تحصن علیه شبه نظامیان وابسته به آمریکا در شرق سوریه

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، کارکنان شرکت برق الحسکه در شمال شرق سوریه در اعتراض به اقدام شبه نظامیان کُرد تحت حمایت آمریکا در اشغال شماری از ساختمان های دولتی این شهر برای بیست و پنجمین روز متوالی تحصن کردند.

تحصن علیه شبه نظامیان وابسته به آمریکا در شرق سوریه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دخترانه ها، کارکنان شرکت دولتی برق شهر الحسکه در شمال شرق سوریه با ادامه تحصن خود در برابر ساختمان این شرکت به اقدام شبه نظامیان کُرد مرتبط با نظامیان آمریکایی در تصرف اداره های دولتی این استان به زور سلاح اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، کارگران برق الحسکه به تحصن خود در برابر ساختمان این شرکت برای بیست و پنجمین روز متوالی ادامه داده و خواهان بازگشت به کار خود برای ارائه خدمات به شهروندان مناطق مختلف این استان شدند.

گروه موسوم به نیرو های دموکراتیک سوریه (بااکثریت شبه نظامیان کُرد) در بیست و هفتم ژوئن گذشته ساختمان شرکت دولتی برق شهر الحسکه، ساختمان اداره دولتی غلات، یک ورزشگاه ورزشی، بخشی از ساختمان مسکن جوانان و انجمن، اداره صنایع، گردشگری و محیط زیست، اداره ترافیک، اداره ثبت اسناد و بانک تجارت این شهر را با زور سلاح به تصرف خود درآوردند و کارکنان آنجا را بیرون کردند.

منطقه الجزیره در شرق سوریه روزانه شاهد تظاهرات در مناطق مختلف علیه گروه های شبه نظامی کُرد در استان دیر الزور و الحسکه است. این تظاهرات در اعتراض به رفتار های سرکوبگرانه و خودسرانه این گروه ها علیه مردم و اموال و داراییشان انجام می گردد؛ زیرا آن ها به دستور اربابان آمریکایی خود، امنیت را از این مناطق سلب نموده و دست به ربودن، کشتار و سرقت می زنند.

در مهر ماه سال گذشته به دنبال اینکه دولت ترامپ از خروج نظامیان آمریکایی از سوریه اطلاع داد و پس از قطع امید کُرد های سوری از آمریکایی ها چندین نشست بین دولت سوریه و کُرد ها در دمشق و القامشلی و حمیمیم روسیه در سوریه برگزار گردید و توافق شد به منظور یاری به کُرد ها در مقابل تجاوز ارتش ترکیه، دولت سوریه مناطقی از شرق سوریه را تحت کنترل خود بگیرد.

به دنبال آن، تلویزیون رسمی سوریه اظهار داشت که پرچم این کشور بر فراز ساختمان های دولتی و مدارس در شهر القامشلی و الحسکه که در کنترل کرد ها بود، برافراشته شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تحصن علیه شبه نظامیان وابسته به آمریکا در شرق سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصن علیه شبه نظامیان وابسته به آمریکا در شرق سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید