فداکاری مثال زدنی یزدی ها ، پرواز سومین قلب اهدایی به تهران در هفته جاری

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت از اهدای سومین قلب در یزد به بیماران نیازمند در هفته جاری اطلاع داد.

فداکاری مثال زدنی یزدی ها ، پرواز سومین قلب اهدایی به تهران در هفته جاری

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، دکتر امیرحسام علیرضایی رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت گفت: برای سومین بار در هفته جاری با مدیریت مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت صبح روز گذشته قلب جوان یزدی به تهران منتقل شد. قلب مرحوم فاتح روستا 23 ساله که به دلیل تصادف دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده، با موفقیت پیوند زده شد.

وی یادآور شد: قلب این جوان پس از فراهم آوری در بیمارستان رهنمون یزد، به همراه تیم پزشکی با همکاری سازمان اورژانس کشور در سریعترین زمان ممکن به فرودگاه یزد منتقل و با یاری اورژانس هوایی به بیمارستان شهید رجایی تهران ارسال شد.

بیشتر بخوانید:

  • هلی کوپتر برای اهدای قلب به فرد خاصی در اتوبان ارتش فرود آمد؟ | واکنش پزشکی که عمل پیوند را انجام داد؛ 4 دقیقه مانده بود | تصویر لحظه پیوند را ببینید

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها وزارت بهداشت اضافه کرد: با هماهنگی اورژانس تهران، تیم عملیات انتقال قلب با بالگرد به بیمارستان شهید رجایی تهران عزیمت نموده و قلب این نام آور یزدی را برای پیوند در اختیار تیم پزشکی این مرکز درمانی قرار دادند تا نجات بخش جان بیماری 27 ساله باشد.

به گفته دکتر علیرضایی، کبد و کلیه های این جوان مرگ مغزی شده نیز در یزد به دیگر بیماران نیازمند با موفقیت پیوند شد.

وی اضافه کرد: در عملیات انتقال قلب چندین سازمان همکاری داشته و باید از همه افرادی که در این عملیات ها کوشش می نمایند، تشکر کرد. نیروهای سازمان اورژانس کشور، اورژانس هوایی، نیروی انتظامی و واحدهای فراهم آوری دانشگاه های علوم پزشکی یزد، ایران و تهران در سه عملیات انتقال قلب از یزد به تهران در طی یک هفته، همکاری ویژه ای با مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های معاونت درمان وزارت بهداشت انجام دادند.

منبع: همشهری آنلاین

به "فداکاری مثال زدنی یزدی ها ، پرواز سومین قلب اهدایی به تهران در هفته جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فداکاری مثال زدنی یزدی ها ، پرواز سومین قلب اهدایی به تهران در هفته جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید