کشف جهشی در ویروس کرونا که احتمال سرایت آن را افزایش می دهد

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، پژوهشگران آمریکایی می گویند یک جهش خاص در ویروس کرونای جدید می تواند به طور قابل توجهی توانایی آن را برای آلوده کردن سلول ها افزایش دهد.

کشف جهشی در ویروس کرونا که احتمال سرایت آن را افزایش می دهد

به گزارش وبلاگ دخترانه ها به نقل از رویترز این پژوهشگران می گویند این یافته ممکن است توضیح دهد چرا کانون های اولیه عفونت ویروس کرونا در برخی بخش های جهان باعث شیوع گسترده بیماری نشد، در حالیکه در جاهای دیگری مانند نیویورک و شمال ایتالیا شمار بیماران به شدت افزایش یافت.

این جهش که D614G نام دارد، شمار پروتئین های گل میخی (spike proteins) را در ویروس کرونا افزایش می دهد. این پروتئین های گل میخ مانندهستند که امکان اتصال ویروس به سلول ها و وارد شدن آن به درون آنها را ایجاد می کنند.

هنری چو، یکی از این پژوهشگران از موسسه پژوهشی اسکریپس در نیویورک می گوید: این جهش باعث می شود شمار یا تراکم این پروتئین های گل میخی چهار یا پنج برابر شود.

این پژوهشگران می گویند هنوز معلوم نیست این جهش کوچک بر شدت علائم بیماری یا افزایش مرگ ومیر ناشی از آن هم اثر می گذارد یا نه.

این پژوهشگران که در تجربه های آزمایشگاهی به این نتیجه رسیده اند، می گویند پژوهش های بیشتری از جمله بررسی های کنترل شده بالینی لازم است که تا این یافته ها ثابت شوند.

بررسی های پیشین نشان داده اند که ویروس کرونای جدید یا سارس-کوو-2 برای تطبیق یافتن با میزبان انسانی در حال جهش و تکامل یافتن است. جهش D614G به خصوص باعث نگرانی شده است، چرا که ظاهرا دارد به جهش غالب در میان این ویروس ها بدل می شود.

بررسی موسسه پژوهشی اسکریپس هنوز در مرحله پیش از انتشار در ژورنال های پزشکی است و دارد بوسیله کارشناسان مستقل بازبینی می شود.

  • دانشمندان چینی: توانایی کروناویروس برای جهش یافتن دست کم گرفته شده است

منبع: همشهری آنلاین

به "کشف جهشی در ویروس کرونا که احتمال سرایت آن را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف جهشی در ویروس کرونا که احتمال سرایت آن را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید