سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و گزیده ای از کلام امام(ره): افغانستان مگر از مسائل مسلمین نیست؟

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، رابطه افغانستان و ایران دچار گسست نمی گردد، باوجودی که در مقاطعی نوساناتی را تجربه نموده است اما انقلاب اسلامی و تاسیس جمهوری اسلامی بیش از گذشته دوملت را همدل ساخته است.

سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و گزیده ای از کلام امام(ره): افغانستان مگر از مسائل مسلمین نیست؟

به گزارش دفترمنطقه ای وبلاگ دخترانه ها، بسیاری از تحلیلگران و صاحب نظران از انقلاب اسلامی ایران به عنوان معجزه قرن یاد می نمایند و این طبیعی است که چنین پدیده ای در چارچوب جغرافیای ایران محصور نماند، بلکه تأثیر خود را نه تنها در منطقه بلکه در سطح بین الملل نیز بگذارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ دخترانه ها بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی وبلاگ دخترانه ها بخوانید. (کلیک کنید)

انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) باعث بیداری و هوشیاری دیگر کشورها شد، زیرا با ایده ها و شعارهای والایی که عنوان کرد نوعی از آگاهی را به مردم دنیا ارائه کرد و مستضعفین دنیا به خوبی پیغام آن را درک کردند.

رهبری امام خمینی (ره) توانست نگرش به باورها و ارزش های اسلامی را تغییر دهد و توانست آن را تبدیل به یک منظومه فکری واحدی در آورد که کلیه ساختارهای فردی، اجتماعی و سیاسی را در بر بگیرد.

حضرت امام خمینی (ره) برای تمام مردم دنیا به عنوان یک الگو و شخصیت عظیم شناخته شده است، طبعا مردم افغانستان به عنوان ملتی مسلمان که در کنار جمهوری اسلامی ایران به سر می برند و خیلی پیش تر از اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی برسد مردم افغانستان خود را از لحاظ دینی اعتقادی و باورهای دینی پیرو ایشان می دانستند.

حضرت امام همیشه توجه ویژه ای به افغانستان داشته است؛ در جایی تاکید می نماید: مشکل مسلمین فقط قدس نیست! مگر افغانستان از مسائل مسلمین نیست؟!

در ادامه بعضی از کلام امام خمینی(ره) درباره افغانستان را ببینید:

امام خمینی(ره) خطاب به دشمنان افغانستان: اینها نفهمیدند شوری با همه قدرت و ابزار مدرنی که دارد در افغانستان پوزش به خاک مالیده شده است!

هرساله شاهد این هستیم که به مناسبت های مختلف مردم افغانستان با برپایی محافل و مجالس از حضرت امام به عنوان شخصیت ماندگار در تاریخ و انقلاب اسلامی در ایران به خوبی و نیکی یاد نموده اند.

داستان همراهی و خون شریکی و همدلی دو ملت ایران و افغانستان که از پیروزی انقلاب اسلامی شروع شده است، داستان ناتمامی است که با رخ دادن هر واقعه ای صحنه هایی برجسته به تصویر کشیده می گردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و گزیده ای از کلام امام(ره): افغانستان مگر از مسائل مسلمین نیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و گزیده ای از کلام امام(ره): افغانستان مگر از مسائل مسلمین نیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید