قطب های علمی به دست فراموشی سپرده شده و هیچ محتوایی ندارند

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، مدیر قطب علمی کاتالیست دانشگاه شهید بهشتی گفت: وزارت علوم هیچ نظارتی برعملکرد قطب های علمی ندارد. در حقیقت قطب های علمی فراموش شده هستند و همین امر سبب شده است تا قطب ها هیچ عملکردی نداشته باشند.

قطب های علمی به دست فراموشی سپرده شده و هیچ محتوایی ندارند

مصطفی پور امینی مدیر قطب علمی کاتالیست دانشگاه شهید بهشتی در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه وبلاگ دخترانه ها، درباره شرایط قطب های علمی کشور و چالش های آن ها گفت: دو سالی می گردد که قطب علمی کاتالیست دانشگاه شهید بهشتی فعالیت ندارد. دلیل آن هم به مسائل مختلفی از جمله تعطیلی دانشگاه ها و کرونا مربوط می گردد.

وی ادامه داد: بودجه تاثیر زیادی در فعالیت قطب های علمی دارد، اما به صورت صد درصدی نیست، زیرا در اوایل کار ما بدون بودجه نیز جلسات را تشکیل می دادیم و کار را پیش میبردیم.

پورامینیتصریح کرد: اکنون قطب های علمی فعال نیستند، زیرا اصولا قطب علمی وجود ندارد که بخواهد علمی باشد و فعالیت کند و همین امر سبب شده است تا از آن ها تنها یک اصطلاح باقی بماند و هیچ کارکردی نداشته باشند.

مدیر قطب علمی کاتالیست دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد قطب های علمی تشکیل شده اند تا مرجع علمی باشند. ولی اکنون به دلیل این که تعداد قطب ها بسیار بالا است و بعضی اعضای قطب های علمی خود مرجع نیستند سبب شده است تا مرجعیت خود را از دست بدهد و کنار گذاشته گردد.

وی اظهار کرد: ادغام و ساماندهی قطب های علمی در سال 95 نیز تغییری در فرایند فعالیت قطب های علمی ایجاد نشد بلکه ناهماهنگی هایی نیز بین قطب های علمی ادغام شده به وجود آمد.

امینی پور بیان نمود: وزارت علوم هیچ نظارتی برعملکرد قطب های علمی ندارد و جلسه ای را برای آن ها تشکیل نمی دهد تا از مسائل ان ها باخبر گردد. در حقیقت قطب های علمی فراموش شده هستند به طوری که در بعضی دانشکده ها تنها یک اتاق وجود دارد که سردر ان نوشته است قطب علمی، ولی در عمل هیچ محتوایی ندارد. به نظر بنده این موضوع مهم ترین دلیلی است که شرایط قطب های علمی را نابسامان نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "قطب های علمی به دست فراموشی سپرده شده و هیچ محتوایی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطب های علمی به دست فراموشی سپرده شده و هیچ محتوایی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید