فضاپیمای اوریون آماده نخستین پرواز در 2021 میلادی است

به گزارش وبلاگ دخترانه ها به نقل از فیوچریسم، ناسا به عنوان بخشی از برنامه آرتمیس، فضاپیمای اوریون را برای ارسال فضانوردان به ماه طراحی نموده است. اکنون اعلام شده فرایند آنالیز سیستم پذیرش و اعطای گواهینامه طراحی این فضاپیما تکمیل شده است.

فضاپیمای اوریون آماده نخستین پرواز در 2021 میلادی است

در این فرایند تست های مختلف سیستم، گزارش های آنالیز و تحلیل دقیق بخش های فضاپیما انجام شد. همچنین این فرایند آخرین مرحله مهم رسمی قبل از یکپارچه سازی اوریون با موشک SLS به حساب می آید.

به عبارت دیگر اوریون رسما آماده است تا سال آینده نخستین پرواز خود را انجام دهد.

این فضاپیما در حقیقت کپسولی است که بخش هایی از آن قابلیت چند بار استفاده را دارد و می تواند 2 تا 6 نفر را به مدار ماه ببرد. همچنین اوریون دارای سیستم لغو ماموریت اضطراری است و توانایی بازگشت ایمن از اعماق فضا را دارد. قرار است اوریون همراه موشک های نسل جدید ناسا به نام SLS به فضا فرستاده گردد.

طی ماموریت آرتمیس یک فضاپیمای اوریون همراه موشک SLS آزمایش می شوند. این ماموریت بی سرنشین 3 هفته طول می کشد و فضاپیما به ارتفاع 60 مایلی سطح ماه می رود. ماموریت مذکور قرار است در نوامبر 2021 انجام گردد. نخستین عملیات ارسال فضانوردان به ماه که آرتمیس 2 نام دارد در آگوست 2023 میلادی انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فضاپیمای اوریون آماده نخستین پرواز در 2021 میلادی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضاپیمای اوریون آماده نخستین پرواز در 2021 میلادی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید