ممنوعیت ورود دسته جات به حرم های مطهر در ایام محرم

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: ورود دسته جات به حرم های مطهر، استفاده از طبل و سنج و وسایل مشترک در دسته جات ممنوع است.

ممنوعیت ورود دسته جات به حرم های مطهر در ایام محرم

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری وبلاگ دخترانه ها، حسین قاسمی، دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص اولین جلسه کارگروه مراسم عزاداری ایام محرم و صفرکه امروز 7 مرداد برگزار گشت، گفت: براساس مصوبات بیست و نهمین و سی امین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، تکلیفی برای کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ذیل این ستاد، مبنی بر تدوین دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم سوگواری محرم سال جاری تعیین شد که با تشکیک مساعی همه دستگاه های مسئول در این حوزه دستورالعمل تدوین و در جلسه سی ام ستاد تصویب شد.

وی ادامه داد: براساس مصوبات این جلسه دستور العمل تهیه شده در کمیته های امنیتی،انتظامی و کمیته بهداشتی به وسیله وزارت کشور برای اجرا ابلاغ می گردد و همچنین به این دوکمیته اجازه داده شده تا در صورت احتیاج دستورالعمل ویژه را اصلاح نمایند.

دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا افزود: بخش اول مربوط به قبل از فرارسیدن ماه محرم بوده که سه رکن اصلی هماهنگی، قانع کردن و اطلاع رسانی دارد و تمام اقداماتی که در این کارگروه برنامه ریزی و تصمیم گیری می گردد، حول این سه محور خواهدبود. همچنین ضوابطی پیش بینی شده است که براساس این ضوابط مراسم باید برگزار گردد.

قاسمی خاطر نشان کرد: برنامه ریزی مراسم با اولویت برگزاری در فضاهای باز، برگزاری مراسم در فضای سربسته دارای شرایط مناسب بهداشتی و مدیریتی صرفاً با تایید ستاد استانی، کاهش ساعات برگزاری مراسم و اعمال محدودیت در روزهای برگزاری مراسم در مقایسه با سنوات گذشته، برگزاری تجمعات به صورت حداقلی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراسم و لزوم استفاده از ماسک، تشدید نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی به خصوص در شهرهای نارنجی و قرمز و اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی مرتبط با نذورات است.

دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: پیش بینی شیوه های جایگزین برای مناطق و شهرهایی که امکان برگزاری حضوری مراسم در آن وجود ندارد، مورد تصریح دستور العمل است.

وی بیان نمود: پنج تبصره در نظر گرفته شده است. این 5مورد عبارت است از؛ مراسم دسته روی بدون نقل مکان از هیات ها و عدم تمرکز در اماکن خاص باشد. ورود دسته جات به حرم های مطهر ممنوع است. استفاده از طبل و سنج و وسایل مشترک در دسته جات ممنوع است. همچنین مراسم خاصی که در بعضی شهرها و استانها برگزار می گردد به دلیل نوع مراسمات و تجمع افراد امکان برگزاری ندارند.

قاسمی تاکید نمود: در خاتمه اولین جلسه کارگروه مراسم عزاداری محرم و صفر مقرر شد، به دلیل محدودیت زمانی و احتیاج به تصمیم گیری و برنامه ریزی برای روزهای عزاداری ماه محرم، جلسات این کارگروه به صورت هفتگی برگزار گردد.

4127

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "ممنوعیت ورود دسته جات به حرم های مطهر در ایام محرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت ورود دسته جات به حرم های مطهر در ایام محرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید