فروش پلاستیک در نانوایی ها ضربه به محیط زیست

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، خبرنگاران/گیلان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: مصرف پلاستیک علاوه بر اینکه در مواجهه با نان داغ موجب مضر شدن این ماده غذایی مهم می گردد، موجبات آلودگی محیط زیست را نیز فراهم می نماید و باید ارتقای فرهنگ استفاده نکردن از پلاستیک برای حمل نان در جامعه فراهم گردد

فروش پلاستیک در نانوایی ها ضربه به محیط زیست

مسعود اسدی پرور در گفت و گو با وبلاگ دخترانه ها با بیان اینکه رصد بازار محصولات کشاورزی به وسیله جهاد کشاورزی موجب شد که سال جاری بازار عید خوبی در رشت سپری گردد، اظهار کرد: به انداز کافی مرغ ، گوشت، شکر،روغن، سیب و پرتقال و ... در بازار موجود بود و در بعضی موارد از جمله مرغ شاهد ثبات قیمت هم بودیم.

وی اضافه نمود: در مجموع از ابتدای شورع نظارت بر بازار عید رشت تا به امروز به وسیله گشت های مشترک از 1156مورد بازرسی صورت گرفت که 375مورد مربوط به نانوایی ها در رشت است.

اسدی پرور ادامه داد: متاسفانه کم فروشی همچنان در صدر تخلفات نانوایی های رشت جا خوش نموده است و بعضی از نانوایان رشت برای خاتمه دادن به تخلف کم فروشی به دفترخانه ها برای دادن تعهد محضری معرفی شده اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: از 375 نانوایی رشت 269مورد نانوایی انواع تخلفات نظیر کم فروشی، گرانفروشی، رعایت نکردن بهداشت و پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا و ... را مرتکب شدند.

وی اضافه نمود: وزن چانه نان باید به مقدار معین شده برای نانوایی ها باشد این در حالیست که متاسفانه کم فروشی و کم بودن وزن چانه یکی از عادت های نانوایی های رشت شده بود که از این پس فرایند بهتری به خود خواهد گرفت.

اسدی پرور توضیح داد: یکی دیگر از تخلفات که در بعضی از نانوایی ها صورت می گیرد، فروش پلاستیک است که باید جلوی آن گرفته گردد.

وی گفت: مصرف پلاستیک علاوه بر اینکه در مواجهه با نان داغ موجب مضر شدن این ماده غذایی مهم می گردد، موجبات آلودگی محیط زیست را نیز فراهم می نماید و باید ارتقای فرهنگ استفاده نکردن از پلاستیک برای حمل نان در جامعه فراهم گردد.

مدیر جهاد کشاورزی رشت بیان نمود: استفاده از پارچه برای حمل نان داغ می تواند مصرف پلاستیک را کاهش دهد و مردم باید بدانند که برای خرید نان باید پارچه تمیزی را از خانه برای انجام این کار اختصاص دهند.

وی در ادامه با قدردانی از کوشش شبانه روزی نانوایانی که در ایام نوروز کشیک کاری را رعایت کردند، توضیح داد: بعضی از نانوایان خودسرانه تصمیم به تعطیلی می گیرند که این کار خلاف است و باید از قبل در خصوص تعطیلی واحد های نانوایی شان به جهاد کشاورزی اطلاع می دادند.

اسدی پرور یادآور شد: در شهرستان رشت 1100واحد نانوایی وجود دارد که بیشتر این واحدها نان بربری پخت می نمایند اما تخلفات نه فقط در بربری پزها بلکه در همه انواع نان دیده می گردد.

وی گفت: کوشش داریم در سال 1401 مصرف پلاستیک را همچون منع استفاده از جوش شیرین در نانوایی ها کاهش دهیم و در ارتقای کیفیت نان رشت نیز کوششی مضاعف خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فروش پلاستیک در نانوایی ها ضربه به محیط زیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش پلاستیک در نانوایی ها ضربه به محیط زیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید