خبرنگاران کری: ترامپ دروغگو است

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، تهران- خبرنگاران- جان کری وزیر اسبق امور خارجه آمریکا در پاسخ به اتهامات دونالد ترامپ در خصوص نقض قانون لوگان، رییس جمهوری کشورش را به دروغگویی متهم نموده است.

خبرنگاران کری: ترامپ دروغگو است

ترامپ روز پنجشنبه در پیغامی توییتری نوشت: جان کری وزیر اسبق امورخارجه آمریکا و سناتور کریس مورفی با احترام به ایران قانون لوگان را نقض نموده اند و اگر یک جمهوریخواه این کار را انجام داده بود، با نتایج بسیار جدی روبرو می شد.

کری در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: اتهامات ترامپ برای نقض قانون لوگان دروغ دیگر ریاست جمهوری است که کوشش می نماید تا واقعیت را تحریف کند.

وی با اشاره به مذاکرات رودی جولیانی وکیل شخصی ترامپ با بعضی از دولت های خارجی گفت: اگر او (ترامپ) چیزی در خصوص این قانون می دانست، متوجه می شد که من با کسی مذاکره ننموده ام. من کاری را انجام داده ام که هر سناتور و وزیر امور خارجه در تاریخ انجام داده اند و این اقدامات فقط شرکت در کنفرانس های برون مرزی برای کسب اطلاعات بیشتر است.

کری در ادامه اضافه نمود: اما کاری که او (ترامپ) باید انجام دهد تمرکز بیشتر بر فعالیت های جولیانی است که در خارج از کشور بسیار مشغول مذاکره مستقیم در کوشش برای زیرپا گذاشتن سیاست خارجی بود.

به گفته کری، وکیل شخصی رییس جمهوری ایالات متحده نباید با افرادی که اکنون معین شده که قانون لوگان را نقض نموده اند، وارد مذاکرات گردد.

بر اساس قانون لوگان هر شهروند آمریکایی که بدون مجوز دولت به طور مستقیم یا غیر مستقیم با دولت های خارجی که با ایالات متحده در تنش هستند، رابطه یا مکاتبه ای داشته باشد؛ به کمتر از سه سال زندان یا جریمه نقدی و یا هر دوی این ها محکوم خواهد شد.

سناتور مورفی چهارشنبه شب در پیغامی توئیتری سیاست ترامپ رییس جمهوری آمریکا در قبال ایران را شکست خورده توصیف کرد و گفت که این سیاست باعث شد تهران برنامه هسته ای خود را از سرگرفته و به نیروهای آمریکایی حمله کند.

سناتور دمکرات که این پیغام را در پاسخ به توئیت انتقادی ترامپ می نوشت، اضافه نمود: برای اطلاع شما، من مقام دوم کمیته فرعی خاورمیانه در کمیته روابط خارجی سنا هستم. ملاقات با رهبران منطقه ای دقیقا کار من است.

تارنمای فدرالیست روز دوشنبه گزارش داد که گروهی از سناتورها به ریاست مورفی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان با ظریف ملاقات نموده اند.

مورفی سه شنبه شب در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: من در مونیخ با وزیر خارجه ایران ملاقات کردم. صحبت نکردن با دشمنان، خصوصا در بحبوحه چرخه تشدید تنش ها، مساله خطرناکی است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کری: ترامپ دروغگو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کری: ترامپ دروغگو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید