ب ام و 3.0 CSL افسانه ای با موتور 553 اسبی و گیربکس دستی دوباره به دنیا آمد

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، ب ام و 3.0 CSL به عنوان یکی دیگر از محصولات ویژه جشن پنجاه سالگی برند M دوباره به دنیا آمد. خودرویی که از ماه ها پیش تصاویر جاسوسی آن در پیست نوربرگ رینگ به بیرون درز می کرد بالاخره رسماً با قیمت اشک آور 750.000 یورو به عاشقان ب ام و معرفی گردید.

ب ام و 3.0 CSL افسانه ای با موتور 553 اسبی و گیربکس دستی دوباره به دنیا آمد

وبلاگ دخترانه ها - محمد فتح اللهی - به جرأت می توان گفت که سال 2022 برای علاقه مندان به برند BMW سالی بسیار خوب بود. زیرا نه تنها M3 Touring که همه ما مدت ها در انتظار آن بودیم از سوی BMW معرفی گردید، بلکه M4 CSL و M2 تازه را نیز به چشمان خود مشاهده کردیم.

سال جاری برای ب ام و، اوج جشن های پنجاهمین سالگرد نماد M است. ب ام و 3.0 CSL تازه نیز به عنوان یکی از محصولات ویژه این خودروساز آلمانی برای تتازه خاطرات یکی از شاخص ترین خودروهای کوپه دهه 1970 دوباره به دنیا آمد.

علاقه مندان به برند ب ام و، مدل E9 را به عنوان انحصاری ترین و خاص ترین مدل ویژه در تاریخ M می شناسند. اتاق E9 هنوز هم در بین بسیاری از دوست داران خودرو یکی از زیباترین محصولات ب ام و است.

ظاهری مجذوب نماینده برای یادبودی دوست داشتنی

ب ام و 3.0 CSL

بدون شک یکی از اولین مواردی که در ب ام و 3.0 CSL تازه جلب توجه می نماید، جلو پنجره کلیوی شکل تازه آن است. این گریل تازه را پیش تر در خودرو مفهومی 3.0 CSL Hommage که به وسیله ب ام و در سال 2015 معرفی گردید دیدیم. اما این گریل تازه حالا به شکل الماس های کات شده است.

قاب جلوپنجره ب ام و 3.0 CSL تازه دارای روکش آلومینیومی ساتنی است که در اطراف پنجره های جانبی نیز مشاهده خواهید کرد. فرورفتگی های بزرگ در سپر جلو به 3.0 CSL اصلی بازمی گردند.

این فرورفتگی های دایره شکل در عین حال نقش فعالی در خنک کردن موتور و ترمزها ایفا می نمایند. باله های کوچکی که بر روی درب موتور این خودرو مشاهده می گردد نیز بازگشتی است به مدل اورجینال دهه 70 میلادی.

چراغ های لیزری ب ام و 3.0 CSL تازه اقتباس شده از مدل M4 CSL هستند که با همان نمای زرد رنگ به عنوان ادای احترام به خودروهای مسابقه ای سالهای گذشته و مدل M4 GT3 بر روی این خودرو قرار گرفتند.

در نمای جانبی گلگیرهای برآمده و رینگ های فورج با قفل مرکزی (یک پیچ در وسط رینگ) قابل مشاهده است که نمایی فوق العاده به ب ام و 3.0 CSL تازه دادند. رینگ های بسیار زیبای این خودرو 20 اینچی در جلو و 21 اینچی در عقب هستند.

توجه به جزئیات در ب ام و 3.0 CSL تازه

این کفش های براق که به رنگ طلایی رنگ شدند، با طرح پره Y شکل فراوری شدند. یکی از دیتیل های مجذوب نماینده این خودرو، تایرهای آن هستند. لاستیک های سفارشی میشلن BMW 3.0 CSL تازه با علامت 50 بر روی آن مشاهده می شوند تا جشن نیم قرنی برند M را خاص تر نمایند.

واضح ترین ارتباط با مدل کلاسیک در قسمت عقب آن دیده می گردد. جایی که دپارتمان BMW M یک بال عقب بسیار برجسته به سبک Batmobile را به صورت نمادین نصب کرد.

ب ام و 3.0 CSL

این بال دارای یک آرم با طعم قدیمی M Power است. بال عقب این خودرو به پهنای کل قسمت انتهایی 3.0 CSL تازه و دارای لبه های بسیار پهن و محصور شده است. درست مانند نمونه اصلی 50 سال پیش.

اِلمان های آیردینامیکی این خودرو فوق العاده با نصب یک اسپویلر دیگر بر روی سقف مشابه آنچه در مدل E9 قدیمی مشاهده می شد، تکمیل شده است.

مشخصات فنی ب ام و 3.0 CSL تازه

ب ام و 3.0 CSL تازه که به رنگ Alpine White Uni با گرافیک سنتی M رنگ آمیزی شد، از قوی ترین موتور شش سیلندر خطی که تا به حال به وسیله باواریایی ها فراوری شده است، استفاده می نماید.

موتور 3 لیتری توئین توربو می تواند قدرتی برابر با 553 اسب بخار (412 کیلووات) و گشتاور 550 نیوتن متر (404 پوند فوت) را در اختیار راننده قرار دهد.

جالب اینجاست که رقم گشتاور این موتور در مقایسه با M4 Competition و M4 CSL به مقدار قابل توجه 100 نیوتن متر (74 پوند فوت) کاهش یافته است.

این موضوع احتمالاً به این علت است که نسخه ویژه ب ام و 3.0 CSL تازه از یک جعبه دنده شش سرعته دستی استفاده می نماید که نمی تواند گشتاور بسیار بالا را تحمل کند.

گیربکس دستی این خودرو نیرو را منحصراً به چرخ های عقب و درست در جایی که BMW یک دیفرانسیل M را نصب نموده است می فرستد.

ب ام و 3.0 CSL

ترمزهای کربن سرامیکی در این خودرو استاندارد هستند. بعلاوه سیستم تعلیق تطبیقی (adaptive M suspension) این خودرو با یاری نیروی الکترونیکی کاملاً تحت کنترل آن هستند.

در داخل خودرو نیز صندلی های مسابقه ای تمام کربنی، تزئینات CFRP (پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن) در درب ها و یک اهرم تعویض دنده سفید رنگ کاملاً جلب توجه می نمایند.

در طول سه ماه تنها 50 دستگاه از این خودرو با شماره گذاری جداگانه فراوری خواهد شد. کار رنگ آمیزی این خودرو احتیاج به فرآیند خاصی دارد و اعلام شد که بعضی از قطعات CFRP در آن با دست فراوری می شوند.

فراوری هر خودرویی که با نام ب ام و 3.0 CSL تازه از خط فراوری خارج می گردد طی یک فرآیند فراوری سخت، 10 روز زمان می برد. ب ام و اعلام نمود هر خودرو باید حداقل هشت ایستگاه مونتاژ را پشت سر بگذارد تا در نهایت به دست مشتری برسد.

نمایشگاه خودرو اصفهان پس از سه سال؛ کدام خودروسازها حضور دارند؟

ممنوعیت واردات خودروهای فرانسوی؛ رسانه ها چه می گویند؟

داچیا لوگان فیس لیفت LPG قوی تر از نسخه بنزینی / آنالیز مشخصات فنی

منبع: بیت ران

به "ب ام و 3.0 CSL افسانه ای با موتور 553 اسبی و گیربکس دستی دوباره به دنیا آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ب ام و 3.0 CSL افسانه ای با موتور 553 اسبی و گیربکس دستی دوباره به دنیا آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید