عارف رای ندارد ، موتلفه با آوردن میرسلیم جوانگرایی کرد!

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، هاشمی طبا درباره استعفا عارف از شورای راهبرد اصلاح طلبان گفت: آدم ها باید فیت کاری باشند که می خواهند انجام بدهند هر کسی را بهر کاری ساختند هر کسی را برای همه کارها نساخته اند. آقای عارف به نظر من شخصیتی دانشگاهی و انسانی شریف است. ولی شاید در زمینه سیاسی آن توان بالای دانشگاهی خود را نداشته باشد.

عارف رای ندارد ، موتلفه با آوردن میرسلیم جوانگرایی کرد!

مصطفی هاشمی طبا در گفت و گو با وبلاگ دخترانه ها درباره استعفای محمدرضا عارف از شورای راهبردی اصلاح طلبان گفت: به نظر می اید جواب این سوال باید شعری از حافظ آغاز کنم که می گوید دور مجنون گذشت و نوبت ماست هر کسی پنج روز نوبت اوست ایشان فکر کردند بهتر است که نباشند. من چیز دیگری نمی بینم.

وی با اشاره به استعفای موسوی لاری و اینکه این استعفا واقعا ربطی به عملکرد دولت و مجلس نداردتصریح کرد: استعفای آقای لاری ربطی به دولت و مجلس ندارد. این تغییرات سیاسی باید به شکل طبیعی و به صورتی تدریجی رخ بدهند. اینطور نیست که دو نفر جوان را بیاورند. موتلفه گفت می خواهیم جوان گرایی کنیم آقای میرسلیم را آوردند این جوان گرایی نیست. جوان گرایی باید از درون حزب اتفاق بیفتد و اشخاص درون این مجموعه خود را بالا بکشند. بنابراین به این صورت نیست که گفته گردد تصمیم گرفته ایم جوانگرایی کنیم و یک جوان بیرون بیاید ما چنین چیزی را در بین اصولگرایان و اصلاح طلبان نداریم. فقط حرکت هایی بدون رعایت اصول ساختاری رخ می دهد.

هاشمی طبا در پاسخ به این سوال، گفته می گردد آقای عارف از جمله کسانی است که در روزهای سخت نمی تواند کاری انجام بدهد با توجه به در پیش بودن روزهای سخت این استعفا را چطور ارزیابی می کنید؟ اظهار کرد: آدم ها باید فیت کاری باشند که می خواهند انجام بدهند هر کسی را بهر کاری ساختند هر کسی را برای همه کارها نساخته اند. آقای عارف به نظر من شخصیتی دانشگاهی و انسانی شریف است. ولی شاید در زمینه سیاسی آن توان بالای دانشگاهی خود را نداشته باشد. اما در مقابل افرادی هستند که می خواهند فقط در سیاست غوطه ور باشند و راهی به دانشگاه ندارند. آدم ها باید خود را بشناسند. ما در تاریخ خود مواردی داریم که فیلسوفان و ادیبان وارد سیاست شده اند و چون چیزی بلد نیستند کار را خراب می نمایند و نقش خود در حرفه اصلی خود را نیز از بین می برند.

او درباره این پرسش گفت، زمزمه ها حاکی از این است که آقای عارف می خواهد خود را برای انتخابات 1400 آماده کند و این استعفا بر این مبنا است هر قدم او به نام اصلاح طلبان تمام می گردد اگر او توسط شورای نگهبان تایید گردد آیا ورود وی به عرصه انتخابات آسیب مضاعفی بر اصلاح طلبی نخواهد بود؟ پاسخ داد: به نظر من، آقای عارف نمی آید و آمدن او درست نیست. او در کار سیاسی آسیب های فراوانی دیده و قطعا آنالیز می نماید و می بیند آمدن او خاصیتی ندارد. ایشان رای ندارد و نمی تواند اصلاح طلبان را جمع کند. حتی اگر ایشان رییس جمهور شوند قطعا چندان پیروز نخواهند بود.

وی با اشاره به استراتژی اصلاح طلبان در این روزهای سخت اضافه کرد: نه اصلاح طلبان و نه اصولگرایان و نه پایداری ها هیچیک طرحی برای کشور ندارند. امروز اصلاح طلبان باید به اداره کشور فکر نمایند و بدانند کشور چگونه باید اداره گردد. باید با صراحت در خصوص حل شدن مسائل مالی صحبت گردد. مجلس و پایداری ها هم باید چنین نمایند. امروز مجلس ما هم چنین برنامه ای ندارد و همه حرفها کلی و غیر قابل اثبات است. اصلاح طلبی باید به مردم بگوید که ما این هستیم و اینطور فکر می کنیم و کشور باید به این شکل اداره گردد تنها در اینصورت است که کار مملکت راه می افتد. چه شورای نگهبان اصلاح طلبان را رد کند و چه بپذیرد آنها باید نقش خود را نشان بدهند و بگویند که ما این هستیم.

کاندیدای پیشین ریاست جمهوری درباره شرایط اصلاح طلبان در سطح جامعه گفت: شرایط مثل همواره است و هیچ فرقی نکرده است. اصلاح طلبان باید رشد نمایند و خود را بالا بکشند.

منبع: جام جم آنلاین

به "عارف رای ندارد ، موتلفه با آوردن میرسلیم جوانگرایی کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عارف رای ندارد ، موتلفه با آوردن میرسلیم جوانگرایی کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید