مجلس یونان توافقنامه تعیین حدود دریایی با مصر را تصویب کرد

به گزارش وبلاگ دخترانه ها به نقل از آناتولی، قانونگذاران در مجلس یونان روز پنج شنبه توافقنامه دریایی بحث انگیز خود با دولت مصر برای معین حدود دریایی در مدیترانه شرقی را به تصویب رساندند.

مجلس یونان توافقنامه تعیین حدود دریایی با مصر را تصویب کرد

موافقت قانونگذاران یونانی با تصویب این توافقنامه دریایی در پی دیدار روز دوشنبه هایکو ماس وزیر خارجه آلمان از یونان و ترکیه و تشویق دو کشور به انجام گفتگو با هدف پرهیز از بروز مناقشه در منطقه صورت گرفت.

گفتنی است که یونان در تاریخهای نهم ژوئن و هفتم اوت سال جاری با کشورهای ایتالیا و مصر توافقنامه منطقه انحصاری اقتصادی امضا کرد.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای با محکوم کردن این توافقنامه مدعی شد که یونان و مصر فاقد مرز دریایی مشترک بوده و این توافقنامه باطل و بی اعتبار است.

ترکیه همچنین مدعی است که منطقه تعیین حدود شده در توافقنامه آتن- قاهره در فلات قاره ترکیه واقع است و آنکارا این موضوع را به سازمان ملل گزارش داده است.

مقامات آنکارا همچنین ادعا می کنند که کشورهای مختلف در تلاشند تا ترکیه را از حق مشروع خود برای اکتشاف منابع انرژی در منطقه محروم کنند. این در حالی است که ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی نیز در نوامبر سال گذشته توافقنامه ای تاریخی را برای تعیین حدود دریایی میان دو کشور به امضا رساندند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مجلس یونان توافقنامه تعیین حدود دریایی با مصر را تصویب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس یونان توافقنامه تعیین حدود دریایی با مصر را تصویب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید