برداشت کلزا و غلات با 242 دستگاه کمباین در چهارمحال و بختیاری

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، رئیس اداره امور فناوری های مکانیزه کشاورزی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: 93 دستگاه کمباین به صورت مهاجر از استان های فارس، خوزستان و اصفهان به منظور برداشت کلزا و غلات وارد استان شده است.

برداشت کلزا و غلات با 242 دستگاه کمباین در چهارمحال و بختیاری

امرالله اسماعیلی گفت: سطح زیر کشت غلات استان در سال زراعی حدود 85 هزار هکتار بوده که به علت عدم بارش موثر و کاهش بارندگی های بهار پارسال مزارع گندم و جو دیم دچار تنش خشکی و بروز خسارت شده است.

رئیس اداره امور فناوری های مکانیزه کشاورزی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برداشت غلات و کلزا در نیمه شهریورماه به خاتمه رسیده است، اضافه نمود: سطح قابل برداشت غلات و کلزای استان در امسال حدود 71 هزار هکتار بوده است.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: ناوگان برداشت فعال استان شامل 242 دستگاه کمباین و 182 دستگاه دروگر است که تعداد 149 دستگاه کمباین بومی و 93 دستگاه به صورت مهاجر از استان های فارس، خوزستان و اصفهان به منظور برداشت به استان مهاجرت کردند.

اسماعیلی تعداد اکیپ های ناظر بر عملیات برداشت را 85 اکیپ دانست و اضافه نمود: تعداد کارت معاینه فنی صادر شده برای کمباین های برداشت استان 238 مورد است.

وی در خاتمه گفت: حدود 91 درصد از سطوح غلات استان به صورت مکانیزه کامل به وسیله کمباین و حدود 9 درصد سطوح غلات به وسیله دروگر یا به صورت دستی برداشته شده است.

وبلاگ دخترانه ها چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "برداشت کلزا و غلات با 242 دستگاه کمباین در چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت کلزا و غلات با 242 دستگاه کمباین در چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید