خبرنگاران امیری: نمایندگان توصیه های رهبر انقلاب در مناسبات قوا را مد نظر قرار دهند

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، تهران-خبرنگاران- معاون پارلمانی رییس جمهوری در واکنش به نامه روسای کمیسیون های تخصصی مجلس به رییس جمهوری گفت: آنچه از مجلس یازدهم انتظار می رود و در پیغام رهبری بر آن تاکید شده است، شناخت اولویت های کشور و اهتمام به قانونگذاری کارشناسانه و پرهیز از سرگرم شدن به حواشی زیان بار است.

خبرنگاران امیری: نمایندگان توصیه های رهبر انقلاب در مناسبات قوا را مد نظر قرار دهند

در پی انتشار نامه رؤسای کمیسیون های مجلس شورای اسلامی، حسینعلی امیری در گفت و گو با وبلاگ دخترانه ها ضمن تأکید بر محور قراردادن توصیه های رهبر معظم انقلاب در مناسبات میان قوای مقننه و مجریه اضافه نمود: آنچه از مجلس یازدهم انتظار می رود و در پیغام رهبری بر آن تاکید شده است شناخت اولویت های کشور و اهتمام به قانونگذاری کارشناسانه و پرهیز از سرگرم شدن به حواشی زیان بار است.

معاون پارلمانی رییس جمهوری با طرح این سوال که نامه نگاری روسای کمیسیون های مجلس در سال پایانی فعالیت دوره دوازدهم دولت، پاسخ به کدامیک از دغدغه های رهبر معظم انقلاب و ملت عظیم ایران است؟ گفت: نویسندگان نامه به رییس جمهور توصیه کرده اند فرایند هفت ساله مدیریت خود را تغییر دهد، بی آنکه برای مخاطبین شرح دهند آیا اجرای فرایند هفت ساله دولت یازدهم و دوازدهم، جز اجرای قوانین مصوب مجلس و اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بوده است؟

امیری اضافه نمود: آیا در تقدیم بودجه سالیانه در طی هفت سال، شیب وابستگی به درآمدهای نقتی کاهش چشمگیر نیافته است و نباید اذعان کرد بخش عمده ای از مسائل کشور ناشی از اعمال سیاست های جنایتکارانه دولت آمریکاست؟ شایسته بود نویسندگان محترم به جای ذکر عناوین کلی، طرح خود را در ایجاد اشتغال برای افراد و کنترل تورم و کاهش طلاق و افزایش ازدواج و فرزند آوری اعلام می کردند.

وی استفاده از عبارت لبخند رییس جمهور به وقوع حوادث و فجایع در نامه فوق را انتسابی ناروا دانست و اضافه نمود: رییس جمهوری همه همت خود را صرف مقابله با تحریم های ناجوانمردانه دشمنان و فشارهای بین المللی برای کاهش صادرات نفت و بحران های ناشی از تاثیرات بیماری کرونا به محیط های کسب و کار کرده است.

معاون پارلمانی رییس جمهوری ادامه داد: آیا ارائه سیاهه ای از مسائل کنونی کشور و ادعای لبخند رییس جمهوری به مسائل و استفاده از ادبیات دور از شأن حکمرانی، صدور آرامش و اطمینان به جامعه است؟ در حالی که رهبر معظم انقلاب تأکید داشته اند اختلاف نظرها نباید رسانه ای شود زیرا مردم را نگران می سازد.

امیری در ادامه گفت: امضاء کنندگان نامه اعلام نموده اند مجلس یازدهم برابر حقوق مردم سکوت نخواهد کرد. آیا مفهوم این عبارت این نیست که همکاران شما در مجلس دهم نسبت به تقاضاهای مردم سکوت اختیار کرده اند؟ آن هم در حالی که کنندگان دوره دهم مجلس بیش از سه هزار سوال از مسئولان اجرایی کشور داشته اند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری اضافه نمود: امضا کنندگان محترم از رییس جمهوری خواسته اند بنای آنچه سابقاً با مجلس داشته اید را کنار بگذارید رییس جمهور با کدام مبانی جز اصول قانون اساسی و فرامین رهبری و مصلحت کشور و اجرای قوانین مصوب مجلس با کنندگان مجلس نهم و دهم، که مانند شما کنندگان مردم بوده اند، رفتار کرده است؟

وی ادامه داد: شایسته بود نویسندگان محترم نامه، پیوست حکم رییس جمهوری به معاون پارلمانی خود و نیز دستورالعمل روابط دولت و مجلس را که در 38 ماده تدوین و در دولت یازدهم و دوازدهم به کلیه اعضای دولت ابلاغ شده است که در آن تخطی از قوانین کشور و ایجاد مناسبات غیرقانونی و ناسالم و کوشش بعضی برای متوقف نمودن اعمال نظارتی مجلس نسبت به دستگاه های اجرایی را به وسیله واگذاری امتیازهای غیرقانونی و عزل و نصب ها را تخلف اعلام نموده و معاون پارلمانی رییس جمهور را مسئول حسن اجرا و گزارش دهی از تخلفات احتمالی دانسته است، مطالعه می کردند.

امیری با تأکید بر ضرورت حفظ روحیه عمومی اضافه نمود: مطابق قانون آیین نامه داخلی مجلس، موضع مجلس شورای اسلامی به وسیله مصوبات و تصیمات نظارتی توسط رییس مجلس به قوه مجریه ابلاغ می شود.

معاون پارلمانی رییس جمهوری ضمن استقبال از طرح های راهگشاه مجلس اعلام نمود: اعضای قوه مجریه و دولت دوازدهم اعلام آمادگی می کنند در جلسات علنی و غیرعلنی و کمیسیون ها نسبت به بیان واقعیت های موجود کشور و مسائل مالی، سیاسی، فرهنگی و تشریح مسئولیت های هر یک از قوای سه گانه در پدید آمدن آسیب های مالی و اجتماعی مواضع خود را بیان کرده و راه چاره هایی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و سیاست های ابلاغی رهبری را با کنندگان در میان بگذارند.

وی ادامه داد: اعضای دولت از هرگونه طرحی که متضمن حل مسائل کشور در حوزه های مالی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی که به تصویب اکثریت کنندگان محترم مجلس می رسد استقبال کرده و اجرای آنها را تضمین می کنند و دولت متعاقباً ضمن اعلام فهرست لوایح اولویت دار به مجلس که تصویب آنها می تواند گره گشای بسکمک از مسائل کشور از جمله نحوه فراوری، توزیع و کنترل باشد، از مجلس درخواست دارد با برطرف ایراد شورای نگهبان طرح تشکیل وزارت بازرگانی را به تصویب برساند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری تاکید نمود: از آحاد کنندگان عزیز و گرامی منتخب مجلس یازدهم می خواهیم که با سعه صدر و اشراف و وقوف بر واقعیت های مالی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه امروز ایران، دست رییس جمهور محترم را که صادقانه به سوی مجلس شورای اسلامی برای همکاری دراز شده است به گرمی بفشارند و فصل جدیدی از همکاری دولت و مجلس را بنا نهند تا به کمک خدواند متعال و پشتیبانی ملت ایران، قوای سه گانه بتوانند از شرایط خطیر کنونی که بر کشور حاکم است، با رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب با موفقیت عبور کنند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران امیری: نمایندگان توصیه های رهبر انقلاب در مناسبات قوا را مد نظر قرار دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران امیری: نمایندگان توصیه های رهبر انقلاب در مناسبات قوا را مد نظر قرار دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید