چگونه یک فست فود سالم بخوریم؟

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، آهنگ دلربای سیستم بیرون بر بدون پیاده شدن از ماشین، حسابی ما را وادار می نماید. بله، سریع است، آسان است و البته هزاران کالری اضافه که اصلا دلمان نمی خواهد، تحویل مان می دهد. دلتان می خواهد سالم تر بمانید و چربی های اضافه را هم کنار بگذارید؟ نکات زیر به شما یاری خواهد نمود.

چگونه یک فست فود سالم بخوریم؟

ساندویچ های مک دونالد

ساندویچ بیگ مک و البته همبرگر کوارتر پاوندر حرف ندارند. اما خب پر از کالری هم هستند. پس بیایید و مرغ گریل شده کلاسیک را انتخاب کنید. اگر مایونز هم سفارش ندهید، کل ساندویچ 300 کالری بیشتر نخواهد داشت.

خوراکی های جانبی مک دونالد

اگر از دستتان بر می آید، بیخیال سیب زمینی سرخ نموده های مک دونالد شوید و به جایش ماست های میوه ای خوشمزه را امتحان کنید که حدودا 150 کالری دارند. اما اگر نمی توانید، یک بسته کوچک سیب زمینی خریداری کنید که 230 کالری بیشتر نداشته باشد و آن را همراه با یک سالاد مرغ گریل شده بخورید که کالری های اضافه را کمی متعادل کند.

غذای اصلی تاکو بل

در تاکو بل می توانید حسابی بخورید و کالری کمی هم مصرف نموده باشید. یک فرسکو بوریتوی بزرگ یا یک چالوپای بزرگ با استیک یا مرغ سفارش دهید. همه این ها با هم، 350 کالری خواهد داشت. البته مرغ گوردیتای بزرگ هم با تنها 270 کالری انتخاب سالم فوق العاده ای است.

خوراکی های جانبی تاکو بل

کمی لوبیای سیاه هم به سفارشتان اضافه کنید تا فقط 80 کالری بیشتر مصرف نموده باشید. یا اینکه به همراه غذای خود، پینتوس و پنیر سفارش دهید که این یکی هم بیشتر از 190 کالری نخواهد داشت.

KFC

در KFC هم می گردد به شکلی غذای سالم خورد. حتی اگر دلتان یک عالمه خوراکی جانبی بخواهد. می توانید یک سینه مرغ گریل شده را با 220 کالری انتخاب کنید و کنارش یک سالاد کلم با 170 کالری بگذارید. ذرت درسته 70 و لوبیا سبز تنها و تنها 25 کالری خواهند داشت.

ساندویچ برگر کینگ

اگر بخواهید در برگر کینگ غذا بخورید، به عنوان یک غذای سالم، انتخاب هایتان محدود است. هوپر جونیور که فقط 300 کالری دارد و با پنیر 350 کالری. اما اگر از مایونز صرف نظر کنید، مقدار کالری اش را به 280 خواهید رساند. یا اینکه یک همبرگر با 230 کالری یا چیزبرگر با 270 کالری بگیرید و تمام.

خوراکی های جانبی برگر کینگ

سیب زمینی سرخ نموده سهم زیادی از کالری هایی که در رستورانهای فست فود برای خودتان دست و پا می کنید را بر عهده دارند. اگر خیلی دلتان سرخ کردنی می خواهد، به جایش حلقه های پیاز برشته سفارش دهید و با این کار، فقط 150 کالری به غذایتان اضافه می کنید. چهار تکه ناگت مرغ بدون سس هم می نماید به عبارتی 190 کالری!

رستوران وندی

با سفارش یک سالاد مرغ با سیب و گردو سایز میانه با 180 کالری، ناهار سبکی را در رستوران وندی تجربه کنید. یا مثلا سالاد بزرگ مرغ آسیایی با بادام هندی که در تصویر می بینید، 210 کالری دارد. ناگت چهار تکه تند هم با 170 کالری انتخاب مناسبی است. نهایتا مرغ پیچیده گریل شده با 270 کالری هم بد نیست.

فرار از کالری

فست فود ها ملزم به ارائه اطلاعات کافی از غذاهایشان هستند. شما با استفاده از آن، کوشش کنید تا مقدار کالری دریافتی تان را زیر 500 تا که برای یک وعده غذا مقداری منطقی است، نگه دارید.

تکه ها

هر کاری که می کنید، برای غذاهای خرده ریز جانبی، سایزهای کوچک را انتخاب کنید. حتی اگر هست، سایز کودک را نباید فراموش کنید. معلوم است که رستوران ها معمولا سایز های بزرگ ارائه می دهند.

شیوه آشپزی

تا می توانید از غذاهای سرخ شده یا همراه با نان بپرهیزید. غذاهای گریل شده و گوشت های سبک مثل مرغ و ماهی از هر چیزی مناسب تر اند.

اضافه کردنی ها

هر وقت بخواهید می توانید چیزهایی به ساندویچ خود اضافه کنید. دست از خوردن مایونز و پنیر بکشید تا بین 60 تا 100 کالری کمتر مصرف کنید. بیکن را که اصلا کنار بگذارید. اما ابدا مجبور نیستید ساندویچ را خشک و خالی بخورید. تا دلتان می خواهد کاهو و خردل اضافه کنید که جفتشان به شکلی باور نکردنی کم کالری هستند.

منبع: کجارو / allday.com

به "چگونه یک فست فود سالم بخوریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه یک فست فود سالم بخوریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید