گلگشت در پارک چمران کرج

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، خبرنگاران : اگر ساکن کرج یا تهران هستید یا مسافرید و عاشق طبیعت ،بازدید از پارک چمران کرج را در برنامه خود بگذارید. طبیعت این بوستان بزرگ جنگلی در تمام فصول جذابیت های خاص خود را دارد. برای آشنایی بیشتر با پارک چمران کرج و جشنواره لاله ها در باغ گل های این مجموعه، در ادامه با ما همراه شوید.

گلگشت در پارک چمران کرج

چمران از زیباترین عرصه های طبیعی در کرج است که در طول سال و به خصوص فصل بهار، گردشگران زیادی از آن بازدید می نمایند. این پارک تاثیر قابل توجهی بر آب و هوای مرکز شهر کرج دارد و سبب خنکی هوای اطراف خود شده است. هر سال با شروع فصل بهار، باغ گل های پارک چمران مملو از شکوفه های رنگارنگ می گردد و در طول چند سال اخیر جشنواره لاله های کرج را در این پارک برگزار نموده اند. پارک چمران به واسطه ظرفیت های برجسته گردشگری، از پرطرفدارترین جاهای دیدنی کرج به شمار می رود.

پارک چمران کرج یکی از بزرگ ترین و معروف ترین بوستان های شهر کرج مساحت آن به حدود 40 هکتار می رسد. این پارک به علت ظرفیت های بالای سرگرمیی و گردشگری در طول سال از گردشگران زیادی میزبانی می نماید. در طول سال های اخیر و هم زمان با شروع بهار، جشنواره لاله های کرج در باغ گل های مجموعه پارک چمران برگزار شده است و از اواسط فروردین تا اواخر اردیبهشت ماه، گردشگران از این باغ زیبا بازدید می نمایند.

پارک چمران تهران از بخش های مختلفی مانند بوستان بانوان، باغ گل ها، شهربازی، پارک ترافیک، ساختمان فرهنگی و بوستان جنگلی تشکیل می گردد. امکانات رفاهی این پارک، بوستان چمران را به معروف ترین پارک جنگلی در استان البرز و شهر کرج تبدیل نموده اند. برای پیک نیک در طبیعت، پیاده روی، دوچرخه سواری، استفاده از سرگرمیات شهربازی و گشت و گذار میان گل های رنگارنگ و زیبا در کرج، پارک چمران برترین گزینه به شمار می رود.

پارک چمران کرج از قدیمی ترین بوستان های جنگلی در شهر کرج است؛ اما بخش های مختلف این مجموعه در طول سال های اخیر به آن اضافه شده اند. بازسازی اصلی این مجموعه در طول سال های 1390 تا 1394 انجام شد و امکانات آن توسعه یافتند. پارک چمران در محدوده وسیعی واقع شده است و بخش زیادی از آن به صورت پارک جنگلی است.

پارک چمران دسترسی مناسبی از منطقه ها مختلف کرج دارد. این پارک در ابتدای بلوار چمران، در جهت ورودی به جاده چالوس و در نزدیکی پل فردیس در تقاطع اتوبان تهران به کرج واقع شده است. مرکز نشینان و به خصوص ساکنان منطقه ها غربی تهران نیز با طی مسافتی در حدود 45 دقیقه، به پارک چمران کرج می رسند. برترین زمان برای بازدید از این پارک از نخستین روزهای بهار تا اواخر فصل تابستان است. در فصل پاییز نیز گرچه خبری از گل های رنگارنگ بهاری در این باغ نیست، طبیعت رنگارنگ آن گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می نماید.

برای بازدید از پارک چمران باید به میدان امام حسین در نزدیکی مرکز شهر کرج و بلوار چمران بروید. ورودی نخست این مجموعه در این بلوار و بالاتر از میدان امام حسین واقع شده است. از این بخش امکان دسترسی به زمین بازی و سرگرمی بچه ها، جهت دوچرخه سواری و باغ گل ها را خواهید داشت. پارکینگ پارک چمران نیز در این بخش مجموعه واقع شده است.

برای بازدید از بخش های دیگر پارک چمران مانند بوستان جنگلی و شهربازی این مجموعه باید به ورودی دوم این پارک قبل از زیرگذر چمران بروید. این ورودی پارکینگ اختصاصی ندارد و باید برای ورود به پارک وسیله نقلیه خود را در حاشیه بلوار پارک کنید.

چنانچه از تهران به سمت کرج تردد می کنید، از خروجی بعدی جاده چالوس در اتوبان تهران کرج به سمت فردیس و کرج وارد شوید. در فاصله کوتاهی به میدان امام حسین کرج و پس از آن به ورودی نخست پارک چمران خواهید رسید.آدرس پارک چمران کرج: مرکز شهر کرج، بلوار شهید چمران، بالاتر از میدان امام حسین، پارکینگ اختصاصی مجموعه پارک چمران.

منبع: توریسم آنلاین

به "گلگشت در پارک چمران کرج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلگشت در پارک چمران کرج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید