فراوری 10 هزار مگاوات برق با استفاده از صنعت هسته ای

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس سازمان انرژی اتمی: با پیش بینی های اجرا شده در سال 1401 ، ده هزار مگاوات برق تازه با استفاده از انرژی هسته ای با سرمایه گذاری 40 میلیارد دلاری فراوری خواهد شد.

فراوری 10 هزار مگاوات برق با استفاده از صنعت هسته ای

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، آقای محمد اسلامی در همایش بهره گیری از پرتودهی در صنعت کشاورزی، اضافه نمود: پرتودهی در زنجیره ارزش صنعت غذایی کشور باید تاثیرگذار باشد و ما برای نقش آفرینی در حوزه کشاورزی این تعهد مهم را می پذیریم.

وی ادامه داد: در بخش موادغذایی و توسعه ظرفیت از مزرعه تا سفره، دامنه از ظرفیت پرتودهی گسترده است و هم هزینه فراوری را کاهش می دهد و هم دورریز ضایعات در صنعت کشاورزی را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد و بعلاوه با افزایش بهره وری قیمت تمام شده محصولات کشاورزی نیز با پرتودهی کاهش می یابد.

آقای اسلامی گفت: جهان انرژی هسته ای ایران را به نام غنی سازی می شناسد در حالی که در کشورمان اقدامات صلح آمیز بسیاری در این زمینه در حال اجرا است از جمله فراوری رادیودارو، پرتودهی محصولات کشاورزی، فراوری برق و آب شیرین کن ها.

وی اضافه نمود: باید کوشش کنیم تا این بخش از اقدامات خود را به شکل پررنگ اطلاع رسانی کنیم تا همگان بدانند که مقصد استفاده از انرژی هسته ای در کشورمان صلح آمیز است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "فراوری 10 هزار مگاوات برق با استفاده از صنعت هسته ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 10 هزار مگاوات برق با استفاده از صنعت هسته ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید