فیفا در پی تغییر قوانین فوتبال است، 4 تغییری که فوتبال را متحول خواهند کرد، چه ها هستند؟

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید که چند ماه پیش کوشش او به همراه تعداد دیگری از باشگاه اروپایی برای برگزاری سوپرلیگ، با شکست روبرو شده بود، مدتی پیش هشدار داده بود که برای نجات فوتبال تغییراتی باید صورت بگیرد.

فیفا در پی تغییر قوانین فوتبال است، 4 تغییری که فوتبال را متحول خواهند کرد، چه ها هستند؟

او گفت که جوان ها فوتبال را کسل نماینده و طولانی می دانند و باید زمان مسابقات فوتبال را کوتاه کرد.

و حالا شنیده ها حاکی از آن هستند که فیفا تغییراتی را در نظر دارد.

یکی از این تغییرات این است که طول هر نیمه فوتبال به جای 45 دقیقه، 30 دقیقه گردد. البته در کنار این قرار شده که ساعت مسابقه هر زمان که وقفه ای در جریان بازی رخ بدهد، بایستد و مثل بسکتبال زمان واقعی مسابقه محاسبه گردد. (فاجعه ای برای تیم هایی که وقت تلف می نمایند!)

تغییر دیگر نامحدود کردن تعویض ها است. در زمان همه گیری تعداد تعویض از 3 به 5 افزایش یافته و اگر مسابقه ای به وقت اضافه کشیده گردد، هر تیم حق 6 تعویض را در مجموع خواهد داشت. ولی چه می گردد اگر تعداد تعویض ها نامحدود گردد؟!

تغییر دیگر خداحافظی با پرتاب اوت با دست است. آرسن ونگر که الان در بخش توسعه فوتبال با فیفا همکاری می نماید هم از جمله هواداران آغاز بازی بعد از اوت با ضربه پا است. او می گوید الان خیلی وقت ها به جای اینکه تیمی که اوت نصیبش شده بهره ای ببرد، تیم مقابل است که سود می برد. آغاز ضربات با پا بازی را سریع تر خواهد نمود. البته این قانون را محدود به وقتی است که تیمی در نیمه خودی تیمی صاحب اوت گردد.

خروج بازیکن هایی که کارت زرد گرفته اند به مدت 5 دقیقه هم تغییر دیگر است. این کار شبیه قانون ورزش راگبی است.

قرار است که این تغییرات در یک تورنمنت فوتبال جوانان ارزیابی اولیه شوند.

البته در شبکه های اجتماعی، واکنش های بسیار منفی نسبت به این تغییرات مشاهده شده و بیشتر کاربران این تغییرات را نابودنماینده ورزش زیبای فوتبال می دانند.

منبع

منبع: یک پزشک

به "فیفا در پی تغییر قوانین فوتبال است، 4 تغییری که فوتبال را متحول خواهند کرد، چه ها هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیفا در پی تغییر قوانین فوتبال است، 4 تغییری که فوتبال را متحول خواهند کرد، چه ها هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید