جراحی مغز مبتلایان به پارکینسون و صرع به یاری کامپیوتر

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، جراحان مغز با استفاده از تکنیک های تصویربرداری درصدد درمان بیماری صرع و پارکینسون هستند.

جراحی مغز مبتلایان به پارکینسون و صرع به یاری کامپیوتر

در جراحی مغز به یاری کامپیوتر، جراحان از تکنیک های تصویربرداری مانند تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI)، تصویربرداری تشدید مغناطیسی حین عمل، توموگرافی کامپیوتری (CT) و توموگرافی انتشار پوزیترون (PET) برای ایجاد یک مدل سه بعدی از مغز استفاده می نمایند. ، این کار را می توان قبل یا در بعضی موارد در حین جراحی انجام داد.

این مدل به جراح مغز شما (جراح مغز و اعصاب) اجازه می دهد تا ایمن ترین راه را برای درمان بیماری شما برنامه ریزی کند. سیستم کامپیوتری جراح را در حین جراحی دقیقاً به ناحیه(های) مغز شما که احتیاج به درمان دارند راهنمایی می نماید.

جراحی مغز به یاری رایانه برای درمان انواع بیماری هایی که بر مغز تأثیر می گذارند، از جمله تومورهای مغزی، بیماری پارکینسون، لرزش اساسی، صرع و ناهنجاری های شریانی وریدی استفاده می گردد.

جراحان مغز و اعصاب از تکنیک های کامپیوتری برای درمان تومورهای مغزی، ناهنجاری های شریانی وریدی، نورالژی سه قلو و سایر شرایط استفاده می نمایند.

اگر صرع، بیماری پارکینسون یا لرزش ایدیوپاتیک دارید، جراحی به یاری کامپیوتر ممکن است شامل تحریک عمیق مغز باشد. جراحان ممکن است از MRI برای یاری به نقشه برداری از مغز و قرار دادن الکترودها استفاده نمایند.

بیماری پارکینسون یک اختلال مغزی است که می تواند به شدت حرکت را تحت تأثیر قرار دهد. طبق گزارش بنیاد پارکینسون، بیش از 10 میلیون نفر در سراسر دنیا با بیماری پارکینسون زندگی می نمایند. بروز بیماری پارکینسون با افزایش سن افزایش می یابد، اما تقریباً 4 درصد از مبتلایان پارکینسون قبل از سن 50 تشخیص داده می شوند.

علائم پارکینسون

آیا متوجه انقباض یا لرزش خفیف در انگشت، شست، دست یا چانه خود شده اید؟ لرزش در هنگام استراحت یکی از علائم اولیه بیماری پارکینسون است.

آیا دست خط شما بسیار کوچکتر از گذشته شده است؟ ممکن است متوجه شوید که نحوه نوشتن کلمات در صفحه تغییر نموده است، مانند مقدار حروف کوچکتر و کلمات در هم شلوغ شده اند، تغییر در دستخط ممکن است نشانه ای از بیماری پارکینسون به نام میکروگرافیا باشد.

آیا متوجه شده اید که دیگر بوی خوبی از بعضی غذاها استشمام نمی کنید؟ اگر به نظر می رسد در بوییدن خوراکی هایی مانند موز، ترشی شوید یا شیرین بیان مشکل دارید، باید از پزشک خود در خصوص بیماری پارکینسون سوال کنید.

مشکل در حرکت یا راه رفتن

آیا در بدن، دست ها یا پاهای خود احساس سفتی می کنید؟ گاهی اوقات سفتی در حین حرکت از بین می رود. اگر اینطور نباشد، می تواند نشانه ای از بیماری پارکینسون باشد. نشانه اولیه ممکن است سفتی یا درد در شانه یا کشاله ران باشد.

آیا برایتان سخت است که روده هایتان را بدون زور زدن حرکت دهید؟ زور زدن برای حرکت روده ها می تواند نشانه اولیه بیماری پارکینسون باشد و باید با پزشک خود صحبت کنید.

منبع: اخبارک. نت

وبلاگ دخترانه ها علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "جراحی مغز مبتلایان به پارکینسون و صرع به یاری کامپیوتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جراحی مغز مبتلایان به پارکینسون و صرع به یاری کامپیوتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید