رییس جمهوری قرقیزستان استعفای نخست وزیر را پذیرفت

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، پایگاه خبری 24 قرقیزستان به نقل از بخش رسانه ای دفتر ریاست جمهوری گزارش داد سورونبای جینبکوف رییس جمهوری قرقیزستان با اعلام پذیرش استعفای محمد قلی عبدالقاضیف نخست وزیر این کشور، گفت الماس بیگ بطیر بکوف معاون اول وی مسئولیت هیات دولت را تا اطلاع ثانوی بر عهده دارد.

رییس جمهوری قرقیزستان استعفای نخست وزیر را پذیرفت

در اواسط ماه مه، مجلس قرقیزستان از دست داشتن احتمالی نخست وزیر در معامله برای فروش طیف فرکانس رادیویی 200 مگاهرتزی خبر داد. رئیس دولت قرقیزستان نیز پیش از این اعلام کرده بود هیچگونه ارتباطی با این پفراینده قضایی ندارد.

به گزارش خبرگزاری آر. بی. کا. روسیه، محمد قلی عبدالقاضیف نخست وزیر قرقیزستان در همین رابطه از سمت خود استعفا داد.

محمد قلی عبدالقاضیف گفت: در رابطه با اتهامات مطروحه علیه دولت در یک پفراینده قضایی مربوط به تمدید و باز راه اندازی فرکانس رادیویی، تصمیم گرفتم مرخصی کوتاه مدتی بروم. در طول تعطیلات دو هفته ای، نهادهای قضایی در رابطه با این پفراینده به من مراجعه نکرده اند.

به گفته عبدالقاضیف، وی تصمیم گرفت در راستای انجام تحقیقات عینی و جامع و به منظور جلوگیری از اتهامات اعمال فشار بر فرایند تحقیقات، به مرخصی برود.

وی افزود: پیش از این نیز گفته بودم، اکنون نیز تأکید می کنم که من هیچ ارتباطی با این پفراینده ندارم و اتهامات مطرح شده علیه من هیچ مبنایی ندارد. اما متأسفانه، تحقیقات هنوز به اتمام نرسیده است.

عبدالقاضیف معتقد است که در مبارزه با COVID-19، دولت این کشور باید با ثبات کار کند و از اطمینان کامل شهفرایندان برخوردار شود. با این حال، شرایط عدم اطمینان که در رابطه با تحقیقات این پفراینده حاصل شده است، کار ارزشمند کابینه دولت را دچار اختلال می کند. وی توضیح داد: بر اساس همین ملاحظات، تصمیم گرفتم خودم استعفا بدهم.

به گفته رسانه های قرقیزی، در ماه مارس سال جاری شرکت خصوصی با مسئولیت محدود با نام Sky Mobile LLC (مارک تجاری Beeline) کمپانی Ala-TV را به مبلغ 1.8 میلیون دلار خریداری کرد و به همراه آن مجوز استفاده از طیف فرکانس رادیویی 200 مگاهرتز را که برای انتقال سیگنال های تلویزیون کابلی طراحی شده است، اخذ کرد. پس از این ماجرا، شرکت تلفن همراه از طریق کمیته دولتی تکنولوژیهای اطلاعاتی و ارتباطی قرقیزستان فرکانس های رادیویی را که برای پخش تلویزیونی استفاده می شد، بمنظور کار در حالت 4G مجددا راه اندازی کرد. در نتیجه این اقدامات، دولت 67.5 میلیون دلار خسارت دید.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "رییس جمهوری قرقیزستان استعفای نخست وزیر را پذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس جمهوری قرقیزستان استعفای نخست وزیر را پذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید