2 حسرت عظیم پس از درگذشت محمدعلی کشاورز، خاطرات ارزشمند این بازیگر به این زودی ها از ذهن ها نمی رود

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، همسر داود رشیدی با ابراز ناراحتی از درگذشت زنده یاد محمد علی کشاورز از دو حسرت عظیم خود پس از این اتفاق گفت.

2 حسرت عظیم پس از درگذشت محمدعلی کشاورز، خاطرات ارزشمند این بازیگر به این زودی ها از ذهن ها نمی رود

احترام برومند در مصاحبه با خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری وبلاگ دخترانه ها با ابراز ناراحتی از درگذشت زنده یاد محمدعلی کشاورز اظهار کرد: آقای کشاورز از دوستان نزدیک و همکاران مرحوم داود رشیدی بودند. شروع این همکاری هم به حضورشان در اداره فرهنگ و هنر آن دوره و تئاترهایی که این دو عظیموار در سال های دهه چهل روی صحنه بردند بازمی گردد.

وی گفت: علاوه بر آقای کشاورز و رشیدی، عظیمانی مثل آقای عزت الله انتظامی، علی نصیریان، جعفر والی و جمشید مشایخی هم از اواخر دهه سی در اداره فرهنگ و هنر عضویت داشتند. البته مرحوم رشیدی کمی دیرتر به این جمع پیوست چراکه سال 1341 از اروپا باز گشت.

این بازیگر سینما در ادامه اضافه نمود: زمانی که من با آقای رشیدی ازدواج کردم، همکاری ایشان با آقای کشاورز شروع شده بود و به تدریج به دوستی و معاشرت تنگاتنگ تبدیل شد. در نتیجه، من هم آقای کشاورز را بیشتر می دیدم.

برومند در ارتباط با ویژگی های رفتاری زنده یاد کشاورز نیز گفت: مرحوم کشاورز علاوه بر این که هنرمند توانایی بود و در کار خودش جزو بهترین ها به حساب می آمد بسیار فرد محترم و مهربان و بامحبتی بود. ایشان با وجود این که خودشان ناخوش بودند و حرکت برایشان زحمت زیادی داشت، اما در سال هایی که آقای رشیدی در بستر بیماری بود، به منزل ما می آمد و یا به صورت تلفنی احوال مرحوم رشیدی را می پرسید.

همسر مرحوم داود رشیدی در ادامه مطرح کرد: بعد از درگذشت آقای رشیدی هم محبت آقای کشاورز ادامه داشت و از ما غافل نبودند. دائماً حال ما را می پرسیدند. هر وقت تلفن می زدند همه اعضای خانواده را به اسم ذکر می کردند و تک به تک می پرسیدند. از حیث آداب معاشرت و گشاده رویی کم نظیر بودند. هر زمانی که با ایشان تماس می گرفتم با مهربانی و گشاده رویی صحبت می کردند. همه کسانی که با ایشان ارتباط داشتند و یا به عیادتشان می رفتند شاهد تواضع و اخلاق خوب آقای کشاورز بودند. این ها خاطرات ارزشمندی از این بازیگر ارزنده کشورمان است که به این زودی ها از ذهن ما پاک نمی گردد.

وی با اشاره به این که مرگ سرنوشت محتوم بشر است و از آن گریزی نیست اضافه نمود: هیچ کدام از ما موعدی را که باید از قطار زندگی پیاده شویم را نمی دانیم. با این حال من وقتی خبر درگذشت مرحوم کشاورز را شنیدم، دو تأسف و حسرت عظیم سراغم آمد. تأسف اول از این بابت بود که چند سال پیش پای ایشان در یک اتفاق شکست و بعد هم خوب جوش نخورد و بهبودی کامل حاصل نشد.در نتیجه، در ده دوازده سال آخر عمرشان نتوانتسند کار نمایند و تحرکشان خیلی کم شده بود در حالی که به جز این مشکل، از لحاظ جسمی و ذهنی کاملاً آماده بودند.

برومند مطرح کرد: تأسف دوم من از این بابت است که با توجه به شرایطی که در کشورمان حاکم است و شیوع ویروس کرونا که در روزهای اخیر هم دوباره اوج گرفته، امکان برگزاری مراسم تشییع و ترحیم آن گونه که شایسته شخصیت ایشان است را نداریم. البته می دانم که مردم خوب ما در هر شرایطی قلبشان همراه آقای کشاورز است اما من شخصاً از این موضوع خیلی غمگین هستم که چرا در این شرایط، آقای کشاورز عزیز را از دست دادیم. به هرحال سرنوشت است و جز صبر کار دیگری از ما برنمی آید.

این بازیگر سینما در ادامه اضافه نمود: یکی از ویژگی های دیگر آقای کشاورز، علاقه ایشان به فرهنگ و سرزمین ایران و آداب و رسوم نقاط مختلف کشور و البته شعر و ادبیات فارسی بود. همواره به اطرافیان و به ویژه هنرمندان جوان تأکید می کردند که عظیمان ادبیات ایران را بشناسید و آثار آنها را مطالعه کنید. خودشان هم در این زمینه تسلط داشتند و مطالعه می کردند.

4104/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "2 حسرت عظیم پس از درگذشت محمدعلی کشاورز، خاطرات ارزشمند این بازیگر به این زودی ها از ذهن ها نمی رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 حسرت عظیم پس از درگذشت محمدعلی کشاورز، خاطرات ارزشمند این بازیگر به این زودی ها از ذهن ها نمی رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید