستین مرکز نوآوری استان قزوین با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کار خود را شروع کرد.

30 شرکت دانش بنیان و استارتاپ در این مرکز استقرار دارند و در حوزه هایی مانند گیاهان دارویی، فناوری اطلاعات و اینترنت اشیاء فعال هستند.

سند همکاری

سند همکاری توسعه حمایت اقتصادی از شرکت های خلاق امضا شد. بر اساس تفاهمنامه منعقد شده بین ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه فناوری های نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق پژوهش فناوری سپهر، یاری به تامین اقتصادی شرکت های خلاق توسعه می یابد.

بر اساس مفاد تفاهمنامه امضا، لیزینگ محصولات و خدمات صنایع خلاق به وسیله اعطای تسهیلات به خریداران محصولات و خدمات تا سقف سهم 1 میلیارد ریال انجام می گیرد

مرکز خلاقیت دانشگاه شهید چمران

مرکز نوآوری و خلاقیت دانشگاه شهید چمران اهواز افتتاح شد. این مرکز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این دانشگاه ساخته شده و شامل 28 اتاق برای حضور استارتاپ ها، شرکت های دانش بنیان و شرکت ها و دستگاه هایی است که با دانشگاه ارتباط کاری دارند.

تفاهمنامه راه اندازی کارخانه نوآوری آریا

تفاهم نامه راه اندازی کارخانه نوآوری آریا تفاهم نامه راه اندازی کارخانه نوآوری امضا شد تا فضای تازه ای برای رونق کسب وکارهای دانش بنیان، استارتاپ ها و صنایع خلاق ایجاد گردد.

بر اساس این تفاهم نامه، فضای کارخانه پیشین شرکت آریا الکترونیک ایران بالغ بر 30هزار متر مربع به کارخانه نوآوری تبدیل شد. استارتاپ های خلاق حضوری مستمر در این مرکز خواهند داشت.

خانه خلاق کاشان

خانه خلاق در کاشان راه اندازی شد. این مرکز خلاق بر روی اکوسیستم، ذخایر طبیعی و داشته های بسیار غنی این ناحیه از کشور متمرکز خواهد بود.

راه اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی رسانه همشهری

تفاهمنامه ایجاد مرکز نوآوری و شتابدهنده حوزه رسانه در روزنامه همشهری با حضور پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق به امضاء رسید. این مرکز در حوزه رسانه فعالیت خواهد نمود.

بعلاوه ده ها مرکز دیگر یا گشایش یافته و یا در حال راه اندازی است. سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید نمود که تا خاتمه سال هم تعداد قابل توجهی خانه خلاق تاسیس می گردد.

گشایش حجره نوآوری و خلاقیت در قم، تفاهمنامه ایجاد مرکز نوآوری روزنامه جام جم، تفاه منامه رونق صنایع خلاق میراث فرهنگی و گردشگری، تاسیس خانه خلاق و نوآوری تبیان، تبدیل شرکت های خلاق به شرکت دانش بنیان نوع 3، تاسیس خانه خلاق و نوآوری نیتک، برگزاری رقابت آموزش نوآرانه با همکاری یونیسف و تاسیس مرکز نوآوری مبین دانشگاه ارا ک ، هم تعداد دیگری از فعالیتهای انجام گرفته در این حوزه است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "جهش 100 درصدی در فعالیت صنایع خلاق ، گشایش و راه اندازی ده ها مرکز خلاق در سطح کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهش 100 درصدی در فعالیت صنایع خلاق ، گشایش و راه اندازی ده ها مرکز خلاق در سطح کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید