نگرانی 43 میلیون آمریکایی از شرایط بیمه درمانی

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، یک نشریه آمریکایی در گزارشی پیش بینی کرد که تاثیرات اقتصادی شیوع کرونا باعث می شود 43 میلیون آمریکایی پوشش بیمه خود را از دست بدهند.

نگرانی 43 میلیون آمریکایی از شرایط بیمه درمانی

نشریه نیوزویک یکشنبه شب در تارنمای خود نوشت که مرکز سیاست بهداشتی وابسته به موسسه اوربان در آمریکا این هفته گزارشی منتشر کرد که حاکی از تاثیرات عمیق شیوع ویروس کووید19 و بیکاری گسترده بر از دست دادن پوشش بیمه آمریکایی ها است.

براساس این گزارش، 25 تا 43 میلیون آمریکایی با خطر از دست دادن بیمه سلامت روبرو هستند یا اینکه در حال حاضر هم پوشش بیمه ندارند که این موضوع بیشتر مربوط به بیمه های تامین شده توسط کارفرمایان است.

به نوشته نیوزویک، تحقیقات بنیاد رابرت وود جانسون نشان می دهد که بین 15 مارس تا 25 آوریل حدود 30 میلیون آمریکایی شاغل اقدام به پرکردن فرم بیکاری کرده اند که حاکی است تا ماه ژوئیه نرخ بیکاری در آمریکا به 15 تا 20 درصد خواهد رسید.

براساس تحلیل این بنیاد، در صورت رسیدن نرخ بیکاری به 20 درصد، تخمین زده می شود که حدود 25 میلیون آمریکایی پوشش بیمه اجباری (کارفرمایی) خود را از دست بدهند که از این تعداد برخی امکان استفاده از بیمه دولتی موسوم به اوباماکر را دارند و برخی نیز از بیمه های خصوصی استفاده خواهند کرد، اما 7.3 میلیون نفر کاملا بدون بیمه خواهند ماند.

این این گزارش با افزون برخی فاکتورها به تحلیل خود، پیش بینی کرده است که با رسیدن نرخ بیکاری در آمریکا به 20 درصد، 43 میلیون آمریکایی بیمه اجباری را از دست می دهند و در این صورت، 12.1 میلیون نفر بدون پوشش بیمه رها خواهند شد.

وزارت کار آمریکا روز جمعه گزارش داد که نرخ رسمی بیکاری در ماه آوریل (ماه گذشته میلادی) به 14.7 درصد رسید و در این ماه 20 میلیون شاغل بیکار شدند.

موضوع بیمه سلامت در آمریکا به دلیل ارتباط پوشش بیمه ای با شاغل بودن افراد در این کشور، جنجال های بسیاری را برانگیخته است. دولت باراک اوباما رییس جمهوری پیشین برای تامین بیمه برای همه آمریکایی ها قانون موسوم به اوباماکر را به تصویب رساند اما دونالد ترامپ رییس جمهوری کنونی پس از به قدرت رسیدن همه تلاش خود را برای برچیدن این قانون کرد.

به رغم تلاش های دولت ترامپ، هنوز برخی از ایالت های آمریکا با شکایت به دادگاه توانسته اند قانون اوباماکر را حفظ کرده و افرادی را که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند، از بیمه سلامت همگانی بهره مند کنند.

برنی سندرز سناتور آمریکایی و منتقد جدی نظامت سلامت آمریکا که سال ها است برای تصویب یک قانون تامین بیمه سلامت همگانی تلاش می کند، روز یکشنبه در پیامی توییتری با اشاره به بیکار شدن 20 میلیون نفر در اثر شیوع ویروس کرونا، نوشت: مردم آمریکا نمی خواهند که بیمه سلامتشان با شرایط شغلی آن ها مرتبط باشد.

تا به امروز بیش از یک میلیون و 360 هزار نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده و بیش از 80 هزار نفر در اثر این بیماری جان باخته اند. ایالت های مختلف در این کشور در حال به سمت بازگشایی پس از اعمال قرنطینه برای کنترل شیوع کووید19 می فرایند که کارشناسان درباره فرایند صعودی مجدد در شیوع این ویروس هشدار می دهند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "نگرانی 43 میلیون آمریکایی از شرایط بیمه درمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی 43 میلیون آمریکایی از شرایط بیمه درمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید