خونتای میانمار لیست افراد تحت پیگرد را منتشر کرد

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، خونتای حاکم میانمار با افزایش فشارها علیه چهره های مشهور و سرشناس این کشور که از اعتراضات سراسری علیه غصب قدرت ارتش حمایت می نمایند، فهرستی از افراد تحت پیگرد منتشر نموده و به آنها هشدار داد.

خونتای میانمار لیست افراد تحت پیگرد را منتشر کرد

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اقدام پس از چندین هفته تشدید خشونت صورت می گیرد که با سرکوب اعتراضات خیابانی به دست نیروهای امنیتی علیه مردم ایجاد شد؛ معترضانی که کودتای اول فوریه علیه دولت منتخب آنگ سان سوچی را محکوم می نمایند.

دستکم 570 معترض و عابر پیاده و به ویژه 47 کودک از زمان شروع کودتای ارتش میانمار کشته شده اند. براساس اعلام انجمن یاری به زندانیان سیاسی که تعداد تلفات و بازداشت ها را رصد می نماید، تعداد تلفات واقعی بسیار بالاتر است. این کودتا فرایند تدریجی بازگشت این کشور به دموکراسی بعد از پنج دهه حاکمیت ارتش را ملغی کرد.

فهرست هایی که در روزهای یکشنبه و دوشنبه در روزنامه میانماری گلوبال نیو لایت منتشر شد، شامل نام بازیگران، موسیقی دانان و اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی است که بابت انتشار اخباری که روی ثبات کشور تاثیر می گذارد به نقض قانون متهم شده اند. مجازات این جرم تا سه سال حبس در نظر گرفته می گردد.

در نمودار منتشر شده، نام 20 تن در کنار تصاویر، شهر محل اقامت و صفحات هر کدام از آنها در فیسبوک منتشر شده است. در ماه فوریه هم چندین بازیگر و کارگردان متهم شدند، اما کمپین علیه سلبریتی های حامی معترضان میانماری از روزهای گذشته که تلویزیون تحت کنترل ارتش (میاوادی تی.وی) یک لیست از افراد تحت تعقیب منتشر کرد، شدت یافته است.

می توئه خین که خودش را در پروفایل توییتر بازیگر میانماری معرفی نموده است، در پیغامی گفت: حکم بازداشت من عملا بابت کاری که به عنوان یک شهفرایند انجام داده ام، صادر شده است؛ استفاده از پلتفورم خودم برای بیان حقیقت. لطفا تا زمانی که پیروز شویم، به اخبار در میانمار توجه کنید.

اعتراضات در میانمار روز دوشنبه هم در سراسر این کشور ادامه یافت اما در حجمی کوچکتر. روز یکشنبه اعتراضاتی با استفاده از تخم مرغ های رنگی عید پاک در حمایت از اعتراضاتی که در اماکن عمومی و آنلاین برپا شده اند، برگزار گردید.

معترضان ضد خونتا امروز سه شنبه جاده های بزرگترین شهر این کشور را به یاد کشته شدگان اعتراضات به رنگ قرمز درآوردند. معترضان از بامداد امروز در یانگون جاده ها و ایستگاه های اتوبوس و پیاده روها را قرمز رنگ کردند که به سرکوب معترضان به دست نیروهای امنیتی اشاره نمایند.

در پیغامی که با رنگ قرمز نوشته شده، آمده است: این خون هنوز خشک نشده است.

پیغام دیگری هم خطاب به نیروهای مسلح میانمار تاکید نمود: مردم را برای دریافت حقوق اندکی که در حد قیمت غذای سگ است، نکشید.

در این میان بازارهای آنلاین هم به جمع آوری پول برای اعتراضات یاری می نمایند. عواید حاصل از فروش کالاها به صورت مجازی به دولت سایه این جنبش اعتراضی و دیگر مسائل سیاسی مرتبط اختصاص می یابد. هر چیزی از لباس و اسباب بازی تا دروس موسیقی به حراج گذاشته شده اند. جمع آوری پول در میانمار همچنین با هدف افزایش هوشیاری سیاسی برای مقابله با چالش عزل دولت سوچی انجام می گردد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "خونتای میانمار لیست افراد تحت پیگرد را منتشر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خونتای میانمار لیست افراد تحت پیگرد را منتشر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید