قطع 20 دوربین در تأسیسات هسته ای ایران، مذاکرات قطع خواهد شد؟

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، آخرین اقدام تاسیسات هسته ای ایران برای مقابله با قطعنامه شورای حکام چیست؟

قطع 20 دوربین در تأسیسات هسته ای ایران، مذاکرات قطع خواهد شد؟

به نقل از همشهری ، یک منبع دیپلماتیک در تبادل نظر با شبکه الجزیزه به نقل از مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعا کرد که ایران 20 دوربین را از تأسیسات هسته ای خود را از کار انداخته است.

این دیپلمات که اشاره ای به نام او نشده، مدعی شد: گروسی می گوید که ایران 20 دوربین و یک سری تجهیزات نظارتی آژانس را حذف نموده است.

وی در ادامه افزود: گروسی اقدام ایران در حذف دوربین ها را تأسف بار و ضربه ای به راستی آزمایی صلح آمیز بودن برنامه این کشور می داند.

این ادعا در حالی مطرح شده است که سازمان انرژی اتمی ایران، روز گذشته، با صدور بیانیه ای از قطع فعالیت تعدادی از دوربین های فراپادمانی آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران اطلاع داد.

در بیانیه سازمان انرژی اتمی آمده بود: جمهوری اسلامی ایران تا به امروز همکاری های گسترده ای با آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته است که متأسفانه آژانس بدون اینکه در نظر داشته باشد که این همکاری ها ناشی از حسن نیت ایران است، نه تنها قدردان این همکاری ها نبوده، بلکه به نوعی آن را وظیفه ایران نیز تلقی نموده است.

به همین علت تصمیم گرفته شد از امروز فعالیت دوربین های فراپادمانی دستگاه مقدار گیری بر خط سطح غنا OLEM و فلومتر آژانس قطع گردد که دستور آن به مسئولان مربوطه داده شده است.

این اقدام در واکنش به قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی صورت گرفت.

شورای حکام، شامگاه چهارشنبه، قطعنامه ضد ایرانی خود را که آلمان، فرانسه، انگلیس و آمریکا ارائه نموده بودند، به تصویب رساند.

نمایندگان 30 کشور به این قطعنامه رأی موافق دادند، دو کشور (روسیه و چین) رأی مخالف و سه کشور (هند، لیبی و پاکستان) رأی ممتنع دادند.

روسیه خاطرنشان کرد که این پنج کشور، نماینده نیمی از مردم جهان هستند.

مذاکرات قطع خواهد شد؟

لارا روزن روزنامه نگار امریکایی در خبرنامه خود تحت عنوان دیپلماتیک نوشت: یک دیپلمات اروپایی گفت، پیش از اقدام پیش بینی شده امروز شورای آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران در روز های اخیر پیغام هایی مبنی بر برگزاری جلساتی در صورت لغو قطعنامه ارسال نموده است.

این دیپلمات اروپایی در شرح پیغام هایی که وزارت خارجه ایران به وسیله اتحادیه اروپا و سایر طرف ها به ایالات متحده رسانده است، گفت: هیچ چیز قابل توجهی نیست.

وی افزود که این پیغام ها فقط در خصوص برگزاری جلسات در صورت پس گرفتن قطعنامه بود.

این دیپلمات اروپایی پیش بینی کرد که ایران واکنش شدیدی به قطعنامه نشان دهد.

وی توضیح داد: آن ها در قبال آژانس بین المللی انرژی اتمی اقداماتی را انجام خواهد داد، اما من هنوز معتقدم که آن ها مذاکرات را به طور کامل قطع نخواهند کرد.

منبع: تجارت نیوز

به "قطع 20 دوربین در تأسیسات هسته ای ایران، مذاکرات قطع خواهد شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطع 20 دوربین در تأسیسات هسته ای ایران، مذاکرات قطع خواهد شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید