اعلام آمادگی کامل معاونت بهداشت و درمان سپاه کربلا برای مقابله با بیماری کرونا

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، خبرنگاران/مازندران معاونت بهداشت و درمان سپاه کربلا مازندران از آمادگی کامل خود برای مقابله با بیماری کرونا در این استان خبر داد.

اعلام آمادگی کامل معاونت بهداشت و درمان سپاه کربلا برای مقابله با بیماری کرونا

مجتبی بلباسی در گفت وگو با وبلاگ دخترانه ها با بیان اینکه مازندران مثل 15 استان دیگر کشور به صورت جدی دچار بحران بیماری کرونا شده است، اظهار کرد: انتشار این ویروس بسیار بالا بوده و مردم برای مقابله با این ویروس در خانه های خود سکونت داشته باشند.

وی شرح داد: کسانی که دارای علائم تب، درد عضلانی، گلو درد و دارای بیماری زمینه ای هستند با استفاده از داروهای حمایتی یا استفاده از مایعات گرم و پرهیز از غذای سرد مثل ماست و ترشی و مصرف انواع گیاهان دارویی بتوانند از خود مراقبت کنند و تا جایی که ممکن است از مراکز درمانی خودداری شود.

معاونت بهداشت و درمان سپاه کربلا مازندران گفت: افراد مسن، افراد دارای بیماری زمینه ای دیابت فشار خون و بیماری ایمنی لازم است این دو هفته در خانه خود برای جلوگیری از این بیماری سکونت داشته و از مسافرت غیر ضرور و رفت و آمدهای خانوادگی فعلا خودداری کنند.

بلباسی با اشاره به اینکه در این شرایط بحرانی حضور در اجتماعات و مراسمات توصیه نمی شود، گفت: در صورت هر گونه رفت و آمد و آلودگی دست با محیط های بیرون توصیه می شود حتماً دست ها به صورت مرتب شسته شود و در جایی که آلودگی دست بالاست حتماً از مواد ضدعفونی کننده استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه معاونت بهداشت و درمان سپاه کربلا به عنوان عضو گروه پدافند زیستی شِفا در استان و همینطور در استانداری حضور فعالی داشته است، تاکید کرد: در بسکمک از جلسات موضوعات و مسئله هایی که مورد نیاز حوزه بهداشت و درمان بود از آن حمایت کردیم.

معاونت بهداشت و درمان سپاه کربلا مازندران افزود: سپاه همیشه به عنوان پشتیبان دولت در خط مقدم حمایت بوده است و از دانشگاه های علوم پزشکی استان و مراکز بهداشت و درمان استان نیز پشتیبانی خواهد کرد بنابراین همه دستگاه ها باید کمک کنند تا از این بحران عبور کنیم و با کمترین ضایعات و بالاترین کیفیت خدمات رابه مردم این استان داشته باشیم.

بلباسی با بیان اینکه مراکز درمانی مرتبط سپاه کربلا اعم از 16 بیمارستان و درمانگاه های سراسر استان برای مقابله با ویروس کرونا و خدمت رسانی به مردم حضور فعالی دارند، شرح داد: بیمارستان ولایت ساری، بیمارستان امام رضا (ع) چالوس و 14 درمانگاه کوچک و بزرگ ما در سراسر استان در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

وی عنوان نمود: امروز نقش پرستاران پزشکان و کادر درمانی در مقابل این ویروس منحوس به خوبی مشهود بوده است.

معاونت بهداشت و درمان سپاه کربلا مازندران با ضمن تشکر و قدردانی از کادر درمانی مراکز استان چنین بیان نمود و گفت: ما باید امید را در بین خودمان بیشتر کنیم تا بتوانیم مسائل و مسائل این بحران را به خوبی حل و فصل کنیم.

بلباسی با اشاره به اینکه در حوزه پادگان ها و مراکز نظامی وابسته به استان اقدامات و تدابیر خوبی برای مقابله با بیماری کرونا اجرا شده است، افزود: تا آنجا که ممکن بود مراسمات در پادگان و مراکز نظامی حذف شد و مرخصی برای سربازان مهیا شده تا بتوانند برای مقابله با این ویروس در کنار خانواده خودشان باشند.

وی یادآور شد: خوشبختانه برای مقابله با این ویروس صدا و سیما هم وارد عمل شده و فضای آموزشی مدارس و برنامه های شادی را در ایام ماه مبارک رجب برای مردم اجرا خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اعلام آمادگی کامل معاونت بهداشت و درمان سپاه کربلا برای مقابله با بیماری کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی کامل معاونت بهداشت و درمان سپاه کربلا برای مقابله با بیماری کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید