فرمانده آمریکایی: توسعه برنامه موشکی ایران در دوران تحریم تداوم داشته است

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، فرمانده نیروهای تروریستی آمریکا در منطقه غرب آسیا گفته ایران هنگامی که تحت فشارهای قابل توجه مالی بوده برنامه موشکی خودش را توسعه داده است.

فرمانده آمریکایی: توسعه برنامه موشکی ایران در دوران تحریم تداوم داشته است

به گزارش وبلاگ دخترانه ها به نقل از خبرگزاری فارس، کنث مک کنزی، فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی در منطقه غرب آسیا در مصاحبه ای که بامداد سه شنبه (به وقت تهران) منتشر شده از پیشرفت های موشکی ایران ابراز نگرانی کرد.

اظهارات مک کنزی بخشی از گزارش مفصلی است که نشریه نیویورکر بامداد سه شنبه منتشر نموده و در آن به آنالیز موانع و چالش های پیش روی دولت جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا برای شروع دیپلماسی با ایران پرداخته است.

در این گزارش، برنامه موشکی ایران به عنوان یکی از نگرانی های مهم پنتاگون و از اصلی ترین چالش های پیش روی دولت بایدن توصیف شده.

مک کنزی در مصاحبه با نیویورکر گفت: طی چهار سال اخیر، ایران علی رغم آنکه زیر فشارهای قابل توجه مالی بوده به توسعه موشک های بالیستیک خودش ادامه داده است.

به نوشته نیویورکر مک کنزی در ادامه گفته زرادخانه موشکی ایران بسیار خوب است و دارد بهتر هم می گردد.

نیویورکر مدعی شده ایران راکت ها و موشک های خودش را در اختیار نیروهای هم پیمان خود در عراق، سوریه، لبنان و یمن قرار داده است. مک کنزی در این ارتباط گفت: این مسئله ای است که بایدن با آن روبرو خواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران بارها تأکید نموده برنامه موشکی ایران جزو حقوق مشروع این کشور برای برخورداری از حق دفاع از خود است. مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز 22 دسامبر گفت: در قوانین بین المللی ساخت برنامه متعارف موشکی جزو حقوق ذاتی هر کشوری است و ایران استثنا نیست.

تهران همچنین تأکید نموده توانمندی های دفاعی خودش را به موضوعی برای مذاکره تبدیل نخواهد کرد. سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران شامگاه دوشنبه توضیح داد که ایران با کشورهای غربی بر سر مسئله موشکی مذاکره نخواهد کرد.

او گفت: اینگونه نیست که برای ایران شروطی را تحمیل نمایند برای اینکه به برجام برگردند و وظایف برجامی خود را انجام دهند. ایران هیچ شرطی را برای بازگشت آمریکا به برجام نمی پذیرد. هیچ مذاکره مجددی درباره برجام نخواهد کرد. هیچ اضافه ای به برجام نخواهد شد. برجام پلاس و برجام اضافه موارد دیگر و تمدید دوره های برجام اصلا برای ما پذیرفتنی نیست. هیچ موضوعات دیگری برای مذاکره اضافه نخواهد شد چه بحث های منطقه ای و چه بحث های دیگر. بحث های موشکی را از فکرشان به طور کامل خارج نمایند.

منبع: جام جم آنلاین

به "فرمانده آمریکایی: توسعه برنامه موشکی ایران در دوران تحریم تداوم داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمانده آمریکایی: توسعه برنامه موشکی ایران در دوران تحریم تداوم داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید