چین: پمپئو انتشار ویروس سیاسی را متوقف کند

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، سخنگوی وزارت امور خارجه چین ضمن بی اساس خواندن اتهامات واشنگتن علیه پکن به وزیر خارجه آمریکا توصیه کرد که از انتشار ویروس سیاسی بپرهیزد.

چین: پمپئو انتشار ویروس سیاسی را متوقف کند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دخترانه ها، ژائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (دوشنبه) طی یک کنفرانس خبری، اتهامات مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا علیه پکن را بی اساس توصیف کرد.

طبق گزارش روزنامه گلوبال تایمز، پامپئو بار دیگر اتهامات مقام های آمریکایی علیه چین را درباره ویروس کرونا تکرار کرد و مدعی شد که پکن به موقع در زمینه شیوع ویروس کرونا به جهان اطلاع رسانی نکرده است.

وی همچنین ادامه داد که چین قوانین سازمان جهانی بهداشت را نقض کرده و تا یک ماه انتقال انسان به انسان ویروس کرونا را گزارش نداد تا اینکه در نهایت این بیماری در تمام استان های این کشور گسترش یافت.

از طرف دیگر، پامپئو روز جمعه در نشست مجازی دموکراسی کپنهاگ 2020 ضمن انتقاد شدید از چین، از کشور های اروپایی خواست تا بین پکن و واشنگتن یکی را انتخاب کنند.

طبق این گزارش، لیجیان با اشاره به این اظهارات پمپئو توضیح داد که پکن همچنان با اتهامات بی اساس پمپئو مخالف است و از او خواست تا از گسترش ویروس سیاسی خودداری کند.

این دیپلمات چینی در ادامه تأکید کرد که وزیر خارجه آمریکا تلاش می کند تا با مطرح کردن این اتهامات میان پکن و کشور های دیگر شکاف ایجاد کند.

وی توضیح داد که اظهارات پامپئو در تضاد با حقایق و هنجار های اساسی روابط بین الملل است و ذهنیت و تعصبات عقیدتی وی را که مربوط به دوران جنگ سرد است، آشکار می کند و اینگونه افکار و نگرش ها هیچ جایگاه و خریداری در جامعه بین الملل ندارد.

ژائو در خاتمه در این خصوص گفت: ما به این سیاستمدار آمریکایی توصیه می کنیم که اشتباهات خود را اصلاح کند و دست از انتشار و گسترش ویروس سیاسی بردارد و به جای تضعیف همکاری های میان چین و آمریکا، اقداماتی را برای تقویت همکاری دو کشور انجام دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "چین: پمپئو انتشار ویروس سیاسی را متوقف کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: پمپئو انتشار ویروس سیاسی را متوقف کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید