سیطره ارتش یمن بر یک منطقه مهم در مأرب

به گزارش وبلاگ دخترانه ها، ارتش و کمیته های مردمی یمن پیروز به تسلط بر منطقه ای شدند که محل عبور به سمت آخرین شهر باقیمانده به مأرب از سمت جنوب آن است.

سیطره ارتش یمن بر یک منطقه مهم در مأرب

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دخترانه ها، ارتش و کمیته های مردمی یمن پیروز به تسلط بر منطقه الصداره یعنی محل عبور به سمت الجوبه آخرین شهر باقی مانده از جنوب تا شهر مأرب شدند.

بر اساس گزارش الخبر الیمنی، یحیی الشامی خبرنگار شبکه المسیره تصویری را از تسلط ارتش یمن بر منطقه الصداره منتشر کرد.

منابع محلی هم در همین ارتباط گفتند، درگیری ها به منطقه المناقل پس از الصداره رسیده - منطقه ای که حدود هفتاد کیلومتر در شهر مأرب فاصله دارد- و نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در تلاشند جلوی پیشروی ارتش یمن به سمت الجوبه را بگیرند.

ارتش یمن چند روز پیش پیروز شد شهر ماهلیه در این منطقه را به صورت کامل در اختیار بگیرد .

الخبر الیمنی در ادامه گفت، خبرهایی مبنی بر درخواست حزب الاصلاح (نزدیک به دولت مستعفی) از قطر برای میانجیگری نزد صنعاء با هدف توقف عملیات مأرب به گوش می رسد.

همزمان با پیشروی های ارتش یمن به سمت مأرب، محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در توییتر خود ضمن قدردانی از نظامیان و شیوخ و غیره به خاطر دستاوردهای اخیر، نوشت هر کسی در خانه اش [بماند و درِ آن] را ببندد در امان است (عبارتی که پیامبر (ص) هنگام فتح مکه استفاده کرد).

الحوثی با انتشار این توییت گفت، حامیان ائتلاف در صورتی که در نبرد شرکت نکنند، در امان خواهند بود.

استان مأرب در مرکز یمن قرار داد و قلب یمن خوانده می شود. این استان شمال و جنوب یمن را به یکدیگر متصل می کند و از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سیطره ارتش یمن بر یک منطقه مهم در مأرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیطره ارتش یمن بر یک منطقه مهم در مأرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید