حدود 300 واحد مسکونی گرفتار سیلاب در شهر آستارا تخلیه شد

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: تا به امروز ساکنان حدود 300 واحد مسکونی شهر آستارا که گرفتار سیلاب و نفوذ آب به منازل شده بودند، با اهتمام نیروهای امدادی تخلیه شده اند.

حدود 300 واحد مسکونی گرفتار سیلاب در شهر آستارا تخلیه شد

به گزارش گروه استان های وبلاگ دخترانه ها ، امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره شدت بارش و مقدار بارندگی بیش از 250 میلیمتر در بعضی شهرهای غرب استان گفت: باوجود سیلابی شدن رودخانه ها در منطقه های از فومن، رضوانشهر ، ماسال، تالش ، آستارا خوشبختانه به غیر از آستارا مشکل خاصی ناشی از بارندگی شدید گزارش نشده است.

وی بعلاوه ادامه داد: در 2 بخش مرکزی و لوندیل طغیان رودخانه و وقوع سیل به زیرساخت های راه، و منازل مردم خسارت وارد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در ادامه با اشاره به گزارش دریافتی از فرمانداری های استان درباره آخرین شرایط و خسارت های ایجاد شده ناشی از بارندگی های اخیر گفت: بر اثر بارندگی شدید قسمت هایی از راه ارتباطی بخش مرکزی آستارا واقع در روستای مشند رانش کرد که با کوشش اداره راهداری، جاده بازگشایی شد و هم اکنون مشکل خاصی در این منطقه وجود ندارد.

مرادی ادامه داد: بر اساس همین گزارش، ریزش و رانش کوه در قسمت هایی از راه ارتباطی روستاهای کوته کومه، باش محله و میه کومه بخش لوندویل آستارا بر اثر بارندگی شدید و مسدودی راه رخ داده بود که به وسیله راهداری شهرستان با یک دستگاه لودر و 2 دستگاه لودر و کامیون بازگشایی شد اما همچنان بالا آمدن شدید آب و طغیان رودخانه ها قابل مشاهده است.

وی گفت: آماده سازی ماشین آلات سنگین و استقرار در محل های مناسب مثل راهدارخانه بهارستان و کارگاه ماشین آلات، نظافت مستمر آبچکان و پاکسازی قرهم پل ها جهت راهنمایی آبهای سطحی ، پاکسازی آبروهای موجود و دهانه پل ها جهت راهنمایی آبهای سطحی و جلوگیری از ایجاد سیلاب، لکه گیری آسفالت بصورت نقطه ای و مقطعی و شانه سازی در محور آستارا-آقچای از اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان برای مقابله با وقوع سیلاب احتاقتصادی در دیگر نقاط آستارا بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان یادآور شد: با آبگرفتگی در منطقه ای از شهر آستارا هلال احمر این شهرستان ضمن انتقال افراد گرفتار اقلام غذایی هم بین آنها توزیع کرد.

مرادی گفت: سیلاب شدید در رودخانه بهارستان موجب افزایش کدورت و حمل رسوبات در منبع تامین آب شرب شهرستان شده است اما تصفیه خانه با کوشش همکاران در مدار بهره برداری واقع شده است .

وی بعلاوه با اشاره به مسائل ایجاد شده ناشی از بارندگی در فومن بیان داشت: بارش شدید باران سبب بالا آمدن آب دو رودخانه منطقه ها رودبار چیره و خطیب گوراب در شهرستان فومن شده و بر اثر این اتفاق دو پل آب نمای این منطقه به زیر آب رفته است.

وی گفته او با توجه به حوادثی که سال های گذشته در زمان به زیر آب رفتن پل آب نما ایجاد شد، برای جلوگیری از هر گونه حادثه ناگوار 2 سمت ورودی و خروجی پل تا زمان فروکش کردن آب مسدود شده است و ساکنان روستاهای اطراف برای تردد از مسیرهای دیگری استفاده می نمایند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان به اقدامات این اداره کل برای مدیریت سیلاب آستارا هم اشاره نمود و اضافه نمود: هماهنگی برای امکانات پیمانکار راه ، هماهنگی با دستگاههای مختلف برای تامین تجهیزات ماشین آلات سنگین ، جمعیت هلال احمر برای امداد رسانی، سازمان صمت برای تامین نان و مایحتاج و تخلیه ساکنان حدود 300 واحد مسکونی درگیر این سیلاب، هماهنگی با بنیاد مسکن در رفع مسائل و رسیدگی فوری به منطقه ها روستایی درگیر در ریزش کوه از جمله اقدامات این اداره کل برای مدیریت سیلاب بوده است.

وی با اشاره به مشکل کمبود بودجه برای رفع مشکل نقاط بحرانی هنگام بارندگی و سیلاب در آستارا گفت : با توجه به مسائل چندین ساله شهر آستارا و عدم توانایی اقتصادی شهرداری در انجام پروژه ساخت سردهنه که در سال گذشته قسمتی از اعتبارات را از مدیریت بحران دریافت نموده بود دکتر زارع استاندار گیلان با معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تماس گرفت که با توجه به دستور وزیر کشور در رسیدگی فوری به مسائل مردم آستارا قرار شد رئیس سازمان مدیریت بحران کشور این هفته هم از منطقه بازدید و اعتبار ویژه ای در نظر بگیرند تا بتوانیم مشکل آبگرفتگی این منطقه را رفع کنیم.

روز گذشته بر اثر بسته شدن سر دهنه رودخانه آستارا و سر ریز شدن آب آبگرفتگی در آن منطقه ایجاد شد که نیروهای امدادی برای جابه جایی مردم مجبور به استفاده از قایق شدند. طی سه روز گذشته بیش از 250 میلیمتر در شهرستان رضوانشهر باران بارید و بارش باران در آستارا از 160 میلیمتر هم فراتر رفت.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و حاشیه دریای خزر واقع شده و بعد از انزلی، دومین شهرستان پر بارش ایران است.

پ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "حدود 300 واحد مسکونی گرفتار سیلاب در شهر آستارا تخلیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 300 واحد مسکونی گرفتار سیلاب در شهر آستارا تخلیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید