قنادباشی: هشدار جدی یمن در حمله اخیر به عربستان ، هر چه جنگ طولانی تر گردد ریاض بیشتر متضرر خواهد شد

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، یک کارشناس مسائل غرب آسیا در مورد حمله چند روز اخیر انصارالله به پایگاه نظامی عربستان گفت: این حمله در حقیقت هشداری جدی از طرف یمن به عربستان بود مبنی براینکه هر چه جنگ میان دو کشور طولانی تر گردد ریاض بیشتر متضرر خواهد شد.

قنادباشی: هشدار جدی یمن در حمله اخیر به عربستان ، هر چه جنگ طولانی تر گردد ریاض بیشتر متضرر خواهد شد

جعفر قناد باشی کارشناس مسائل غرب آسیا در تبادل نظر با خبرنگار سیاسی وبلاگ دخترانه ها، در مورد حمله نیرو های ارتش یمن به پایگاه های نظامی عربستان گفت: این حمله باید یکی از حملات بزرگ دفاعی مردم یمن تلقی کنیم. بعد از عملیات نصر من الله و عملیات پهپادی آرامکو این عملیات موردی است که همراه با هشدار جدی برای مقامات عربستان به حساب می رود.

قناد باشی با اشاره به پیغام این حمله به مقامات عربستانی گفت: در حقیقت یمن بار ها به عربستان هشدار داده که توان لازم برای وارد آوردن ضربات سنگین به ارتش این کشور را دارد و این عربستان است که باید این هشدار ها را جدی بگیرد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به طولانی شدن فرایند جنگ بین یمن و عربستان یادآور شد: در حقیقت یمن با این نوع حملات این پیغام را به عربستان می دهد که هر چه جنگ بین دو کشور طولانی تر گردد این عربستان است که بیشتر متضرر خواهد شد، اما تصمیم گیری برای جنگ یا عدم جنگ به عهده ریاض نیست بلکه اربابان آن ها هستند که تمایلی به انتها دادن به این جنگ ندارند.

وی اضافه نمود: انتها جنگ عربستان و یمن در حقیقت موفقیت مقاومت، حزب الله، انصارالله و مردم یمن خواهد بود و این موفقیت الگوی مهمی برای همه منطقه می گردد و براین اساس تنگه باب المندب که یک شاهراه مهم و حیاتی محسوب می گردد به دست یک حکومت مردم سالار می افتد که این اتفاق باب میل آمریکا و عربستان نیست.

قناد باشی پیروزی یمن در این فرایند را ضربات سنگینی به استکبار دنیای دانست و خاطر نشان کرد: این پیروزی موفقیت بزرگی برای جبهه مقاومت است که گلوگاه دنیا را به دست بگیرد و در حقیقت این جنگ ضعف عربستان را نشان داد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا توضیح داد: در حالی که در آستانه پنجمین سال جنگ میان عربستان و یمن هستیم، اما مردم یمن مقاومت خود را حفظ نموده اند و مقاومتی بی نظیر در طول این 5 سال از خود نشان دادند و نبردی بی نظیری را در تاریخ دنیا به نام خود ثبت کردند در حقیقت جنگ میان یمن و عربستان دستاوردی جز مقاومت یمن و ضعف مثال زدنی عربستان در این ایام نداشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "قنادباشی: هشدار جدی یمن در حمله اخیر به عربستان ، هر چه جنگ طولانی تر گردد ریاض بیشتر متضرر خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قنادباشی: هشدار جدی یمن در حمله اخیر به عربستان ، هر چه جنگ طولانی تر گردد ریاض بیشتر متضرر خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید