پرداخت 75 درصد مطالبات چای کاران

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، رئیس سازمان چای کشور گفت: از ابتدای فصل برداشت تا به امروز مبلغ 232 میلیارد تومان از پول چای کاران (معادل 75 درصد از چای خریداری شده) به حساب آنها واریز شده است.

پرداخت 75 درصد مطالبات چای کاران

حبیب دنیا ساز اضافه نمود: از ابتدای فصل برداشت تا به امروز بیش از 69 هزار و 300 تن برگ سبز چای به ارزش 295 میلیارد تومان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش فراوری را نشان می دهد.

رئیس سازمان چای شمال کشور اظهار کرد: از این میزان برگ سبز خریداری شده تا به امروز بیش از 15 هزار و 592 تن چای خشک درجه یک و دو استحصال شده است.

او توضیح داد: طبق مصوبه شورای اقتصاد در سال 99 قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک چهار هزار و 600 تومان و درجه دو، سه هزار و 300 تومان مشخص شد که نسبت به نرخ سال گذشته در برگ سبز درجه یک 27.7 درصد و درجه دو 50 درصد افزایش داشته است.

دنیا ساز گفت: البته کارخانه های فراوری چای خشک نیز بابت خرید هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک و دو بین 500 تا 1500 تومان پول اضافه بر مبلغ مصوب پرداخت می نمایند.

او پیش بینی کرد: سال جاری میزان فراوری برگ سبز چای بین 130 تا 135 هزار تن در سطح نزدیک 25 هزار هکتار برآورد شده است.

رئیس سازمان چای شمال کشور اضافه نمود: برای حمایت از صنعت چای کشور هر ساله بعد از فصل برداشت برای عملیات به باغی، هرس، خرید ماشین آلات، و اصلاح کارخانه ها تسهیلاتی پرداخت می گردد.

او افزود: سرمایه این سازمان برای تخصیص تسهیلات به چای کاران و کارخانه های چای درمجموع 55 میلیارد تومان است که 23 میلیارد تومان آن سرمایه در گردش و 22 میلیارد تومان منابع سرمایه ای است.

دنیا ساز درباره قیمت چای خشک استحصالی سال جاری گفت: اکنون قیمت هر کیلوگرم چای خشک درجه یک درب کارخانه ها به طور متوسط بین 38 تا 50 هزار تومان و برای مصرف نمایندگان مبتنی بر برند و بسته بندی بیش از 70 هزار تومان به فروش می رسد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "پرداخت 75 درصد مطالبات چای کاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 75 درصد مطالبات چای کاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید