آیفون 14 پرو مکس طول عمر باتری کمتری از 13 پرو مکس دارد

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، طبق آنالیز های اجرا شده به وسیله وب سایت Mydrivers، معین شده که باتری آیفون 14 پرو مکس در نگه داری شارژ در مقایسه با آیفون 13 پرو مکس عملکرد ضعیف تری دارد.

آیفون 14 پرو مکس طول عمر باتری کمتری از 13 پرو مکس دارد

یک پایگاه خبری چینی با نام Mydrivers به تازگی تصمیم گرفته به آنالیز طول عمر باتری سری آیفون 14 و آیفون 13 بپردازد تا تعیین گردد اکنون که بیش از 10 روز از عرضه آیفون های نو به بازار می گذرد، شرایط نگه داری شارژ آن ها در مقایسه با قبل چگونه است. در این آنالیز تمام محصولات به یک شبکه وای فای مشابه متصل بودند، مقدار صدا روی 50٪ قرار داشت و مقدار روشنایی صفحه هم روی یک سطح تنظیم شده بود. بعلاوه تست در محیطی با دمای 25 درجه صورت گرفت.

در این تست آیفون 14 پرو بیشترین مصرف انرژی را در مقایسه با مدل های دیگر داشت و بعد از گذشت 30 دقیقه و 30 ثانیه، 4٪ از شارژ باتری خود را در اپلیکیشن Douyin (نسخه چینی تیک تاک) از دست داد. بعد از آن هم آیفون 14 پرو مکس و آیفون 13 پرو بودند که با از دست دادن 3٪، در جایگاه دوم از لحاظ کم شدن شارژ نهاده شدند. نکته جالب اینجاست که آیفون 13 و 13 پرو مکس بعد از گذشته 30 دقیقه همچنان 100٪ از شارژ خود را نگه داشته بودند.

بعد از این تست، گوشی ها 30 دقیقه را در پیغام رسان ویبو گذراندند که پیغام رسان چینی است و برای کار با آن باید به وای فای متصل بود، ویدیویی 1080P را به مدت چند دقیقه پخش کردند و چند تست دیگر تا در نهایت بعد از 2 ساعت، این آیفون 13 پرو مکس باشد که با حفظ کردن 90٪ از شارژ خود در جایگاه نخست از لحاظ نگه داری شارژ قرار بگیرد. آیفون 14 پرو مکس هم نسبتا عملکرد خوبی داشت و توانست 87٪ از شارژ خود را حفظ کند به جایگاه دوم برسد.

بعد از تست دوم، سوم و چهارم که به ترتیب انجام مکالمه ویدیویی 30 دقیقه ای در ویبو، استریم موسیقی و گشت و گذار در وی چت بودند، شارژ آیفون 14 پرو خیلی زودتر از سایر گوشی ها به کمتر از 60٪ رسید. این در حالی است که شارژ باتری آیفون 13 پرو مکس با کاهشی 18 درصدی همراه بود و به 72٪ رسید. بعد از یک نیم ساعت دیگر پخش ویدیوی 4K و دانلود فایل نصب کننده بازی Genshin Impact، شارژ آیفون 13 پرو مکس به 50٪ رسید در حالی که آیفون 14 پرو مکس با انجام عملیات مشابه 45٪ از توان خود را حفظ نموده بود. آیفون 13 که در ابتدای تست عملکرد فوق العاده ای داشت در این مرحله فقط توانست 35٪ از شارژ خود را نگه دارد و در جایگاه سوم نهاده شد اما شرایط برای آیفون 13 پرو و 14 خیلی جالب نبود چرا که فقط 27٪ از ظرفیت آن ها باقی ماند.

بعد از یک تست دیگر، در حالی که 6 ساعت و 47 دقیقه از آغاز تست گذشته بود، آیفون 13 پرو و 14 پرو خاموش شدند تا بدین ترتیب بین این دو مدل هیچ تفاوت معناداری در نگه داری شارژ مشاهده نگردد. این در حالی است که اپل حتی ظرفیت باتری مدل 14 پرو را هم اندکی افزایش داده ولی ابعاد دو گوشی هیچ تغییری نداشته است. بعلاوه در مدل نوتر از پردازنده A16 هم استفاده شده که انتظار می رفت بتواند به این گوشی یاری کند عملکرد بهتری در مقایسه با نسل قبل در نگه داری شارژ داشته باشد.

بعد از گذشت 7 ساعت و 16 دقیقه از آغاز تست، آیفون 13 و 8 دقیقه بعد، آیفون 14 هم خاموش شدند تا به ترتیب سوم و دوم قرار بگیرند. در این بخش هم تفاوت خیلی چشمگیر نیست که البته برای آن علت قانع کننده ای وجود دارد چرا که آیفون 14 تقریبا از پردازنده مشابهی بهره می برد و ظرفیت باتری آن هم افزایش چشمگیری در مقایسه با قبل نداشته است.

بعد از گذشت 8 ساعت و 31 دقیقه از آغاز تست، آیفون 14 پرو مکس هم خاموش شد در حالی که تقریبا 32 دقیقه بعد از آن طول کشید تا آیفون 13 پرو مکس هم خاموش گردد (9 ساعت و 3 دقیقه). بدین ترتیب نماینده سال گذشته اپل که برترین گوشی از لحاظ نگه داری شارژ بود پیروز شد آیفون 14 پرو مکس را با اختلاف خوبی پشت سر بگذارد و همچنان برترین گوشی اپل از این حیث باقی بماند. شما می توانید نتیجه تست را به صورت کامل در جدول زیر مشاهده کنید.

منبع: Gizchina

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیفون 14 پرو مکس طول عمر باتری کمتری از 13 پرو مکس دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 14 پرو مکس طول عمر باتری کمتری از 13 پرو مکس دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید