ایاد علاوی: اگر به جای الکاظمی بودم به آمریکا نمی رفتم

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، رئیس ائتلاف الوطنیه عراق ضمن کم اهمیت توصیف کردن توافقات به امضا رسیده شده از سوی الکاظمی با آمریکایی ها گفت: اگرمن به جای الکاظمی بودم سفر واشنگتن را نمی پذیرفتم و به آنجا نمی رفتم.

ایاد علاوی: اگر به جای الکاظمی بودم به آمریکا نمی رفتم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دخترانه ها به نقل از پایگاه خبری المعلومه، ایاد علاوی رئیس ائتلاف الوطنیه عراق امروز چهارشنبه به موضع گیری درباره مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور پرداخت و گفت: تداوم حضور مصطفی الکاظمی در سمتش سخت است.

ایاد علاوی ضمن کم اهمیت توصیف کردن توافقاتی که الکاظمی در سفر اخیرش به امریکا به امضا رسانده است، بیان کرد: شرکت هایی که نخست وزیر عراق با آنها در واشنگتن توافق امضا نموده است، هرگز به عراق نخواهند آمد.

وی گفت: اگرمن به جای الکاظمی بودم سفر واشنگتن را نمی پذیرفتم و به آنجا نمی رفتم. استقبال الکاظمی در واشنگتن همان چیزی که انتظار می رفت، نبود. پولهایی که واشنگتن به عراق اهداء کرد، معادل خرجی یکروز است.

علاوی در ادامه با اشاره به نشست روز گذشته اردن که با حضور عبدالله دوم شاه اردن، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر انجام شد، ضمن کم اهمیت توصیف کردن آن، اضافه کرد: توافقات با اردن از زمانی که من نخست وزیر بودم، اجرایی نشده است.

رئیس ائئلاف الوطنیه عراق در خاتمه مجددا تاکید نمود: اینکه الکاظمی در سمتش بماند، کاری سخت است.

علاوی چندی قبل هم با انتقاد شدید از نخست وزیر عراق به دلیل فرستادن وزیر دارایی این کشور به عربستان و کویت، مخالفت خود را با دریافت یاری های اقتصادی از سایر کشورها اعلام نموده و گفته بود: آیا برای کشوری عظیم همچون عراق جایز است که پس از گذشت 17 سال از رها شدن از چنگ رژیم صدام، از سایر کشورها گدایی کند؟

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ایاد علاوی: اگر به جای الکاظمی بودم به آمریکا نمی رفتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایاد علاوی: اگر به جای الکاظمی بودم به آمریکا نمی رفتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید